Του Φώτη Φωτεινού
Το τρίτο της ΚΤΕΟ πρόκειται να εγκαινιάσει η Auteco, θυγατρική εταιρεία του ομίλου J&P Άβαξ, η οποία μετέχει σε ποσοστό 70% (το υπόλοιπο 30% ανήκει στην εταιρεία «Καθ’ Οδόν AE», συμφερόντων του επιχειρηματία Κωνσταντίνου Βήκα).
Μετά τους 2 πρώτους σταθμούς ΚΤΕΟ των Αθηνών, η εταιρεία επεκτείνει την παρουσία της στη Θεσσαλονίκη και συγκεκριμένα στην περιοχή της Πυλαίας. Το συγκεκριμένο ΚΤΕΟ, το οποίο «παρέκλινε» του αρχικού χρονοδιαγράμματος, κόστισε περί τα 3 εκατ. ευρώ, με δυναμικότητα εξυπηρέτησης 300 οχημάτων την ημέρα. Η εταιρεία διαθέτει ακόμα δυο ΚΤΕΟ στην Αθήνα και συγκεκριμένα στη Λεωφόρο Αθηνών 107 και στη λεωφόρο Κηφισού 88.
Η πρώτη μονάδα ΚΤΕΟ της Auteco, που βρίσκεται επί της λεωφόρου Αθηνών, απέναντι από το νέο κτίριο του Χρηματιστηρίου Αθηνών, διαθέτει πέντε γραμμές ελέγχου, ενώ ανάλογης δυναμικότητας είναι και ο σταθμός του Μοσχάτου.
Η δημιουργία των τριών πρώτων ΚΤΕΟ ολοκληρώνει την πρώτη φάση του επενδυτικού σχεδίου της Auteco, κόστους περί τα 10 εκατ. ευρώ.
Η εταιρεία στοχεύει, το πρώτο χρόνο «ώριμης» λειτουργίας των τριών καταστημάτων, να έχει ετήσια έσοδα που προσεγγίζουν τα 8 εκατ. ευρώ. Μετέπειτα, ακολουθεί το πλάνο δημιουργίας τεσσάρων νέων σταθμών, κυρίως στην περιφέρεια, μέσω της μεθόδου του franchise.
Γενικότερα, η διοίκηση της εταιρείας αποσκοπεί στη δημιουργία ενός ισχυρού brand name, ώστε η Auteco να μπορέσει να αναπτυχθεί περαιτέρω στην Ελλάδα, αλλά και το εξωτερικό.
Διπλάσια τα ιδιωτικά από τα δημόσια ΚΤΕΟ
Η κατάσταση άλλαξε άρδην, έπειτα από την απελευθέρωση της αγοράς το 2004. Πλέον, τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ είναι σχεδόν διπλάσια από τα δημόσια, καθώς τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ ξεπέρασαν τα 100 έναντι 56 των δημοσίων. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι το πρώτο ΙΚΤΕΟ της Ελλάδας εγκαινιάστηκε στη Θέρμη Θεσσαλονίκης το Μάιο του 2004, ενώ στο νομό Αττικής (Αχαρνές) στις αρχές του 2005.
Ποια είναι η κατάσταση σήμερα; Στη Θεσσαλονίκη, όπου λειτουργούν 2 δημόσια ΚΤΕΟ, δραστηριοποιούνται 11 ιδιωτικά, ενώ στην Αθήνα, όπου λειτουργούν 5 δημόσια ΚΤΕΟ, δραστηριοποιούνται 16 ιδιωτικά.
Αν και ακριβή νούμερα δεν είναι διαθέσιμα, στελέχη της αγοράς ιδιωτικών ΚΤΕΟ επισημαίνουν ότι ο κύκλος εργασιών ανέρχεται ετησίως στα 30 εκατ. ευρώ, ενώ ολοένα και μειώνεται ο αντίστοιχος των δημοσίων ΚΤΕΟ, τα οποία αδυνατούν να προβούν στην αναβάθμιση των εγκαταστάσεών τους (τα δημόσια ΚΤΕΟ υπάγονται στις Νομαρχίες).
Πάντως, ο κύκλος εργασιών των ΚΤΕΟ αναμένεται ολοένα και να αυξάνεται, καθώς -από πέρυσι- όλα τα καινούρια οχήματα ελέγχονται, για πρώτη φορά, με τη συμπλήρωση της τετραετίας και έπειτα κάθε δύο χρόνια, σύμφωνα με τις κοινοτικές οδηγίες.
Τα οχήματα καλούνται πλέον με βάση την άδεια κυκλοφορίας και όχι βάσει του τελευταίου ψηφίου της πινακίδας ή των γραμμάτων.
Ο εμπρόθεσμος αρχικός έλεγχος, στα Δημόσια ΚΤΕΟ για ΙΧ, κοστίζει 40 ευρώ, ενώ ο εκπρόθεσμος εντός 15 ημερών 57 ευρώ και ο εκπρόθεσμος άνω των 15 ημερών 74 ευρώ.