Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 24-Δεκ-2008 09:15

    Αττική Οδός: Έσοδα 247 εκατ. ευρώ με αύξηση 1,5% για το 2008

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Του Φάνη Γαβρινιώτη
     
    Εντός των αρχικών προβλέψεων διαμορφώθηκαν τα έσοδα της Αττικής Οδού για το 2008 που - σύμφωνα με πληροφορίες - ανήλθαν στα 247 εκατ. ευρώ από την είσπραξη των διοδίων και συνολικά στα 252 εκατ. ευρώ, αν συνυπολογιστούν και τα χρήματα που μπήκαν στα ταμεία της από άλλες δραστηριότητες (π.χ. εκμετάλλευση Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών).

    Το ποσό αυτό είναι οριακά αυξημένο (κατά περίπου 1,5%) σε σχέση με τα έσοδα από διόδια που εμφάνισε πέρυσι (243 εκατ. ευρώ) η εταιρεία διαχείρισης του αυτοκινητόδρομου, καθώς ο κορεσμός σε ό,τι αφορά τις διελεύσεις οχημάτων και η διατήρηση του ύψους του διοδίου στα 2,70 ευρώ δεν άφησαν περιθώριο για μεγαλύτερη ποσοστιαία μεταβολή. Μάλιστα, τα μεγέθη αυτά δεν προβλέπεται να μεταβληθούν σημαντικά ούτε το 2009 σε περίπτωση που δεν υπάρξει αναπροσαρμογή του διοδίου, με δεδομένο ότι ο αριθμός των οχημάτων που χρησιμοποιούν την Αττική Οδό έχει πλέον πιάσει "οροφή".

    Σήμερα, εισέρχονται στον αυτοκινητόδρομο, κατά μέσο όρο, την ημέρα, περίπου, 300.000 οχήματα, αριθμός που αποτελεί τον ανώτατο αριθμό  αυτοκινήτων που μπορεί να εξυπηρετήσει η Αττική Οδός. Το 2007, ο αντίστοιχος μέσος ημερήσιος αριθμός οχημάτων που χρησιμοποίησαν την Αττική οδό ήταν 293.000, δηλαδή φέτος καταγράφηκε αύξηση της τάξεως του 2% σε ότι αφορά στη κίνηση εντός του οδικού άξονα.
     
    Ανοιχτό το ενδεχόμενο αύξησης του διοδίου

    Αν και η αναπροσαρμογή του διοδίου θα ενισχύσει τα έσοδα της εταιρείας και παράλληλα εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει αποτρεπτικά για την είσοδο στην Αττική Οδό οχημάτων που μπορούν να χρησιμοποιήσουν εναλλακτικές διαδρομές (κάτι που εκ των πραγμάτων θα συμβάλει στην αποσυμφόρηση του αυτοκινητόδρομου), εντούτοις, για τους πρώτους μήνες του 2009 –ιδίως υπό την παρούσα δύσκολη οικονομική συγκυρία– δεν προβλέπεται μια τέτοια εξέλιξη. Ωστόσο, είναι ανοιχτό το ενδεχόμενο η εταιρεία διαχείρισης της Αττικής Οδού να προχωρήσει στην αύξηση του διοδίου το δεύτερο εξάμηνο του έτους. Σημειώνεται πως η τελευταία αναπροσαρμογή του διοδίου στην Αττική Οδό έγινε το Φεβρουάριο του 2006, καθώς και ότι βάσει της σύμβασης παραχώρησης το ανώτερο όριο του διοδίου μπορεί να φτάσει σήμερα ακόμη και τα  3,20 ευρώ.
     
    Όμως, σε καμία περίπτωση –αν τελικά αποφασιστεί η αύξηση– το κόστος του διοδίου δε θα ξεπεράσει τα 3 ευρώ.
     
    Κέρδη για πρώτη φορά

    Σε σχέση με τα αποτελέσματα από τη λειτουργία της Αττικής Οδού για το 2008, αξίζει να αναφερθεί, επίσης, πως φέτος θα είναι η πρώτη χρονιά που ο ισολογισμός της εταιρείας θα είναι κερδοφόρος. Ειδικότερα, πληροφορίες αναφέρουν πως με βάση τα ελληνικά λογιστικά πρότυπα και χάρη στις μειωμένες αποσβέσεις του 2008, η εταιρεία Αττική Οδός Α.Ε. θα εμφανίσει το 2008 κέρδη 29 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 47 εκατ. ευρώ το 2007.

    Υπενθυμίζεται πως οι τρεις εταιρείες - μέτοχοι της Αττικής Οδού (Άκτωρ Παραχωρήσεις ποσοστό 59,3%, J&P -  Άβαξ με 30,8% και ΑΤΤΙ – ΚΑΤ με 9,9%) θα λάβουν για πρώτη φορά μέρισμα από τη διαχείριση του έργου το έτος 2011, καθώς και ότι τα συνολικά μερίσματα σε τρέχουσες τιμές που θα αποκομίσουν μέχρι και τη λήξη της σύμβασης παραχώρησης (το έτος 2024) θα ανέλθουν στο ποσό του 1,6 δισ. ευρώ. Θα πρέπει να αναφερθεί, επίσης, πως ο όμιλος Ελλάκτωρ ενοποιεί πλήρως τα μεγέθη της Αττικής Οδού, μετά την απορρόφηση της εταιρείας Παντεχνική και του ποσοστού που αυτή κατείχε στο έργο (20%), με αποτέλεσμα ο κύκλος εργασιών και τα κέρδη του να εμφανίζονται φέτος ιδιαίτερα αυξημένα.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ