13:13 10/09
Forum SA: Στρατηγική εξαγορά της Omind Creatives
Αναφερόμενος στο οικονομικό σκέλος της συμφωνίας, ο κ. Παναγούλιας υπογράμμισε ότι "το τίμημα αντανακλά εύλογα την αξία των brands".
Με την οικονομική κρίση να έχει επιδράσει ήδη αισθητά σε μεγάλο κομμάτι του εγχώριου λιανεμπορίου, οι επικεφαλής της αλυσίδας καταστημάτων Sprider εκτιμούν πως η σημερινή συγκυρία αποτελεί μεγάλη ευκαιρία για να ενισχύσουν το μερίδιό τους στην αγορά.
«Αν και το τελευταίο δίμηνο του 2008 ήταν μια δύσκολη περίοδος για την εταιρεία λόγω της καταστροφής καταστημάτων της κατά τη διάρκεια των ταραχών του Δεκεμβρίου, όχι μόνο ανακτήσαμε το χαμένο έδαφος αλλά από την αρχή του χρόνου έχουμε πετύχει διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης πωλήσεων υψηλότερο του αναμενόμενου», αναφέρει στο Capital.gr ο Χαράλαμπος Ξυλούρης, διευθύνων σύμβουλος της Sprider, θυγατρικής του ομίλου Χατζηιωάννου.
Η αλυσίδα που σήμερα διαθέτει 78 σημεία πώλησης στην ελληνική αγορά και 23 στο εξωτερικό (Ρουμανία, Βουλγαρία, Πολωνία, FYROM, Κύπρος), προσφέρει χαμηλής τιμής – υψηλής ποιότητας συνολικές λύσεις ένδυσης για όλη την οικογένεια, στηριζόμενη στη ταυτότητα των προϊόντων της (ίδιος σχεδιασμός & brands), στην έλλειψη ισχυρού επώνυμου ανταγωνισμού «οικονομικής μόδας» και στο ιδιόκτητο κέντρο logistics που επιτρέπει τον απευθείας εφοδιασμό των καταστημάτων της.
Παράλληλα, τα προηγούμενα χρόνια έχει καταφέρει να βελτιώσει τη κατανομή των προμηθευτών της, πετυχαίνοντας μείωση της μέσης τιμής αγοράς ανά τεμάχιο. Το 2007 η αλυσίδα διέθεσε από τα καταστήματά της 12 εκατ. τεμάχια και πέρυσι περί τα 16 εκατ. τεμάχια, ενώ φέτος υπάρχει πρόβλεψη για πωλήσεις 20 εκατ. τεμαχίων, με τη μέση απόδειξη να παραμένει σταθερή.
Σε επίπεδο δικτύου, η εταιρεία σχεδιάζει τη δημιουργία 10 νέων καταστημάτων μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2009, τα περισσότερα από τα οποία θα λειτουργήσουν στην ελληνική αγορά, ενώ το κατάστημα της Ερμού θα επαναλειτουργήσει πριν το Πάσχα. «Εάν διατηρηθεί η ανοδική πορεία του πρώτου διμήνου, θα επαναξιολογήσουμε το πλάνο δημιουργίας νέων καταστημάτων για το δεύτερο μισό της χρονιάς», επισημαίνει ο κ. Ξυλούρης. «Οι κινήσεις μας γίνονται πλέον με ορίζοντα εξαμήνου. Οι αγορές είναι απρόβλεπτες και για να διατηρήσεις υψηλό ρυθμό ανάπτυξης, χρειάζεται cash flow», τονίζει.
Με βάση στοιχεία της εταιρείας, η αναγνωρισιμότητα του σήματος Sprider βρίσκεται στα επίπεδα του 70%, με τη διοίκηση της εταιρείας να σχεδιάζει κινήσεις για την αύξησή του. Ήδη το μερίδιο της Sprider στην ελληνική αγορά αυξήθηκε περίπου στο 6% και στόχος αποτελεί ο διπλασιασμός του έως το 2011. «Υπάρχουν μεγάλες προοπτικές στην ελληνική αγορά για νέες δραστηριότητες από τη Sprider, τις οποίες και σχεδιάζουμε να αναπτύξουμε στο αμέσως επόμενο διάστημα», αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος της Sprider.
Για το 2008 η διοίκηση της εταιρείας έχει προβλέψει πως ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών θα ανέλθει στα επίπεδα των 155 εκατ. ευρώ (αύξηση 21% έναντι του 2007), μικτά κέρδη 99,2 εκατ. ευρώ (+33,2%), ενώ το μικτό περιθώριο κέρδους αναμένεται να ανέλθει σε 64% από 58,2% το 2007. Τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων εκτιμώνται σε 20,8 εκατ. ευρώ (+13,6%) ενώ τα ενοποιημένα κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας (ΕΑΤΑΜ) υπολογίστηκαν στα 15,6 εκατ. ευρώ (+10,4%). Το αναμορφωμένο guidance για το 2008, αναφέρουν τα στελέχη της Sprider, έχει επιβεβαιωθεί, ακόμη όμως δεν υπάρχει οριστική εικόνα για το ακριβές ύψος της καθαρής κερδοφορίας λόγω αποθεμάτων.
Νίκος Χρυσικόπουλος