14:40 09/09
Reuters: Το "πάρτι" τέλειωσε για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες
Αντιμετωπίζοντας την αβεβαιότητα από τους δασμούς και τον "πόλεμο" τιμών στην Κίνα
Τη σημαντική διεύρυνση του capacity του λιμανιού του Πειραιά, μετά τη συμφωνία ΟΛΠ–COSCO, προανήγγειλε ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού, Νίκος Αναστασόπουλος. Μιλώντας στην εκπομπή “ΧΡΗΜΑ+” της ψηφιακής ΕΡΤ και στο Νεκτάριο Νώτη, ο κ. Αναστασόπουλος είπε ότι στα επόμενα χρόνια θα τριπλασιαστούν τα πλοία που θα προσορμίζουν στον Πειραιά. Όπως εξήγησε, έχουν προγραμματιστεί από τους Κινέζους επενδύσεις 300 εκατομμυρίων ευρώ, που προβλέπουν τη δημιουργία νέας προβλήτας.
Επενδύσεις, που αφορούν στην αναβάθμιση της υφιστάμενης προβλήτας, έχουν προγραμματιστεί και από τη διοίκηση του ΟΛΠ. Συγκεκριμένα, 200 εκατομμύρια ευρώ θα επενδυθούν στην επόμενη διετία. Μάλιστα, λόγω αυτών των επενδύσεων, «ο Οργανισμός δεν θα παρουσιάσει τα επόμενα αυτά χρόνια τα αποτελέσματα που θα περιμέναμε», είπε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Αναστασόπουλος υπολόγισε τα έσοδα για τον Οργανισμό από τη συνεργασία σε 660 εκατομμύρια ευρώ, με αποπληθωριστή 9% (3,4 δισ. ευρώ το συνολικό τίμημα, μη αποπληθωρισμένο). Είπε ότι το τίμημα αυτό είναι δυόμισι φορές η κεφαλαιοποίηση του ΟΛΠ. Την πρώτη πενταετία θα καταβληθούν από τους Κινέζους 200 εκατομμύρια ευρώ συν τον πληθωρισμό.
Όσο για τα εργασιακά, διαβεβαίωσε ότι δεν αλλάζει τίποτα για τους υφιστάμενους υπαλλήλους του ΟΛΠ. Εκτίμησε ότι θα προσληφθούν τουλάχιστον 800 Έλληνες εργαζόμενοι, οι οποίοι όμως θα έχουν διαφορετικό εργασιακό καθεστώς από το σημερινό. Μάλιστα, τόνισε ότι για κάθε μία καινούρια θέση εργασίας στο λιμάνι, θα δημιουργούνται 3 με 4 νέες θέσεις στην παραλιμένια βιομηχανία. Όλη η ζώνη γύρω από το λιμάνι του Πειραιά, θα έχει όφελος –σύμφωνα με τον κ. Αναστασόπουλο – 1 δισ. ευρώ ετησίως.