14:40 09/09
Reuters: Το "πάρτι" τέλειωσε για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες
Αντιμετωπίζοντας την αβεβαιότητα από τους δασμούς και τον "πόλεμο" τιμών στην Κίνα
Ζημιές της τάξης των 529 χιλ. ευρώ εμφάνισε ο όμιλος Yalco το 2008, με παράλληλη μείωση των πωλήσεων. Σε επίπεδο μητρικής ωστόσο, η Yalco εμφάνισε θετικά κέρδη μετά φόρων ύψους 1,06 εκατ. ευρώ με κάμψη των πωλήσεων.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, οι πωλήσεις του Ομίλου στη χρήση του 2008 ανήλθαν στα 66,15 εκατ. ευρώ έναντι 67,82 εκατ. ευρώ στο έτος 2007, δηλαδή μειωμένες κατά 2,5% ενώ οι πωλήσεις έως 30/09/2008 εμφάνιζαν αύξηση 2,4%. Όπως αναφέρεται, η εξέλιξη αυτή οφείλεται στη γενικότερη οικονομική συγκυρία η οποία κατά το τελευταίο τρίμηνο έλαβε διαστάσεις πρωτοφανούς οικονομικής κρίσης σε παγκόσμια κλίμακα και η οποία μεταφέρθηκε από τον χρηματοπιστωτικό τομέα και σε άλλους τομείς της οικονομίας. Η επίδραση αυτή υπήρξε εντονότερη σε ορισμένους κλάδους, μεταξύ αυτών και στον κλάδο του οικιακού και επαγγελματικού εξοπλισμού.
Οι πωλήσεις της μητρικής ανήλθαν σε 45,12 εκατ. ευρώ καταγράφοντας κάμψη 3,6% έναντι αύξησης 1,3% κατά το 1ο εννεάμηνο του έτους, εμφανίζοντας μεγαλύτερη αντίσταση οι πωλήσεις ροής οι οποίες βρέθηκαν στα ίδια επίπεδα με το 2007. Ικανοποιητική αύξηση κατά 14,7% κατέγραψαν οι πωλήσεις της OMNISHOP ενισχυμένες και με τις πωλήσεις του πρώτου αυτόνομου καταστήματος HABITAT από τον Δεκέμβριο του έτους, ενώ κάμψη κατά 34% παρουσίασαν οι πωλήσεις κλιματιστικών της EXCEL έναντι βέβαια μιας ιδιαίτερα θετικής από πλευράς πωλήσεων καλοκαιρινής περιόδου του 2007 εξαιτίας των υψηλών θερμοκρασιών.
Αντίθετα οι πωλήσεις των θυγατρικών εξωτερικού κατέγραψαν σημαντική αύξηση στη Ρουμανία κατά 86,8%, ενώ
εμφάνισαν σημαντική ανάκαμψη κατά 57,4% στην Ουγγαρία.
Για όλες τις εταιρείες του Ομίλου θετική υπήρξε η εξέλιξη του μικτού περιθωρίου κέρδους με εξαίρεση στην OMNISHOP, όπου παρ’ όλα αυτά παραμένει το υψηλότερο μεταξύ των εταιρειών του Ομίλου.
Τα προ φόρων κέρδη του Ομίλου διαμορφώθηκαν στα 37 χιλ. ευρώ, έναντι 3,61 εκ. ευρώ στο 2007. Τα κέρδη προ φόρων της εταιρείας διαμορφώθηκαν στα 1,48 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 41,8%.
Οι λειτουργικές δαπάνες του Ομίλου προ χρηματοοικονομικών, ανήλθαν σε 22,20 εκατ. ευρώ αυξημένες κατά 20,4% λόγω α) του υψηλότερου κόστους αποθήκευσης και διανομών το οποίο επιβαρύνθηκε σημαντικά από τη
δυσλειτουργία των λιμανιών της χώρας, των υψηλών τιμών στα καύσιμα και της διατήρησης υψηλών αποθεμάτων, β) της ενίσχυσης στη στελέχωση της Εταιρείας και των θυγατρικών ώστε να υποστηριχθεί αποτελεσματικά η αναπτυξιακή του πορεία, γ) των δαπανών της OMNISHOP για την επέκταση και ανάπτυξη των εργασιών του HABITAT στην Ελλάδα, όπως αναλυτικά περιγράφονται στην ενότητα «Σημαντικά Γεγονότα», δ) των χρεωστικών συναλλαγματικών διαφορών κυρίως κατά την αποτίμηση των υποχρεώσεων σε ξένο νόμισμα της EXCEL και των θυγατρικών εξωτερικού και ε) των προβλέψεων για επισφαλείς απαιτήσεις της YALCO Ουγγαρίας.
Εξάλλου, υπογραμμίζεται ότι η υλοποίηση σημαντικών επενδύσεων και η διατήρηση υψηλών αποθεμάτων είχε σαν συνέπεια την αύξηση του τραπεζικού δανεισμού της εταιρείας, η οποία σε συνδυασμό με την αύξηση των επιτοκίων οδήγησε σε αύξηση του χρηματοοικονομικού κόστους κατά 7%. Αντιθέτως, τα χρηματοοικονομικά έξοδα του ομίλου παρέμειναν σταθερό έναντι του 2007.
Στην ανακοίνωση αναφέρεται τέλος ότι τα σημαντικότερα γεγονότα που έλαβαν χώρα κατά τη διάρκεια του έτους ήταν:
α) Η ανάληψη από την θυγατρική OMNISHOP της αποκλειστικής ανάπτυξης των προϊόντων HABITAT στην Ελλάδα. Το πρώτο shop-in-shop στο εμπορικό κέντρο notoshome στην Αθήνα ακολούθησε το Δεκέμβριο 2008 το πρώτο ολοκληρωμένο κατάστημα HABITAT στο κέντρο της Γλυφάδας και ένα ακόμα shop-in-shop στο εμπορικό κέντρο Golden Hall στο Μαρούσι.
β) Η ανάληψη από τη θυγατρική YALCO Romania της αποκλειστικής διάθεσης των επαγγελματικών εργαλείων
DeWALT στην ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά της Ρουμανίας και η διεύρυνση της δραστηριότητάς της στην αγορά του οικιακού και επαγγελματικού εξοπλισμού.
γ) Η διεύρυνση της προϊοντικής γκάμας της Εταιρείας με προϊόντα παγκόσμιας αναγνώρισης όπως SAECO κλπ., η
οποία εμπλουτίστηκε πρόσφατα πολύ περισσότερο με την επίτευξη συμφωνίας για την αποκλειστική διανομή της
υψηλής ποιότητας και φήμης πορσελάνης Ι.ΝΙΑ στο χώρο του επαγγελματικού εξοπλισμού από 09/02/2009.
δ) Η ανέγερση των νέων, σύγχρονων αποθηκευτικών εγκαταστάσεων στα Οινόφυτα Βοιωτίας, συνολικού κόστους 8,2 εκατ. ευρώ, η οποία ολοκληρώθηκε το Δεκέμβριο του 2008 είχε σαν αποτέλεσμα την ενοποίηση της λειτουργίας των Κέντρων Διανομής Κηφισιάς και Οινοφύτων στη νέα εγκατάσταση εντός του Ιανουαρίου ΄09.
Τα προαναφερθέντα συνοπτικά γεγονότα και μία σειρά άλλων αποφάσεων μαζί με τις άοκνες προσπάθειες της
διοίκησης, των Στελεχών και του Προσωπικού, θα συμβάλλουν στον έλεγχο και τη συγκράτηση του κόστους
λειτουργίας και στην περαιτέρω ανάπτυξη των εργασιών και των οικονομικών μεγεθών των εταιρειών του Ομίλου.