Συνεχης ενημερωση

    Σάββατο, 31-Ιαν-2009 00:06

    Ακτοπλοΐα: Μάχη επί κρητικού εδάφους για 1,5 εκατομμύρια επιβάτες

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Του Κώστα Νάνου 

    Η απόσπαση σημαντικού μεριδίου από την πίτα της επιβατικής κίνησης στη γραμμή φιλέτο Πειραιάς-Ηράκλειο, δείχνει να είναι το μεγάλο στοίχημα για την Attica Group, που σε λιγότερο από δύο μήνες ρίχνεται στην «μάχη» της... Κρήτης.

    Η εταιρεία θα ξεκινήσει στις 12 Μαρτίου να εκτελεί δρομολόγια σε καθημερινή βάση προς το λιμάνι του Ηρακλείου με ώρα αναχώρησης από τον Πειραιά στις 15.30 το μεσημέρι και ώρα άφιξης στις 12 παρά τέταρτο τα μεσάνυχτα. Η επιλογή της εταιρείας να ξεκινά το δρομολόγιο κάποιες ώρες νωρίτερα από τα πλοία των Μινωικών Γραμμών και της ΑΝΕΚ, δείχνει να κρύβει κάποια πλεονεκτήματα αλλά και κάποια μειονεκτήματα.

    Και αυτό γιατί σύμφωνα με πηγές προερχόμενες από παράγοντες της αγοράς, βάσει της εμπειρίας που είχαν αποκομίσει από το προηγούμενο εγχείρημα της Blue Star Ferries στα Χανιά, πολλοί επιβάτες προτιμούσαν να ταξιδέψουν μεσημέρι προκειμένου να φτάσουν νωρίτερα στον προορισμό τους. Από την άλλη όμως, το μειονέκτημα της συγκεκριμένης ώρας αναχώρησης είναι ότι θεωρείται αρκετά νωρίς για τα φορτηγά.

    Γίνεται λοιπόν αντιληπτό ότι η εταιρεία έχει ως βασική προτεραιότητα να αποσπάσει σε πρώτη φάση μερίδιο από την «πίτα» της επιβατικής κίνησης.

    «Πρόκειται για μια γραμμή που εμφανίζει ενδιαφέρουσα κίνηση και είναι λογικό να δημιουργείται όξυνση του ανταγωνισμού» έλεγε προ ημερών, σημαντικός παράγοντας της ακτοπλοΐας. Μέσω της γραμμής αυτή διακινούνται 1,5 εκατ. επιβάτες, 240.000 Ι.Χ. αυτοκίνητα και 145.000 φορτηγά.

    Εκ των πραγμάτων, ο ανταγωνισμός στη συγκεκριμένη γραμμή θα οξυνθεί ιδιαίτερα δεδομένου ότι διαθέτουν παρουσία σήμερα οι Μινωικές Γραμμές και η ΑΝΕΚ με 4 πλοία.

    Η Attica μπαίνει στην αγορά της Κρήτης με το Superfast ΧΙΙ, ένα πλοίο με μεταφορική ικανότητα 1.650 άτομα και 110 φορτηγά και 150 ΙΧ αυτοκίνητα.

    Ωστόσο, θα πρέπει να επισημανθεί ότι οι γραμμές της Κρήτης συνιστούν πεδίο σκληρού ανταγωνισμού, εξαιτίας και του γεγονότος ότι η τοπική οικονομία πάντα θεωρούνταν σύμμαχος των παραδοσιακών κρητικών ακτοπλοϊκών εταιρειών. Όταν προ ορισμένων ετών η Blue Star Ferries είχε κατέβει στην Κρήτη δρομολογώντας ένα πλοίο στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά, είχε υπερισχύσει της ΑΝΕΚ στο μερίδιο της επιβατικής κίνησης, χωρίς όμως να καταφέρει να κερδίσει τη μάχη στη μεταφορά φορτηγών. Οι λόγοι της αποχώρησης τότε είχαν να κάνουν με την αγορά της Αδριατικής. Εκείνη την εποχή επελέγη να ενισχυθεί η παρουσία της εταιρείας στις διεθνείς αγορές. Κάτι που δεν ισχύει πλέον με την Attica να ρίχνει το βάρος της και στην εγχώρια αγορά. Αυτό φάνηκε και από την απόφαση της να αποσύρει το Blue Star 1 από τη Σκοτία με σκοπό να ενδυναμώσει τη θέση της στα Δωδεκάνησα. Εξάλλου, η ενίσχυση του στόλου της Attica με 2 πλοία, το ένα από τα οποία έχει ήδη παραληφθεί, εκ των πραγμάτων δημιουργούσε πλεόνασμα στις γραμμές της Αδριατικής.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ