Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 05-Δεκ-2008 09:49

    Με ατού διαθέσιμα ύψους €170 εκατ. η Attica αγοράζει νέα πλοία

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Κώστα Νάνου

    Με μεγάλο «ατού» -εν μέσω της διεθνούς πιστωτικής κρίσης- τα ταμειακά της διαθέσιμα ύψους 170 εκατ. ευρώ, η Attica ετοιμάζεται να προχωρήσει στην αγορά νέων πλοίων.

    Σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr η εταιρεία βρίσκεται το τελευταίο διάστημα σε συζητήσεις με κάποια ναυπηγεία, έχοντας αποφασίσει την ενίσχυση του στόλου της με επιπλέον 1 ή 2 νεότευκτα πλοία.

    Κινήσεις που όπως όλα δείχνουν αποσκοπούν στην ισχυρότερη παρουσία της Attica στο Αιγαίο και όχι στην Αδριατική, έτσι ώστε να διεκδικήσει μεγαλύτερα μερίδια στην εγχώρια ακτοπλοϊκή αγορά.

    Μπορεί μάλιστα η εταιρεία να αναμένει τον επόμενο χρόνο ένα ακόμη υπό ναυπήγηση πλοίο μετά και την πρόσφατη παραλαβή του νέου Superfast I, αυτό όμως δεν την εμποδίζει από το να σχεδιάζει ήδη τις επόμενες κινήσεις για την περαιτέρω ενίσχυση του στόλου της.

    Τα μεγάλα άλλωστε ταμειακά διαθέσιμα που στα ενοποιημένα αποτελέσματα εννεαμήνου της τρέχουσας οικονομικής κρίσης, ανέρχονταν σε περισσότερα από 170 εκατ. ευρώ, αποτελούν ισχυρό χαρτί στα χέρια της ακτοπλοϊκής εταιρείας για να κάνει πράξη τα επενδυτικά της σχέδια, ανεξάρτητα από τις όποιες διαθέσεις των τραπεζών.

     
    «Τα ναυπηγεία άλλαξαν άρδην τη στάση τους απέναντι μας»
     
    Χαρακτηριστική εξάλλου είναι η δήλωση κορυφαίου διοικητικού στελέχους του ομίλου, ότι μπορεί μέχρι και μερικούς μήνες πριν τα ναυπηγεία να γύριζαν την «πλάτη» σε αιτήματα που έμεναν αναπάντητα εξαιτίας του μεγάλου αριθμού παραγγελιών, ωστόσο οι νέες συνθήκες που διαμόρφωσε η διεθνής κρίση στη ναυτιλία με τις μαζικές ακυρώσεις, έχουν αλλάξει άρδην την στάση τους. Πλέον τα ναυπηγεία είναι εκείνα που «χτυπούν» από μόνα τους τις «πόρτες» των ναυτιλιακών εταιρειών, όπως και την δική μας.

    Βέβαια, η τρέχουσα ισοτιμία ευρώ / δολαρίου λόγω της μείωσης του ευρώ έναντι του αμερικανικού νομίσματος δεν ευνοεί σε αυτή τη φάση την υπογραφή μιας συμφωνίας και γι΄ αυτό θεωρούν πως ίσως τηρηθεί κάποια στάση αναμονής. Εξάλλου, ο χρόνος μοιάζει να κυλά υπέρ τους, αφού οι τιμές είναι βέβαιο πως θα δεχθούν ακόμα μεγαλύτερες καθοδικές πιέσεις ελλείψει αγοραστών.

    Έστω πάντως και αν η συμφωνία με κάποιο ναυπηγείο είναι εκείνο που επιδιώκει η εταιρεία, δεν μπορεί να αποκλεισθεί βέβαια και το ενδεχόμενο εφόσον βρεθεί κάποια ευκαιρία να προτιμηθεί η αγορά κάποιου secondhand πλοίου. 

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ