Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 06-Μαρ-2009 09:54

    Πως αντιμετωπίζει την κρίση η ΑΓΕΤ

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Του Χάρη Φλουδόπουλου

    Δεν υπάρχει κανένα σχέδιο εξόδου από το ταμπλό ή αύξησης της διασποράς της μετοχής, από τη μητρική Lafarge για την ΑΓΕΤ, με δεδομένες μάλιστα τις συνθήκες της αγοράς. Αυτό τονίζεται από πλευράς στελεχών της εταιρείας, η οποία νωρίτερα από τα τέλη του μήνα θα ανακοινώσει τα αποτελέσματα για την απελθούσα χρήση. Μια χρήση που είναι φυσικό να έχει επηρεαστεί από τις συνθήκες της αγοράς, χωρίς βεβαίως να μπορεί να γίνει ευθεία συνάρτηση των μεγεθών, με εκείνα γύρω από την οικοδομική δραστηριότητα. Υπενθυμίζεται ότι η Lafarge κατέχει το 88,99% των μετοχών της ΑΓΕΤ. 

    Για το 2009 η εταιρεία θεωρεί πρόωρο να γίνουν προβλέψεις ωστόσο σε επίπεδο ομίλου έχουν οριοθετηθεί συγκεκριμένοι στόχοι για τη μείωση του λειτουργικού κόστους, την έμφαση στη δημιουργία ρευστότητας και τη  μείωση των δανειακών υποχρεώσεων. 

    Ο τελευταίος στόχος επί της ουσίας δεν υφίσταται για την ΑΓΕΤ, η οποία έχει μηδενικό δανεισμό.  Πάντως και για την ΑΓΕΤ ισχύει ο στόχος της συγκέντρωσης κατά το δυνατόν μεγαλύτερης ρευστότητας, που θα προκύψει από τη μείωση των δαπανών, την περαιτέρω μείωση του λειτουργικού κόστους. 

    Η δραστηριότητα της ΑΓΕΤ σε ποσοστό άνω του 83% κατευθύνεται στην ελληνική αγορά στην οποία το μερίδιό της για τα σακευμένα προϊόντα είναι 51%. Παρά την κρίση, το επενδυτικό πρόγραμμα της ΑΓΕΤ συνεχίζεται – πρόσφατα ανακοινώθηκε η περιβαλλοντική αναβάθμιση του Βόλου με τη σύνδεση με το δίκτυο φ.α. και την εγκατάσταση υβριδικών φίλτρων. Μάλιστα την τριετία 2005 – 2007 το ύψος του προγράμματος έφτασε τα 92 εκατ. ευρώ (υγιεινή και ασφάλεια, καινοτομία, ανταγωνιστικότητα, αειφορία).

    Η ηλεκτρική ενέργεια αποτελεί το δεύτερο σημαντικότερο παράγοντα κόστους και ήδη η ΑΓΕΤ βρίσκεται σε συζητήσεις με τη ΔΕΗ, προκειμένου να εξεταστούν δυνατότητες να υπάρξει μείωση του κόστους.

    Νέο προϊόν

    Η εταιρεία στοχεύει στη διατήρηση της θέσης της αγοράς που κατέχει και παρά τις ήδη αισθητές επιπτώσεις της κρίσης στις κατασκευές ήδη λανσάρισε το νέο προϊόν athlos, τσιμέντο προορίζεται για γενική χρήση. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι το προϊόν δημιουργήθηκε στη βάση φόρμουλας που λανσάρισε η μητρική Lafarge σε πολλές χώρες, η οποία ωστόσο προσαρμόστηκε μετά από έρευνα αγοράς στα δεδομένα της Ελλάδας. Το προϊόν, έχει εξελιγμένα και βελτιωμένα χαρακτηριστικά και ιδιότητες για τον τελικό χρήστη και σύμφωνα με τους εκπροσώπους της εταιρείας μέσω αυτού επιχειρείται για πρώτη φορά στην ελληνική αγορά το χτίσιμο brandname γύρω από ένα προϊόν όπως το τσιμέντο.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ