14:40 09/09
Reuters: Το "πάρτι" τέλειωσε για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες
Αντιμετωπίζοντας την αβεβαιότητα από τους δασμούς και τον "πόλεμο" τιμών στην Κίνα
Μέγας χορηγός της γενικής συνέλευσης του ΣΕΤΕ που πραγματοποιήθηκε στις 5 Μαΐου ήταν η NEL Lines, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση.
Ο Πρόεδρος Ένωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας και Διευθύνων Σύμβουλος της NEL LINES, Απόστολος Κ. Βεντούρης, ανέφερε σε ανακοίνωση του πως:
"Αγαπητοί Συνεργάτες,
Με ιδιαίτερη χαρά και τιμή αναφερόμαστε σε σας ως συνεργάτες. Και είμαστε συνεργάτες στο εθνικό μας προϊόν του τουρισμού!
Ο κλάδος μας είναι ένα μικρό κομμάτι του τουριστικού κλάδου, συμμετέχει όμως κατά 11,3% στο ΑΕΠ της χώρας μας, διαχειρίζεται πάνω από το 10% του παγκόσμιου ακτοπλοϊκού στόλου και είναι το βασικό μέσο μεταφοράς που χρησιμοποιείται για τις μεταφορές από και προς τα νησιά μας στα οποία διατίθεται το 61% των ξενοδοχειακών κλινών στην Ελλάδα.
Με την ιδιότητα του Προέδρου της Ένωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας αλλά και αυτή του Διευθύνοντος Συμβούλου της NEL Lines η οποία βρίσκεται σήμερα κοντά σας ως Μέγας Χορηγός, έχω την τιμή να μοιραστώ μαζί σας κάποιες σκέψεις και σχόλια για την κατάσταση που επικρατεί στον κλάδο μας.
Ως Ένωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας έχουμε δώσει κάποιες δεσμεύσεις αναφορικά με τον τρόπο που σκοπεύουμε να θέσουμε τα θέματα του κλάδου, να διεκδικήσουμε αυτά που μας αναλογούν και προφανώς να προσπαθήσουμε να δώσουμε λύσεις στα προβλήματα που αντιμετωπίζει η ακτοπλοΐα, σε επίπεδο επιχειρηματικό και επίπεδο επιβατών.
Ζητάμε να ισχύσει η Ευρωπαϊκή Νομοθεσία, να εναρμονισθούμε ως χώρα και ως κλάδος με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό που υπάρχει ήδη από το 1992!
Ζητάμε να πάψει να επιβαρύνεται το εισιτήριο κατά 35% από τις εισπρακτικές πολιτικές του κράτους!
Είναι αλήθεια ότι η νέα ηγεσία του Υπουργείου κάνει βήματα και φαίνεται ότι κάτι θα αλλάξει στον κλάδο, όμως χρειάζεται άμεση εναρμόνιση του θεσμικού μας πλαισίου σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό κανονισμό 3577 ώστε να εκλείψουν τα παράλογα στον κλάδο μας.
Ποιός λόγος υπάρχει σε οποιαδήποτε οικονομική συγκυρία (πόσο μάλλον κατά την παρούσα κρίση που ιανύουμε) τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια να επιβαρύνονται με:
* Φ.Π.Α. κατά 9% για τους επιβάτες και κατά 19% για τα οχήματα;
* Λιμενικά τέλη κατά 5%; Σε κάθε λιμάνι προβλέπεται, μεταξύ άλλων, να υπάρχει σταθμός για αναμονή
επιβατών. Μη νομίζετε ότι όντως υπάρχει και απλώς εσείς έτυχε να μην τον βρείτε ποτέ. Απλά δεν
υπάρχει! Το μόνο που υπάρχει είναι τα λιμενικά τέλη!
* Επίναυλο για τις άγονες γραμμές κατά 3%;
* Αχθοφορικά και λεμβουχικά έξοδα; Στο λιμάνι που θα φθάσετε πρέπει να σας περιμένει αχθοφόρος
ώστε να μεταφέρει τις αποσκευές σας, διότι πληρώνετε περίπου 18.000.000 ευρώ κάθε χρόνο.
Αντιστοίχως, υπάρχει και χρέωση για λεμβούχους που δεν... υπάρχουν.
Ποιός λόγος υπάρχει για διακριτική μεταχείριση σε βάρος του κλάδου μας;
Το κράτος δαπάνησε και εξακολουθεί να δαπανά εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο για τον κλάδο των μεταφορών (Ολυμπιακή, ΟΣΕ, ΚΤΕΛ κλπ). Το κράτος όμως επιβάλλει στους χρήστες του ακτοπλοϊκού δικτύου (στην πλειοψηφία τους νησιώτες) να το χρηματοδοτούν εξ’ ολοκλήρου, στους δε ακτοπλόους να ανοίγουν θαλάσσιους δρόμους με δικά τους κεφάλαια αλλά και να παρέχουν κοινωνικό έργο.
Την ίδια στιγμή οι απαιτήσεις για πλοία, δρομολόγια, προορισμούς και ανταποκρίσεις μεγαλώνουν συνέχεια.
Το κράτος κάνει κοινωνική πολιτική με τα χρήματα των επιβατών. Είμαστε η μόνη κατηγορία επιχειρήσεων που είναι υποχρεωμένη να χορηγεί εκπτώσεις έως και 50% σε διάφορες πληθυσμιακές ομάδες, χωρίς ποτέ να μας επιστρέφεται η διαφορά από το κράτος που μας επιβάλλει αυτή την κοινωνική προσφορά. Θα ήταν δίκαιο να πληρώνει το κράτος την διαφορά, ειδάλλως αναγκαστικά θα πρέπει να παύσουν να ισχύουν.
Το παραθαλάσσιο ξενοδοχείο στο λιμάνι της Ραφήνας πληρώνει το νερό με τιμή 1,6 ευρώ ανά κυβικό.
Το πλοίο που εκτελεί δρομολόγια από το λιμάνι της Ραφήνας για το ίδιο νερό από το ίδιο δίκτυο
πληρώνει 6,4 ευρώ ανά κυβικό, δηλαδή 300% περισσότερο.
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι τουλάχιστον 50% φτηνότερα στην Ελλάδα σε σχέση με τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Εάν εκλείψει ο κρατικός παρεμβατισμός - δηλαδή όλες οι υπέρ του κράτους προσαυξήσεις - οι τιμές των εισιτηρίων στην Ελλάδα θα μειωθούν ακόμα περισσότερο. Για παράδειγμα στην Αδριατική όπου είναι πλήρως απελευθερωμένη η αγορά και δραστηριοποιούνται Έλληνες οι τιμές είναι ακόμα χαμηλότερες.
Στην ακτοπλοΐα η καθυστέρηση θεωρείται ποινικό αδίκημα ακόμα και όταν είναι αναγκαία για την ασφάλεια του πλοίου και των επιβατών. Αυτό δεν ισχύει για κανένα μέσο μεταφοράς, ούτε για την αεροπλοΐα.
Η ακτοπλοΐα στην Ελλάδα λειτουργεί κατά παρέκκλιση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας. Δεν έρχονται ξένοι ακτοπλόοι στην Ελλάδα να ανταγωνισθούν. Γιατί άραγε;
Επομένως, βρισκόμαστε στη δυσχερή θέση να μην μπορούμε να προσφέρουμε τις υπηρεσίες μας σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον"