Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 30-Μαρ-2009 17:13

    Minoan Lines: Στα 3,3 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη του 2008

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Με ενοποιημένα καθαρά κέρδη ύψους 3,3 εκατ. ευρώ ολοκλήρωσε το 2008 η Minoan Lines. Παράλληλα, όπως προκύπτει από σχετική ανακοίνωση, ο κύκλος εργασιών του ομίλου το 2008 ανήλθε σε 213,8 εκατ. ευρώ, ενώ η λειτουργική κερδοφορία (ΕBITDA) διαμορφώθηκε στα ίδια επίπεδα με αυτό της μητρικής εταιρείας, ήτοι στα 41,5 εκατ. ευρώ.

    Σε επίπεδο μητρικής, τα καθαρά κέρδη μετά φόρων διαμορφώθηκαν στα 2 εκατ. ευρώ έχοντας επηρεαστεί αρνητικά από έκτακτο κόστος ύψους 1,1 εκατ. € το οποίο αφορά αναπόσβεστο υπόλοιπο αναδιοργάνωσης των δανείων της εταιρείας τα οποία αποπληρώθηκαν μέσα στη χρήση.

    O κύκλος εργασιών της Minoan Lines το 2008 ανήλθε σε 213,6 εκατ. ευρώ, ο υψηλότερος από ιδρύσεως της εταιρείας, σημειώνοντας αύξηση 9,2% σε σχέση με το 2007, γεγονός που οφείλεται κυρίως στην αύξηση του μεταφορικού έργου της εταιρείας στην αγορά της Βόρειας Αδριατικής. 

    Η λειτουργική κερδοφορία (EBITDA) το 2008 διαμορφώθηκε σε 41,5 εκατ. ευρώ, παρά την αρνητική επίδραση των τιμών των καυσίμων οι οποίες το εννεάμηνο του 2008 παρουσίασαν σημαντική αύξηση κατά 60,0% περίπου σε σχέση με το αντίστοιχο εννεάμηνο του 2007. Επισημαίνεται ότι, το 2008, το κόστος των καυσίμων ανήλθε σε 76,8 εκατ. ευρώ και ήταν αυξημένο κατά 20,0 εκατ. ευρώ περίπου σε σχέση με το 2007. 

    Στην ανακοίνωση επισημαίνεται ότι η διαφοροποίηση που παρατηρείται στα μεγέθη του ομίλου σε σχέση με τα μεγέθη της μητρικής εταιρείας οφείλεται στη συγγενή εταιρεία Hellenic Seaways το καθαρό αποτέλεσμα της οποίας διαμορφώθηκε το 2008 σε 10,7 εκατ. ευρώ.

    Μεταφορικό Έργο 

    -Γραμμές Αδριατικής (Βόρεια Ιταλία)

    Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, στις γραμμές της Βόρειας Αδριατικής (Αγκώνα & Βενετία) η Minoan Lines το 2008 αύξησε σημαντικά το μεταφορικό της έργο και ήταν πρώτη σε μερίδια αγοράς των επιβατών και των Ι.Χ. αυτοκινήτων μεταξύ των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη συγκεκριμένη αγορά. 

    Σημειώνεται ότι κατά τους θερινούς κυρίως μήνες, παρατηρήθηκαν πολύ υψηλές πληρότητες στα γκαράζ των πλοίων της Minoan Lines γεγονός που επέδρασε ανασταλτικά στην διακίνηση των φορτηγών. Αναλυτικά, η Minoan Lines, στην αγορά της Βόρειας Αδριατικής διακίνησε το 37,7%, των επιβατών, το 39,9% των Ι.Χ. αυτοκινήτων και το 33,4% των φορτηγών αυτοκινήτων. 

    Το 2008, η Minoan Lines μετέφερε συνολικά 564.000 επιβάτες, 149.000 Ι.Χ. αυτοκίνητα και 87.000 φορτηγά αυτοκίνητα. 

    -Ελληνική Ακτοπλοΐα (Κρήτη) 

    Στη γραμμή «Ηράκλειο – Πειραιάς» το 2008 η Minoan Lines διατήρησε την ισχυρή θέση που κατέχει στη συγκεκριμένη γραμμή, ενώ πέτυχε υψηλότερα μερίδια αγοράς σε όλες τις κατηγορίες του μεταφορικού της έργου σε σχέση με το μερίδιο των ταξιδιών που της αναλογεί. Συγκεκριμένα τα μερίδια αγοράς της Minoan Lines διαμορφώθηκαν ως ακολούθως: επιβάτες 69,5%, Ι.Χ. αυτοκίνητα 61,2% και φορτηγά αυτοκίνητα 48,7% ενώ το μερίδιο των ταξιδιών που της αντιστοιχεί ήταν 46,1%. 

    Η Minoan Lines μετέφερε 1.010.000 επιβάτες, 134.000 Ι.Χ. αυτοκίνητα και 69.000 φορτηγά αυτοκίνητα επιτυγχάνοντας ταυτόχρονα αύξηση του μεταφορικού της έργου για τέταρτη συνεχή χρονιά. 

    Σημαντικές Εξελίξεις το 2009 

    Στις 19 Μαρτίου, 2009 ολοκληρώθηκε η διαδικασία πώλησης του πλοίου Pasiphae Palace έναντι συνολικού τιμήματος 75 εκατ. ευρώ, στη Γαλλική εταιρεία «Societe Nationale Maritime Corse Mediterranee (SNCM)». Από τη παραπάνω πώληση προέκυψε λογιστικό κέρδος 2,2 εκατ. ευρώ περίπου, το οποίο θα περιληφθεί στα οικονομικά αποτελέσματα του α΄ τριμήνου 2009. Το πλοίο Pasiphae Palace δραστηριοποιείτο στις γραμμές Ελλάδας – Ιταλίας, ενώ η Minoan Lines έχει ήδη προχωρήσει στην αντικατάστασή του, με το H/S/F ZEUS PALACE. 

    Στρατηγική

    Η ανακοίνωση καταλήγει επισημαίνοντας ότι η κίνηση της πώλησης του πλοίου Pasiphae Palace, εντάσσεται μέσα στο πλαίσιο του ευρύτερου στρατηγικού σχεδιασμού της Minoan Lines, για σταδιακή ανανέωση του στόλου της, με πλοία μεγαλύτερης χωρητικότητας, τα οποία θα προσφέρουν ακόμα πιο αναβαθμισμένες υπηρεσίες, εφάμιλλες των κρουαζιερόπλοιων.

    Η υλοποίηση αυτής της στρατηγικής κρίνεται απαραίτητη από τη διοίκηση της εταιρείας, προκειμένου να ικανοποιηθούν οι συνεχώς αυξανόμενες ανάγκες του επιβατικού κοινού για υπηρεσίες υψηλού επιπέδου στην καλύτερη δυνατή τιμή.

    Επιπρόσθετα, οι συνεχώς μεταβαλλόμενες οικονομικές συνθήκες καθώς και οι απρόβλεπτες μεταβολές σε οικονομικές μεταβλητές όπως η τιμή του πετρελαίου, επιβάλλουν τη δρομολόγηση πλοίων με υψηλές χωρητικότητες, προκειμένου η οικονομική τους εκμετάλλευση να γίνει αποδοτικότερη και έτσι να επιτευχθεί υψηλότερο επίπεδο κερδοφορίας για την εταιρεία.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ