Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 16-Μαρ-2009 09:23

    Αισιόδοξοι στη Motor Oil για το 2009

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Η τεχνολογική υπεροχή του διυλιστηρίου της Motor Oil με τη μονάδα Hydrocracker έχει βελτιώσει το περιθώριο κέρδους (margin) στη διύλιση στα 70 δολάρια τον τόνο, ενώ τα παλαιότερης τεχνολογίας διυλιστήρια δουλεύουν με margin 57 δολάρια τον τόνο, ανέφεραν τα στελέχη της εταιρείας κατά την παρουσίαση στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών. 

    Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με τη σταθερή ζήτηση, που δεν έχει προς το παρόν επηρεαστεί από την κρίση, και τον μειωμένο κίνδυνο καταγραφής ζημιών από την αποτίμηση των αποθεμάτων μετά τη μεγάλη υποχώρηση της τιμής του πετρελαίου συνηγορεί ότι το 2009 θα είναι μια θετική χρονιά για την εταιρεία, υποστήριξαν τα ίδια στελέχη.

    Η εταιρεία για να καλύψει τη ζήτηση (που εξακολουθεί να είναι μεγαλύτερη από την παραγωγή της) δρομολογεί νέα επένδυση 180 εκατ. ευρώ για τη λειτουργία μονάδας διύλισης που εκτιμάται ότι θα τεθεί σε λειτουργία στα μέσα του 2010. 

    Όπως επισημαίνουν τα στελέχη της Motor Oil, για να ικανοποιήσουν τη ζήτηση των πελατών τους αγόραζαν πετρέλαιο από άλλα διυλιστήρια αλλά με τη λειτουργία της νέας μονάδας θα μπορέσουν να ικανοποιήσουν τις αυξημένες ανάγκες και να βελτιώσουν ακόμη την κερδοφορία τους αφού θα εκλείψουν οι μεσάζοντες.

    Παράλληλα, δημιουργεί νέους αποθηκευτικούς χώρους, τους οποίους και νοικιάζει σε πελάτες. Είναι χαρακτηριστικό ότι το στρατηγικό απόθεμα πετρελαίου της Κύπρου είναι αποθηκευμένο στις εγκαταστάσεις της Motor Oil.

    Για τη χρηματοδότηση των επενδύσεων και για κεφάλαια κίνησης, τα στελέχη της εταιρείας επισήμαναν πως υπάρχουν ανοιχτές γραμμές δανειοδότησης μέχρι το 2012 ύψους 600 εκατ. ευρώ.

    Το 2008 τα κέρδη της εταιρείας επηρεάστηκαν σημαντικά από την αποτίμηση των αποθεμάτων. Δηλαδή, στα 211 εκατ. ευρώ κέρδη προ φόρων συνυπολογίστηκε ζημιά από αποτίμηση αποθεμάτων ύψους 112 εκατ. ευρώ με αποτέλεσμα τα κέρδη προ φόρων να περιοριστούν στα 99 εκατ. ευρώ. Φέτος, λόγω της μεγάλης πτώσης της τιμής του πετρελαίου (στα 47 δολάρια κυμαίνεται το βαρέλι) τα στελέχη της Motor Oil εκτιμούν ότι το πιο πιθανό είναι οι τιμές να κινηθούν μελλοντικά ανοδικά, παρά καθοδικά και να γράψει κέρδη η εταιρεία.

    Οι μεγαλύτεροι πελάτες της εταιρείας είναι σε ποσοστό 10% η Shell, με 12% η Avin, με 9% ευρωπαϊκές εταιρείες, 10% το αμερικανικό δημόσιο (εξυπηρέτηση στόλου), η BP με 5%, ενώ πρόσφατα υπεγράφη σύμβαση με το υπουργείο Εθνικής Αμύνης της Μ. Βρετανίας.

    Σε ερώτηση για το πως θα καλυφθούν οι πωλήσεις στη Shell, αν εντέλει η εταιρεία φύγει από την Ελλάδα, τα στελέχη της Motor Oil δήλωσαν πως τα πρατήρια της Shell είναι τοποθετημένα κυρίως στη Δ. Ελλάδα και στην Πελοπόννησο οπότε θα υπάρξει σίγουρα νέος αγοραστής και θεωρούν ότι θα συνεχίσουν και με το νέο ιδιοκτήτη τη συνεργασία τους. 

    Σχετικά με τη μεγάλη επένδυση Ινδού επιχειρηματία για την κατασκευή σύγχρονου διυλιστηρίου στην πατρίδα του και στο ενδεχόμενο να πληγεί η Motor Oil καθώς η νέα αυτή μονάδα θα έχει χαμηλότερα κόστη, τα στελέχη της εταιρείας επισήμαναν πως δεν ανησυχούν, καθώς μόνο τα μεταφορικά κόστη που θα έχει η νέα αυτή μονάδα για να μεταφέρει το επεξεργασμένο πετρέλαιο στη Μεσόγειο θα υπερκαλύπτουν τα οφέλη από τα χαμηλά εργατικά.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ