Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 24-Νοε-2008 18:03

    Attica Group: Βελτίωση εσόδων, στα 21,57 εκατ. ευρώ τα κέρδη

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Αύξηση των εσόδων κατά 5,3%, κέρδη μετά από φόρους 32,05 εκατ. ευρώ και κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας στα 21,57 εκατ. ευρώ ανακοίνωσε η Attica Group για το 9μηνο του 2008. 

    Ειδικότερα, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση ο ενοποιημένος κύκλος ανήλθε στα 267,51 εκατ. ευρώ από τα 254,01 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2007.

    Τα Ενοποιημένα Κέρδη προ Φόρων, Χρηματοδοτικών, Επενδυτικών Αποτελεσμάτων και Αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν στα 50,29 εκατ. ευρώ, σε σχέση με τα 69,64 εκατ. ευρω του αντίστοιχου περυσινού διαστήματος.

    Όπως τονίζεται στην ανακοίνωση τα ενοποιημένα αποτελέσματα της Attica Group, για την περίοδο 1η Ιανουαρίου – 30η Σεπτεμβρίου 2008, περιλαμβάνουν Έκτακτα Κέρδη 9,65 εκατ. ευρώ από τις πωλήσεις τεσσάρων πλοίων RoRo στις αρχές του 2008 και ανέρχονται σε Κέρδη μετά από Φόρους 32,05 εκατ. ευρώ και Κέρδη μετά από Φόρους και Δικαιώματα Μειοψηφίας  21,57 εκατ. ευρώ έναντι Κερδών 61,71 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο 2007, στα οποία περιλαμβάνονται Έκτακτα Κέρδη 12,5 εκατ. ευρώ από την πώληση του Superfast X και Έκτακτα Κέρδη 27,7 εκατ. ευρώ από την πώληση της συμμετοχής της Attica Group στο μετοχικό κεφάλαιο των Μινωικών Γραμμών.

    Σημειώνεται ότι τα αποτελέσματα του Ομίλου επηρεάστηκαν σημαντικά από την πρωτοφανή αύξηση των διεθνών τιμών των καυσίμων που επιβάρυναν το κόστος εκμετάλλευσης των πλοίων κατά 32,7 εκατ. ευρώ έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2007.

    Στην ίδια ανακοίνωση αναφέρεται ότι οι συνολικές πωλήσεις του Ομίλου Attica προέρχονται κατά 55% από την εκμετάλλευση οκτώ πλοίων Blue Star (έξι εξ αυτών σε γραμμές της Ελληνικής Ακτοπλοΐας, ενός στη σύνδεση Ελλάδος – Ιταλίας και ενός στη σύνδεση Σκωτίας–Βελγίου μέχρι τα μέσα Σεπτεμβρίου), και κατά 45% από την εκμετάλλευση τεσσάρων Superfast στις γραμμές Ελλάδος–Ιταλίας.

    Τα οικονομικά στοιχεία του εννεαμήνου 2008 ως και αυτά της αντίστοιχης περιόδου του 2007 απεικονίζονται με βάση τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Πληροφόρησης και παρουσιάζουν την 30η Σεπτεμβρίου, 2008, Καθαρή θέση των Μετόχων της Εταιρίας Ευρώ 401,11 εκατ. (Ευρώ 389,12 εκατ. την 31η Δεκεμβρίου 2007), Ταμειακά Διαθέσιμα Ευρώ 172,09 εκατ. (Ευρώ 171,87 εκατ. την 31η Δεκεμβρίου 2007) και Πάγια Στοιχεία αξίας Ευρώ 669,01 εκατ. (Ευρώ 690,45 εκατ. την 31η Δεκεμβρίου, 2007). Από την πώληση τεσσάρων πλοίων RoRo (RoRo Marin, Nordia, Shield και Challenge) ενισχύθηκαν τα ταμειακά διαθέσιμα του Ομίλου κατά 24,48 εκατ. ευρώ

    ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΟ ΕΡΓΟ – ΜΕΡΙΔΙΑ ΑΓΟΡΑΣ

    Στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας στην Αδριατική θάλασσα τα πλοία της Attica Group, Superfast V, Superfast VI, Superfast XI, Superfast XII και Blue Horizon μετέφεραν 596.621 επιβάτες (μείωση 2,58%), 111.818 φορτηγά οχήματα (αύξηση 4,83%) και 113.892 Ι.Χ. οχήματα (μείωση 5,00%) και διατήρησαν σταθερά την πρώτη θέση σε επιβάτες και φορτηγά οχήματα με μερίδιο αγοράς 33,6% στους επιβάτες, 31,3% στα φορτηγά οχήματα και 28,0% στα Ι.Χ. οχήματα επί του συνόλου των μεταφερθέντων επιβατών, φορτηγών οχημάτων και Ι.Χ. οχημάτων στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας στην Αδριατική θάλασσα το εννεάμηνο του 2008.

    Στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι τα μερίδια αγοράς προέρχονται από στοιχεία των Ελληνικών Λιμενικών Αρχών.
    Στις γραμμές εσωτερικού τα πλοία του Ομίλου Attica, Blue Star 2, Blue Star Paros, Blue Star Naxos, Blue Star Ithaki, Superferry II και Διαγόρας μετέφεραν 2.849.700 επιβάτες, (αύξηση 3,2%), 87.224 φορτηγά οχήματα (αύξηση 1,6%) και 362.973 Ι.Χ. οχήματα (αύξηση 3,8%) εκτελώντας συνολικά 5% λιγώτερα δρομολόγια από το αντίστοιχο περυσινό εννεάμηνο.

    Στη σύνδεση Σκωτίας-Βελγίου στη Βόρειο θάλασσα κατά το εννεάμηνο του 2008, το μεταφορικό έργο του πλοίου Blue Star 1 ανήλθε σε 75.463 επιβάτες, 24.973 Ι.Χ. οχήματα και 14.007 φορτηγά οχήματα. Η δρομολόγηση του Blue Star 1 στη γραμμή αυτή σταμάτησε στις 14 Σεπτεμβρίου 2008 και το πλοίο μεταδρομολογήθηκε αρχικά στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας και ακολούθως στη γραμμή Πειραιά-Δωδεκανήσων.

    ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ

    Κατόπιν Υποχρεωτικών Δημοσίων Προσφορών που ολοκληρώθησαν στις αρχές του έτους, η Marfin Investment Group (MIG) και η θυγατρική της MIG Shipping S.A. κατέχουν, σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία, 90,1% του μετοχικού κεφαλαίου της Attica Group και μαζί με την Attica Group 84,45% του μετοχικού κεφαλαίου της Blue Star Ναυτιλιακή Α.Ε.

    Στις 27 Φεβρουαρίου, 2008 ανεκοινώθη η απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Attica Group για τη συγχώνευση με απορρόφηση των μειοψηφιών της Blue Star Ναυτιλιακής Α.Ε. και με νεώτερη ανακοίνωση ορίσθηκε η 30η Ιουνίου, 2008 ως ημερομηνία Ισολογισμού Μετασχηματισμού.

    Στις 15 Οκτωβρίου 2008, τα Διοικητικά Συμβούλια των εταιριών Attica Group, Blue Star Ναυτιλιακή Α.Ε. και της κατά 100% θυγατρικής εταιρίας Superfast Ferries Ναυτιλιακή Α.Ε. ανακοίνωσαν την έγκριση του Σχεδίου Σύμβασης Συγχώνευσης με απορρόφηση της Blue Star Ναυτιλιακή Α.Ε. και της Superfast Ferries Ναυτιλιακή Α.Ε. από την Attica Group.

    Βάσει του παραπάνω Σχεδίου οι μέτοχοι της Blue Star Ναυτιλιακή Α.Ε. - εκτός της συμμετοχής της Attica A.E. Συμμετοχών στην Blue Star Ναυτιλιακή Α.Ε. - θα ανταλλάξουν 1 μετοχή τους, ονομαστικής αξίας Ευρώ 1 έκαστη, προς 0,6963 νέες μετοχές της Attica A.E. Συμμετοχών που θα εκδοθούν εκ της συγχώνευσης με απορρόφηση, νέας ονομαστικής αξίας Ευρώ 0,83 έκαστη.

    Η ανωτέρω σχέση ανταλλαγής και εν γένει οι όροι του Σχεδίου Σύμβασης Συγχώνευσης τελούν υπό την έγκριση των Γενικών Συνελεύσεων των συγχωνευομένων εταιριών που θα λάβουν χώρα στις 2 Δεκεμβρίου 2008, και την προϋπόθεση χορηγήσεως των κατά νόμο προβλεπόμενων αδειών ή εγκρίσεων των αρμοδίων Αρχών.
    Μετά την ολοκλήρωση της συγχώνευσης με απορρόφηση, το συνολικό μετοχικό κεφάλαιο της Attica A.E. Συμμετοχών θα ανέρχεται σε Ευρώ 117.539.371 διαιρούμενο σε 141.613.700 κοινές, ονομαστικές, μετά ψήφου, άυλες μετοχές, νέας ονομαστικής αξίας Ευρώ 0,83.

    Από την ημερομηνία ολοκλήρωσης της συγχώνευσης, οι μετοχές που αναλογούν στους μετόχους της Blue Star Ναυτιλιακή Α.Ε. θα παρέχουν σε αυτούς το δικαίωμα συμμετοχής στα κέρδη της Attica A.E. Συμμετοχών.

    Στις 5 Ιουνίου, 2008, η Attica Group ανακοίνωσε τη συμφωνία με την Grimaldi Holding S.p.A, Γένοβας, Ιταλίας για την αγορά δύο υπερσύγχρονων πλοίων τύπου Ro-Pax που ναυπηγούνται στα ναυπηγεία Apuania της Ιταλίας. Το κόστος για την αγορά των δύο πλοίων ανέρχεται σε Ευρώ 156 εκατ. και θα χρηματοδοτηθεί από Ιδια Κεφάλαια και τραπεζικό δανεισμό. Το πρώτο πλοίο παρεδόθη στις 6 Οκτωβρίου 2008 και ονομάζεται Superfast I και το δεύτερο θα παραδοθεί το καλοκαίρι/φθινόπωρο 2009. Το Superfast I δρομολογήθηκε στη σύνδεση Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Μπάρι στις 13 Οκτωβρίου 2008.

    Blue Star: Αύξηση του κύκλου εργασιών, πτώση κερδών στο εννεάμηνο

    Αύξηση 7,94% κατέγραψε στον ενοποιημένο κύκλο εργασιών εννεαμήνου η Blue Star Ναυτιλιακή, ενώ για το ίδιο διάστημα τα Κέρδη μετά από φόρους και Δικαιώματα μειοψηφίας διαμορφώθηκαν σε ευρώ 20,48 εκατ. από κέρδη ύψους ευρώ 25,43 εκατ. την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση.

    Αναλυτικά, όπως σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση της εταιρείας, ο ενοποιημένος Κύκλος Εργασιών διαμορφώθηκε στα ευρώ 147,64 εκατ. έναντι Ευρώ 136,78 εκατ. το Εννεάμηνο του 2007, σημειώνοντας αύξηση 7,94%.

    Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε Ευρώ 37,13 εκατ. από Ευρώ 42,94 εκατ. (μείωση 13,53%, κυρίως λόγω της αύξησης του κόστους των καυσίμων) ενώ τα Κέρδη μετά από φόρους και Δικαιώματα μειοψηφίας ανήλθαν σε Ευρώ 20,48 εκατ. από κέρδη ύψους Ευρώ 25,43 εκατ. την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ