Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Ασπίδα προστασίας απέναντι στη δύσκολη οικονομική συγκυρία αποτελεί για τη ΜΕΤΚΑ τόσο ο μηδενικός τραπεζικός δανεισμός όσο και το υψηλό ανεκτέλεστο, συνολικού ύψους περίπου 1,5 δισ. ευρώ.
Όπως επεσήμανε, ο αντιπρόεδρος του Ομίλου “Μυτιληναίος”, κ. Ιωάννης Μυτιληναίος, κατά την τακτική γενική συνέλευση, η ΜΕΤΚΑ φροντίζει όσο είναι δυνατόν για την αυτοχρηματοδότηση των έργων και την προσφυγή της σε δανεισμό κατά το μικρότερο βαθμό. “Ο δανεισμός μας δεν είναι παρά βραχυπρόθεσμος και αφορά συγκεκριμένα έργα” σημείωσε ο κ. Μυτιληναίος.
Η εταιρεία που, ως γνωστόν, δραστηριοποιείται στον τομέα των έργων EPC (Engineering-Procurement-Construction) και των κατασκευών εμφανίζει περιορισμένη έκθεση στον κίνδυνο της αγοράς, δεδομένου ότι διαθέτει αξιόπιστους πελάτες, όπως μεγάλες εταιρείες του δημοσίου και πολυεθνικούς οργανισμούς “του κερδοφόρου κλάδου της ενέργειας”.
Ωστόσο, όπως τόνισε ο κ. Ι. Μυτιληναίος, η καθυστέρηση ή η αναστολή εκτέλεσης των έργων δημιουργεί ένα ρευστό σκηνικό, καθιστώντας επίπονη τη διεκδίκησή τους. “Μέχρι σήμερα, η κατασκευή του ατμοηλεκτρικού σταθμού του Αλιβερίου έχει καθυστερήσει 18 μήνες λόγω προβλημάτων με την αρχαιολογική υπηρεσία ή τη διαδικασία αδειοδότησης των μονάδων από τη ΔΕΗ”.
Σε πρόσφατη συνάντησή του με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΔΕΗ κ. Τάκη Αθανασόπουλο, ο πρόεδρος της ΜΕΤΚΑ έλαβε τη διαβεβαίωση ότι το έργο του Αλιβερίου θα ξεκινήσει μέσα στον Μάιο και θα ολοκληρωθεί η αδειοδότησή του. Ο κ. Μυτιληναίος, όμως, δεν παρέλειψε να εκφράσει την ανησυχία του αφενός, σχετικά με την αποζημίωση που θα παράσχει η ΔΕΗ στην εταιρεία και αφετέρου για την ολοκλήρωση του έργου. Η μεγάλη καθυστέρηση του έργου επηρέασε τα

αποτελέσματα της χρήσης του 2008, και ενδέχεται να επιβαρύνει το πρώτο τρίμηνο ή ακόμη και το σύνολο της τρέχουσας χρήσης, σε περίπτωση που ανακύψουν νομικά ή γραφειοκρατικά κωλύματα.
Η ΜΕΤΚΑ έχει συμμετάσχει σε διαγωνισμό της ΔΕΗ για τον ατμοηλεκτρικό σταθμό της Μεγαλόπολης, ύψους 570 εκατ. ευρώ, στο Βόλο η μονάδα παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος της Endesa Hellas, ύψους 280 εκατ. ευρώ, βρίσκεται στο στάδιο της σύνδεσης με το δίκτυο του φυσικού αερίου και του ρεύματος, με την εισηγμένη να βρίσκεται είτε σε διαπραγματεύσεις είτε να συμμετέχει σε διαγωνισμό για τέσσερα έργα του εξωτερικού.
Όσον αφορά τον σταθμό ηλεκτροπαραγωγής στο Καράτσι του Πακιστάν, η ΜΕΤΚΑ έχει ολοκληρώσει τις παραδόσεις του εξοπλισμού και τη θέση σε λειτουργία του ανοικτού κύκλου και συζητά την περαιτέρω επέκταση της μονάδας.
Ως προς τα αμυντικά έργα, η ολοκλήρωση του προγράμματος αρμάτων μάχης τύπου Leopard 2-Hel για λογαριασμό των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων αφαιρεί από την εταιρεία ένα σημαντικό έργο, προϋπολογισμού 130 εκατ. ευρώ. “Είμαστε περήφανοι για την υλοποίηση αυτού του έργου που διήρκεσε τρεισήμισι χρόνια” σχολίασε ο κ. Μυτιληναίος.
Ο Όμιλος βρίσκεται σε αναμονή νέων εξοπλιστικών προγραμμάτων για λογαριασμό των Αραβικών Εμιράτων (στο παρελθόν υπήρξε συνεργασία για το πρόγραμμα των πυραύλων Patriot), ενώ έχει συνάψει καταρχήν συμφωνία με τη Ρωσία για την παράδοση 450 τεθωρακισμένων αρμάτων μάχης. Πρόκειται για έργο, ύψους 1,2 δισ. ευρώ, για το οποίο θα υπάρξει συμπαραγωγή από την εγχώρια βιομηχανία, σε περίπτωση που το αναλάβει η ΜΕΤΚΑ.