Του Φάνη Γαβρινιώτη
Ελάχιστα θα διαφοροποιηθεί το σκηνικό σε ό,τι αφορά τους διεκδικητές του έργου επέκτασης του μετρό από το Χαϊδάρι στον Πειραιά, αφού στο νέο διαγωνισμό που προκηρύσσει το ΥΠΕΧΩΔΕ αναμένεται να συμμετάσχουν περίπου τα ίδια κατασκευαστικά σχήματα που επεδίωξαν να αναλάβουν τη σύμβαση των 570 εκατ. ευρώ μέσω της πρώτης –και τελικά ακυρωθείσας– διαγωνιστικής διαδικασίας.
Ωστόσο, οι όροι του επαναπροκηρυχθέντα διαγωνισμού –όπως αναφέρουν σχετικές πληροφορίες– θα είναι διατυπωμένοι με τρόπο που να μην αφήνουν κανένα περιθώριο στους συμμετέχοντες να κάνουν εκ νέου προσφυγές, μπλοκάροντας ξανά την προώθηση του έργου. Στόχος του υπουργείου και της εταιρείας Αττικό Μετρό ΑΕ είναι αυτός ο νέος διαγωνισμός να ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατόν, θέτοντας μάλιστα ως ανώτερο χρονικό όριο για την υπογραφή της σύμβασης ανάθεσης τα τέλη του 2009.
Το έργο της επέκτασης της γραμμής 3 του μετρό προς τον Πειραιά εκτιμάται πως θα διεκδικήσουν και πάλι οι πέντε όμιλοι που συμμετείχαν και στον πρώτο διαγωνισμό, με ορισμένες όμως αλλαγές ως προς τη σύνθεση των κοινοπρακτικών τους σχημάτων.
Έτσι, ο όμιλος Ελλάκτωρ που λόγω των περιστάσεων συμμετείχε με δύο σχήματα (Άκτωρ – Siemens – Vinci και Παντεχνική - S.C. Soares Da Costa S.A. – Zagope CE S.A, καθώς είχε προηγηθεί η εκδήλωση ενδιαφέροντος στο

διαγωνισμό σε σχέση με την απορρόφηση της Παντεχνικής), προφανώς στο νέο διαγωνισμό θα «κατέβει» μέσω μιας κοινοπραξίας. Επίσης, τη σύμβαση θα διεκδικήσουν οι όμιλοι των J&P Άβαξ (στον πρώτο διαγωνισμό συμμετείχε σε συνεργασία με τον οίκο FCC), της ΓΕΚ (με το σχήμα Τέρνα – Ghella SPA), της Μηχανικής, αλλά και της ΑΕΓΕΚ (σε συνεργασία με τις ιταλικές Impregilo, Seli και Ansaldo). Ειδικά για την περίπτωση της ΑΕΓΕΚ, αξίζει να αναφερθεί πως πλέον εμφανίζεται πιο δυνατή σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν, με λιγότερα οικονομικά προβλήματα και νέα ιδιοκτησία που υπόσχεται αναπτυξιακή πορεία.
Σε ό,τι αφορά αυτό καθ’ αυτό το έργο, θα πρέπει να αναφερθεί πως ως αντικείμενο θα είναι μικρότερο συγκριτικά με τον αρχικό σχεδιασμό. Έτσι, το μήκος της επέκτασης θα είναι πλέον περίπου 7 χιλιόμετρα έναντι των 8,2 χιλιομέτρων που προβλέπονταν με βάση τον πρώτο διαγωνισμό, ενώ θα περιλαμβάνει έξι σταθμούς αντί επτά (δεν θα γίνει ο σταθμός Ευαγγελίστρια) με τον τερματικό να βρίσκεται στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.