Του Κώστα Νάνου
Η νέα γενιά των Superfast Ferries πλέει στα νερά της νότιας Αδριατικής και το μεγάλο δίλημμα πλέον για την εταιρεία σε σχέση με το πλοίο που αντικαθίσταται είναι: Κρήτη ή Ανκόνα;
Η Attica Group έχει παραλάβει από τα ιταλικά ναυπηγεία Nuovi Cantieri Apuania, το πρώτο από τα δύο υπερσύγχρονα πλοία που παρήγγειλε, αυξάνοντας σε πέντε τον αριθμό των Superfast που δραστηριοποιούνται στο σύνολό τους στην Αδριατική.
Το νέο Superfast I δρομολογήθηκε από την πρώτη στιγμή στη γραμμή Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Μπάρι, όπου μέχρι σήμερα εκτελούσε το δρομολόγιο ένα από τα παλαιότερης γενιάς πλοία της εταιρείας. Πλέον μαζί με τα υπόλοιπα τρία Superfast εκτελούν δρομολόγια στη γραμμή Πάτρα-Ανκόνα.
Και μπορεί στην παρούσα φάση, να βολεύει την εταιρεία η ύπαρξη ενός τέταρτου πλοίου στη γραμμή της Ανκόνα, αφού έτσι καλύπτει χωρίς πρόβλημα τα κενά που δημιουργούν οι επιθεωρήσεις, ωστόσο η διατήρηση και από τη νέα χρονιά τεσσάρων πλοίων στην εν λόγω γραμμή, είναι κάτι που η διοίκηση αντιμετωπίζει με ιδιαίτερο σκεπτικισμό.
Δεδομένου λοιπόν ότι αποκλείεται δρομολόγηση του πλοίου σε κάποια άλλη γραμμή της Ιταλίας, αυτό που απομένει είναι το Αιγαίο.
Σε πρόσφατη άλλωστε συνέντευξη του κ. Μιχάλη Σακέλλη, διευθύνοντος συμβούλου της Blue Star Ferries
στο Capital.gr, σε ερώτηση για το αν υπάρχει πιθανότητα να δούμε πλοίο με τα χρώματα της Superfast Ferries να πλέει στα νερά του Αιγαίου, εκείνος είχε απαντήσει με έμφαση ότι όλα είναι πιθανά.
Λόγω όμως του μεγέθους του πλοίου, τα λιμάνια στα νησιά των Κυκλάδων και του βορειοανατολικού Αιγαίου αποκλείονται. Έτσι οι μόνες γραμμές στις οποίες μπορεί να δρομολογηθεί το Superfast, είναι αυτές των Δωδεκανήσων και της Κρήτης.

Εκ των πραγμάτων όμως βάσει του σχεδιασμού της εταιρείας, τα Δωδεκάνησα συγκεντρώνουν ελάχιστες έως καθόλου πιθανότητες να δρομολογηθεί ένα πλοίο, όπως είναι το Superfast. Και αυτό γιατί, η εταιρεία έχει σχεδιάσει την ενίσχυση της παρουσίας της στη γραμμή των Δωδεκανήσων με την προσθήκη του «Blue Star 1», εκτελώντας δρομολόγια μαζί με το «Blue Star 2».
Με τη δρομολόγηση ενός ακόμη πλοίου εκεί να φαντάζει απίθανη, ο τίτλος του φαβορί δικαίως ανήκει στις γραμμές της Κρήτης.
Βέβαια, οι γραμμές της Κρήτης συνιστούν πεδίο σκληρού ανταγωνισμού, εξαιτίας του γεγονότος ότι η τοπική οικονομία πάντα θεωρούνταν σύμμαχος των παραδοσιακών κρητικών ακτοπλοϊκών εταιρειών.
Προ ορισμένων ετών, πάντως, η Blue Star Ferries είχε κατέβει στην Κρήτη δρομολογώντας ένα πλοίο στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά, για να το αποσύρει όμως έναν χρόνο μετά. Το συγκεκριμένο δρομολόγιο δεν απέφερε κέρδη στην εταιρεία, εξαιτίας του μεγάλου κόστους της λειτουργίας του πλοίου, έστω και αν υπερίσχυε της ΑΝΕΚ στο μερίδιο της επιβατικής κίνησης. Τα μικρά μερίδια που κατείχε, όμως, στη μεταφορά φορτηγών, έπαιξαν τότε καταλυτικό ρόλο στην απόσυρση του πλοίου από την εν λόγω γραμμή.