14:40 09/09
Reuters: Το "πάρτι" τέλειωσε για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες
Αντιμετωπίζοντας την αβεβαιότητα από τους δασμούς και τον "πόλεμο" τιμών στην Κίνα
Μείωση κερδών και κύκλου εργασιών εμφάνισε η Ηλεκτρονική Αθηνών το 1ο εξάμηνο (Ιούλιος 08 - Δεκέμβριος 08).
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, τα οικονομικά αποτελέσματατου ομίλου είναι επηρεασμένα από την παγκόσμια οικονομική αναταραχή που έχει επηρεάσει και την οικονομία της χώρας μας ενώ όπως τονίζεται στην ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του πρώτου τριμήνου η διοίκηση του ομίλου είχε αναφερθεί στην πιθανή κάμψη των πωλήσεων για τα επόμενα τρίμηνα, λόγω της γενικότερης οικονομικής κατάστασης.
Έχοντας προβλέψει αυτό το ενδεχόμενο ήταν ιδιαίτερα προσεχτική στο άνοιγμα νέων καταστημάτων στην Ελλάδα, διατήρησε υψηλή ρευστότητα και εξακολουθεί να στερείται τραπεζικού δανεισμού.
Πιο συγκεκριμένα, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε σε 110,36 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας κάμψη κατά 7,57% σε σχέση με το προηγούμενο εξάμηνο που ήταν 119,41 εκατ. ευρώ.
Τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) για το 1ο εξάμηνο της χρήσης ανήλθαν σε 5,30 εκατ. ευρώ, από 10,36 εκατ. ευρώ στην αντίστοιχη περυσινή περίοδο.
Τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων για το 1ο εξάμηνο τις χρήσης ανήλθαν σε 1,12 εκατ. ευρώ, έναντι 6,64 εκατ. ευρώ στην αντίστοιχη περυσινή περίοδο.
Τα ενοποιημένα κέρδη μετά φόρων για το 1ο εξάμηνο τις χρήσης ανήλθαν σε 504,36 χιλ. ευρώ, έναντι 4,92 εκατ. ευρώ που ήταν την περυσινή περίοδο.
Σε επίπεδο δαπανών, τα έξοδα του πρώτου εξαμήνου της χρήσης ήταν λιγότερα από αυτά της αντίστοιχης περιόδου πέρυσι.
Συγκεκριμένα η μητρική εταιρεία κατάφερε να μειώσει δαπάνες κατά 1,1 εκατ. ευρώ ενώ σε επίπεδο ομίλου η μείωση αυτή ανήλθε σε ποσό 1,5 εκατ. ευρώ.
Σημειώνεται ότι η εταιρεία ακολουθεί συντηρητικό management και δεν είναι εκτεθειμένη σε πιθανές ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις.
Το γεγονός αυτό της επιτρέπει να διατηρήσει και μακροπρόθεσμα να ισχυροποιήσει τη θέση της στην αγορά. Η πρόσφατα ανανεωμένη εταιρική ταυτότητα, η ισχυρή παρουσία των υπαρχόντων καταστημάτων με μεγάλη γκάμα σύγχρονων προϊόντων σε συνδυασμό με την αποτελεσματική διοίκηση αποτελούν σημαντικά σημεία αναφοράς για την εταιρεία.
Ο στόχος της εταιρείας είναι συμπαγής και ξεκάθαρος: Να παραμένει ένας σημαντικός παίκτης στην ευρύτερη αγορά της Ν.Α. Ευρώπης και να διατηρηθεί ως η Νο 1 Ελληνική Αλυσίδα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών στην Ελλάδα.
Όσον αφορά στην αύξηση προσέλκυσης πελατών στο υπάρχον δίκτυο των 67 καταστημάτων αυτό σχεδιάζεται με τη διαρκή ανανέωση του προιοντικού μείγματος και την ανακαίνιση των παλαιότερων καταστημάτων. Παρά τη συγκράτηση των εξόδων, η διαφημιστική προώθηση συνεχίζεται χωρίς μείωση ρυθμού. Η αγοραστική δυναμικότητα της πελατειακής βάσης μετράται διαρκώς και καθώς η κάμψη της είναι υπαρκτή, η εταιρία από την αρχή του έτους διαπραγματεύεται νέες συμφωνίες με τις προμηθεύτριες εταιρίες με καλύτερους όρους.
Η ορθότερη διαχείριση των αποθεμάτων παραμένει μέσα στους στόχους της εταιρίας, αλλά και οι δείκτες ημερών πιστωτών και αποθεμάτων παραμένουν υγιείς.
Τλεος, όσον αφορά στα νέα επενδυτικά σχέδια, ο όμιλος αναφέρει πως αυτά θα συνεχιστούν με πιο ήπιους ρυθμούς. Σημειώνεται ότι η ανάπτυξη θα χρηματοδοτηθεί από υπάρχοντα ίδια κεφάλαια. Το τρίτο κατάστημα στη Σερβία με έκταση 1.860 τ.μ. και το τρίτο επίσης κατάστημα στην Κύπρο με έκταση 1.300 τ.μ. ολοκληρώθηκαν και αναμένεται να ξεκινήσουν δραστηριότητα εντός του Μαρτίου και Απριλίου αντίστοιχα. Τα καταστήματα στην Κύπρο είναι πλέον κερδοφόρα.