Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 25-Φεβ-2009 09:20

    Γκριμάλντι: Η ιστορία ενός ναυτιλιακού "κολοσσού"

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Κώστα Νάνου 

    Γνήσιος απόγονος του μεγαλύτερου εφοπλιστή στην ιστορία της Ιταλίας, του Ακίλε Λάουρο, ο “κυρίαρχος” της Μεσογείου Εμμάνουελ Γκριμάλντι, μπορεί πέρυσι να έγινε το νέο αφεντικό των Μινωικών Γραμμών, ωστόσο ο ιταλικός όμιλος έχει παρουσία στην Ελλάδα από τη δεκαετία του ΄70.

    Η οικογένεια Γκριμάλντι διαθέτοντας τον μεγαλύτερο στόλο σε ro / ro πλοία, εξυπηρετεί πάνω από 30 χρόνια ένα πολύ μεγάλο μέρος των αναγκών της Ελλάδας σε εισαγωγές νέων αυτοκινήτων.

    Ο αριθμός των αυτοκινήτων που μεταφέρουν τα πλοία του Ιταλού εφοπλιστή στην Ελλάδα, αντιστοιχεί στο 80% περίπου των εισαγωγών νέων αυτοκινήτων που πραγματοποιεί η χώρα μας από τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες.

    Η πρώτη πάντως επαφή της ναπολιτάνικης οικογένειας με το πεδίο της ναυτιλίας υπήρξε την περίοδο αμέσως μετά την λήξη του δεύτερου παγκοσμίου πολέμου. Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1947 από τον πατέρα του Εμμάνουελ Γκριμάλντι, τον Guido και τους τέσσερις αδελφούς του. Ανίψια του μεγαλύτερου Ιταλού εφοπλιστή, του Achille Lauro. Οι πρώτες δραστηριότητες του ναπολιτάνικου ομίλου ξεκίνησαν μετά τον πόλεμο με την εξαγορά ορισμένων πλοίων “Liberty” από την κυβέρνηση των ΗΠΑ.

    Γρήγορα όμως η εταιρεία επεκτάθηκε σε διάφορους ναυτιλιακούς τομείς: μεταφορές χύδην φορτίου και πετρέλαιο, καθώς και στα κρουαζιερόπλοια και τα επιβατηγά πλοία. Το έναυσμα μάλιστα για την είσοδο της εταιρείας στην επιβατηγό ναυτιλία, δόθηκε από το κύμα μετανάστευσης εκείνη την εποχή των Ιταλών στη Νότια Αμερική και την Αυστραλία.

    Η παρουσία του ναπολιτάνικου ομίλου στον τομέα της μεταφοράς οχημάτων ξεκίνησε το 1969 όταν καθιερώθηκε η θαλάσσια αρτηρία που συνέδεε την Ιταλία και την Αγγλία, μεταφέροντας αυτοκίνητα Fiat στη βρετανική αγορά. Η ναυτιλιακή εταιρεία της ναπολιτάνικης εφοπλιστικής οικογένειας άρχισε σιγά-σιγά να κερδίσει την εμπιστοσύνη και των άλλων μεγάλων κατασκευαστών αυτοκινήτων, επιλέγοντας τους Γκριμάλντι από τη Νάπολι για την μεταφορά και της δικής τους παραγωγής αυτοκινήτων από την Βόρεια Ευρώπη σε διάφορες χώρες της Μεσογείου.

    Με την πάροδο των χρόνων ο ιταλικός ναυτιλιακός όμιλος αναπτύχθηκε γρήγορα και πλέον σήμερα εξυπηρετεί περισσότερα από 120 λιμάνια σε 45 χώρες στη Μεσόγειο Θάλασσα, τη Βόρεια Ευρώπη, τη Δυτική Αφρική, τη Βόρεια και Νότια Αμερική. Το προσωπικό ξηράς και τα πληρώματα υπερβαίνει τα 8.000 άτομα.

    Σήμερα ο πανίσχυρος όμιλος Γκριμάλντι διαθέτει οκτώ κύριες ναυτιλιακές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων της Atlantic Container Line(ACL), της Malta Motorways of the Sea(MMS), της Finnlines και πιο πρόσφατα των Μινωικών Γραμμών.

    Το 2007 το γκρουπ Γκριμάλντι μετέφερε πάνω από 2,8 εκατομμύρια αυτοκίνητα, 1,75 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, καθώς και περισσότερους από 2,34 εκατομμύρια επιβάτες, με ένα στόλο που ξεπερνάει τα 120 πλοία, εκ των οποίων τα 30 κατασκευάστηκαν τα τελευταία 7 χρόνια. Επιπλέον 28 πλοία (ro/ro, οχηματαγωγά και επιβατηγά) συνολικής αξίας άνω των 2 δισ. δολαρίων κατασκευάζονται με ορίζοντα παράδοσης έως το 2011.

    Εκτός όμως από τις Μινωικές Γραμμές, ο όμιλος Γκριμάλντι έχει αναπτύξει στη χώρα μας μια σημαντική δραστηριότητα που χρονολογείται από τη δεκαετία του ΄70, λαμβάνοντας μεγαλύτερες διαστάσεις χρόνο με το χρόνο.

    Ο ιταλικός όμιλος διαθέτει τον μεγαλύτερο στόλο σε ro/ro πλοία, που εξυπηρετούν ένα μεγάλο μέρος των αναγκών της Ελλάδας σε εισαγωγές νέων αυτοκινήτων.

    Το 2007, τα πλοία του ομίλου Γκριμάλντι προσέγγισαν περίπου 250 φορές το λιμάνι του Πειραιά, μεταφέροντας στην Ελλάδα περίπου 160.000 νέα εισαγόμενα αυτοκίνητα από διάφορες χώρες της Ευρώπης. Ο αριθμός αυτός των αυτοκινήτων αντιστοιχεί στο 80% περίπου των εισαγωγών νέων αυτοκινήτων που πραγματοποιεί η Ελλάδα από τις ευρωπαϊκές χώρες.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ