Έξι σχήματα συμμετείχαν στο διαγωνισμό για την επέκταση της γραμμής του Μετρό από το Χαϊδάρι προς τον Πειραιά, τα οποία περιλαμβάνουν κορυφαία ονόματα από την εγχώρια αγορά αλλά και μεγάλους ξένους κατασκευαστικούς ομίλους, επιβεβαιώνοντας τις πληροφορίες του Capital.gr.
Ειδικότερα, φάκελο εκδήλωσης ενδιαφέροντος υπέβαλαν τα εξής σχήματα:
1. IMPREGILO – ΑΕΓΕΚ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ – SELI – ANSALDO STS
2. FCC CONSTRUCCION S.A. – ALPINE BAU GMBH
3. DRAGADOS S.A. – ΜΟΧΛΟΣ Α.Ε.
4. ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ – ΤΕΡΝΑ ΑΕ
5. ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΑΕ
6. J&P – ΑΒΑΞ ΑΕ – GHELLA SPA – ALSTOM TRANSPORT SA.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΥΠΕΧΩΔΕ το έργο αφορά έξι νέους Σταθμούς του Μετρό και 7,6 χλμ. υπόγειας γραμμής Πρόκειται για μια επένδυση της τάξεως των 515.000.000 € σε περιοχές του Λεκανοπεδίου που είναι εξαιρετικά υποβαθμισμένες συγκοινωνιακά τις τελευταίες δεκαετίες. Το έργο έχει ενταχθεί για χρηματοδότηση στο ΕΣΠΑ.
Οι κοινοπραξίες/εταιρείες αυτές θα αξιολογηθούν από την Αττικό Μετρό ΑΕ, σύμφωνα με τα κριτήρια που τέθηκαν στα Τεύχη του Διαγωνισμού, και όσες προεπιλεγούν θα κληθούν στο δεύτερο στάδιο του Διαγωνισμού να υποβάλλουν Οικονομική Προσφορά για το έργο.
Σύμφωνα με το ΥΠΕΧΩΔΕ οι κατασκευαστικές εργασίες προβλέπεται να ξεκινήσουν στα τέλη του έτους, υπό την προϋπόθεση να μην χαθεί χρόνος από προσφυγές κλπ. από τις διαγωνιζόμενες τεχνικές εταιρείες. Τέλος σημειώνεται ότι η επέκταση της Γραμμής 3 από το Χαϊδάρι προς τον Πειραιά αναμένεται να εξυπηρετεί περισσότερους από 135.000 επιβάτες σε ημερήσια βάση, οι οποίοι θα έχουν τη δυνατότητα να μετακινούνται με άνεση, ασφάλεια και ταχύτητα με το Μετρό.
Υπενθυμίζεται ότι νωρίτερα το Capital.gr μετέδωσε τα εξής: Σκληρή κόντρα ανάμεσα στους κορυφαίους εγχώριους αλλά και μεγάλους ξένους κατασκευαστικούς ομίλους αναμένεται με αντικείμενο το διαγωνισμό για την επέκταση του Μετρό από το Χαϊδάρι προς τον Πειραιά, αξίας άνω των 500 εκατ. ευρώ.
Σήμερα ολοκληρώνεται η διαδικασία υποβολής προσφορών στην Αττικό Μετρό, που διεξάγει το διαγωνισμό για δεύτερη φορά, καθώς είχε ακυρωθεί προηγούμενος διαγωνισμός λόγω προσφυγών και ενστάσεων στα ελληνικά δικαστήρια και στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Ο νέος διαγωνισμός που ολοκληρώνεται σήμερα έφερε και νέες συμμαχίες.
Σύμφωνα με πληροφορίες στην ίδια κοινοπραξία συμμετέχουν πλέον οι εταιρείες Ακτωρ και ΤΕΡΝΑ, σε συνεργασία με διεθνή εταίρο θα διεκδικήσει το έργο η J&P Άβαξ, η ΑΕΓΕΚ συνεργάζεται με τους συμμάχους της στο Μετρό Θεσσαλονίκης (Impergilo, Ansaldo, Seli). Η Μηχανική επίσης θα διεκδικήσει το έργο αυτόνομα έχοντας εξασφαλίσει τη συνδρομή μεγάλων οίκων του εξωτερικού, ενώ το έργο διεκδικούν, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, και μεγάλοι ξένοι όμιλο με παρουσία στην Ελλάδα είτε μεμονωμένα, είτε σε συνεργασία με μεσαίου μεγέθους ελληνικές εταιρείες, όπως η Μοχλός του ομίλου της Τεχνικής Ολυμπιακής.
Νίκος Χρυσικόπουλος