14:40 09/09
Reuters: Το "πάρτι" τέλειωσε για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες
Αντιμετωπίζοντας την αβεβαιότητα από τους δασμούς και τον "πόλεμο" τιμών στην Κίνα
Μείωση κερδών και αύξηση τζίρου παρουσίασε η ΗΛΕΑΘ το 1ο τρίμηνο τις χρήσης από 1/7/2008 έως 30/6/2009.
Όπως ανφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, τα αποτελέσματα δεν είναι απολύτως συγκρίσιμα, λόγω της πλήρους ενοποίησης με τη θυγατρική Σαραφίδης Α.Ε. το παρόν τρίμηνο, σε σχέση με το αντίστοιχο της περυσινής χρήσης.
Παράλληλα, αυτό είναι το α΄ τρίμηνο όπου η παγκόσμια οικονομική αναταραχή επηρεάζει και την οικονομία της χώρας μας.
Συγκεκριμένα, ο ενοποιημένος Κύκλος Εργασιών του Ομίλου ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΘΗΝΩΝ διαμορφώθηκε σε 54,84 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 11,11% σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο που ήταν 49,35 εκατ. ευρώ.
Η αύξηση προέρχεται κυρίως από την ενοποίηση της εταιρείας Σαραφίδης Α.Ε. Σε επίπεδο Εταιρίας, τη συγκεκριμένη περίοδο προστέθηκε μόνο ένα νέο κατάστημα, αυτό της Λ. Συγγρού στην Αθήνα.
Τα Κέρδη Προ φόρων Τόκων και Αποσβέσεων (EBITDA) του Ομίλου ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΘΗΝΩΝ για το 1ο τρίμηνο τις χρήσης ανήλθαν σε 2,67 εκατ. ευρώ, από 3,67 εκατ. ευρώ στην αντίστοιχη περυσινή περίοδο.
Τα Κέρδη Προ Φόρων του Ομίλου ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΘΗΝΩΝ για το 1ο τρίμηνο τις χρήσης ανήλθαν σε 614,28 χιλ. ευρώ, έναντι 2,407 χιλ. ευρώ στην αντίστοιχη περυσινή περίοδο.
Τέλος, τα Κέρδη Μετά Φόρων για το 1ο τρίμηνο τις χρήσης ανήλθαν σε 442,65 χιλ. ευρώ, έναντι 2,23 εκ. ευρώ που ήταν την περυσινή περίοδο.
Αυτή η μείωση στη κερδοφορία οφείλεται στην ελαφρά μείωση των πωλήσεων των παλαιών καταστημάτων σε συνδυασμό με την υστέρηση του ποσοστού μικτού κέρδους το συγκεκριμένο τρίμηνο Επιπλέον, η πλήρης λειτουργία του καταστήματος της Σερβίας επιβάρρυνε τα αποτελέσματα του τριμήνου.
Στόχοι - Προοπτικές
Η Διοίκηση της εταιρείας πιστεύει ότι θα υπάρξει κάμψη των πωλήσεων τα επόμενα ένα ίσως και δύο τρίμηνα λόγω της γενικότερης οικονομικής κατάστασης.
H εταιρεία, έχοντας προβλέψει αυτό το ενδεχόμενο, ήταν ιδιαίτερα προσεκτική στο άνοιγμα νέων καταστημάτων στην Ελλάδα, διατήρησε υψηλή ρευστότητα και εξακολουθεί να στερείται τραπεζικού δανεισμού. Το γεγονός αυτό της επιτρέπει να διατηρήσει και μακροπρόθεσμα να ισχυροποιήσει τη θέση της στην αγορά.
Στόχος της ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ παραμένει να λειτουργήσει σαν ένας σημαντικός παίκτης στην ευρύτερη αγορά της Ν.Α. Ευρώπης και να παραμείνει η Νο 1 Ελληνική Αλυσίδα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών στην Ελλάδα. Η εταιερία ακολουθεί συντηρητικό management, δεν έχει τραπεζικό δανεισμό και δεν είναι εκτεθειμένη σε πιθανές ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις.
Η Διοίκηση της εταιρείας θα συνεχίσει την εφαρμογή του πλάνου ανάπτυξης που έχει προγραμματίσει για το 2009, ακολουθώντας έναν πιο προσεκτικό σχεδιασμό. Σημειώνεται, ότι η ανάπτυξη θα χρηματοδοτηθεί από υπάρχοντα ίδια κεφάλαια.
Όσον αφορά τα νέα καταστήματα στο εξωτερικό, με το άνοιγμα του τρίτου καταστήματος τόσο στη Κύπρο όσο και στη Σερβία θα έχει αποκτηθεί ο απαραίτητος όγκος πωλήσεων (κρίσιμη μάζα), ώστε να συνεισφέρουν ουσιαστικά τόσο στις συνολικές πωλήσεις του Ομίλου, όσο και στη κερδοφορία από την επόμενη χρήση.