Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 14-Απρ-2009 19:26

    Πωλήθηκαν οι εταιρείες καυσίμων της Ολυμπιακής Αεροπορίας

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Του Φώτη Φωτεινού 

    Μετά την πώληση των Ολυμπιακών Αερογραμμών και της Ολυμπιακής Αεροπορίας, η Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων ενέκρινε σήμερα την πώληση των μετοχών, που διατηρούσε η Ο.Α., σε δυο εταιρείες καυσίμων.

    Ο λόγος γίνεται για την Ολυμπιακή Εταιρεία Καυσίμων (Olympic Fuel Company), στην οποία η Ο.Α. διέθετε ποσοστό 66% και την εταιρεία του αγωγού (έχει μήκος 53 χιλιόμετρα) μεταφοράς αεροπορικού καυσίμου από τα διυλιστήρια των ΕΛΠΕ στο αεροδρόμιο, στην οποία η Ο.Α. διέθετε ποσοστό 17%. 

    Ολυμπιακή Εταιρεία Καυσίμων  

    Η Ολυμπιακή Εταιρεία Καυσίμων (ΟΕΚ), η οποία ιδρύθηκε το 1998, έχει αναλάβει μέχρι το 2021 -και μετά από διεθνή διαγωνισμό που προκήρυξε ο ΔΑΑ- την αποκλειστική λειτουργία του συστήματος αποθήκευσης και διανομής αεροπορικού καυσίμου στο «Ελ. Βενιζέλος», το οποίο σχεδίασε και κατασκεύασε, με αυτοχρηματοδότηση, η ίδια η εταιρεία.

    Πέρα από την Ο.Α., στην ΟΕΚ μετέχει η Motor Oil με 14%, η Avin με 14%, η Sky Tanking Belgium με 5% και η Hansa Consult με 1%. 

    Η εταιρεία, από την έναρξη του νέου αεροδρομίου το 2001, έχει συνεισφέρει στη μητρική ΟΑ - Υ μερίσματα που ξεπερνούν τα 3,5 εκατ. ευρώ,  επιστρέφοντας ουσιαστικά, στην εννεαετή λειτουργία της, το καταβληθέν από αυτή μετοχικό κεφάλαιο για τη δημιουργία της.

    Χαρακτηριστικά οικονομικά μεγέθη της ΟΕΚ, αποτελούν τα διανεμηθέντα μερίσματα στους μετόχους της, τα οποία ανέρχονται σε 1,17 εκατ. ευρώ για το 2007 και 1,13 εκατ. ευρώ για το 2006.   Τα τελευταία τρία χρόνια, η εταιρεία, η οποία διαθέτει τέσσερις κύριες δεξαμενές στο ΔΑΑ,  είχε επιδοθεί σε σημαντική μείωση του τέλους διέλευσης καυσίμου σε όλες τις αεροπορικές εταιρίες που εξυπηρετεί στα Σπάτα. 

    Αυτό είχε ως συνέπεια τη σημαντική εξοικονόμηση δαπανών και για τις Ολυμπιακές Αερογραμμές, ενώ παράλληλα είχε επιφέρει ευεργετικά αποτελέσματα στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του «Ελ. Βενιζέλος».

    Το ποσοστό 66%, που διατηρούσε η Ο.Α., πουλήθηκε στους υπάρχοντες μετόχους έναντι 6,78 εκατ. ευρώ. 

    Εταιρεία σύνδεσης με τα διυλιστήρια
     
    Η Ο.Α., συμμετείχε, με μειοψηφική συμμετοχή (17%), στην εταιρεία του αγωγού (έχει μήκος 53 χιλιόμετρα) μεταφοράς αεροπορικού καυσίμου από τα διυλιστήρια των ΕΛΠΕ στο αεροδρόμιο (τα ΕΛΠΕ διαθέτουν το 50% της εταιρείας). 

    Η Ο.Α. διέθετε, όπως και ο ΔΑΑ, ποσοστό 17%. Το ποσοστό της Ο.Α. πωλήθηκε στο ΔΑΑ έναντι 2,2 εκατ. ευρώ.  
    Πάντως, πέρα από τις δυο εταιρείες, η Ο.Α. διαθέτει πλειοψηφικό ποσοστό (66%) στην Ολυμπιακή Ανεφοδιαστική Εταιρεία Αεροπορικού Καυσίμου (Olympic Into Plane Company, το υπόλοιπο 35% ανήκει στην Air Total) και το 100% της Galileo Hellas.

    Για τις δυο τελευταίες εταιρείες, δεν υπήρξε ανακοίνωση από τη Διυπουργική.  

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ