Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 29-Οκτ-2008 08:42

    Ένα βήμα πριν την ιδιωτικοποίηση οι εταιρείες καυσίμων της Ολυμπιακής

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Του Φώτη Φωτεινού 

    Μπορεί τα «φώτα της δημοσιότητας» να έχουν στραφεί γύρω από τους διαγωνισμούς αποκρατικοποίησης των Ολυμπιακών Αερογραμμών, της τεχνικής βάσης και επίγειας εξυπηρέτησης της Ολυμπιακής Αεροπορίας – Υπηρεσίες, ωστόσο σε καταληκτικό στάδιο βρίσκονται οι διαγωνισμοί αποκρατικοποίησης των εταιρειών καυσίμων της ΟΑ.    

    Οι ανάδοχοι έχουν ανακηρυχτεί και απομένει η έγκριση των σχετικών αποφάσεων από τη Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων, προκειμένου να υπογραφούν οι συμβάσεις. 

    Πρόκειται για τις κερδοφόρες δραστηριότητες του ομίλου της Ο.Α, καθώς, τόσο οι εταιρείες καυσίμων του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος», στις οποίες η Ο.Α. διαθέτει ποσοστό 65-66%, όσο και το πληροφοριακό σύστημα «Γαλιλαίος», αποτελούν, μαζί με την επίγεια εξυπηρέτηση, τα μοναδικά κερδοφόρα τμήματα της εταιρείας. 

    Ο λόγος γίνεται για την Ολυμπιακή Ανώνυμη Ανεφοδιαστική Εταιρεία Αεροπορικού Καυσίμου (Olympic Intoplane Company), στην οποία η ΟΑ-Υ διαθέτει ποσοστό 65% και την Ολυμπιακή Εταιρεία Καυσίμων (Olympic Fuel Company), στην οποία η ΟΑ-Υ διαθέτει ποσοστό 66%. 

    Το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα των εταιρειών καυσίμων αποτελούν τα συμβόλαια που έχουν συνάψει με το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» για τη διανομή καυσίμων και τον ανεφοδιασμό αεροπλάνων.

    Ολυμπιακή Εταιρεία Καυσίμων 

    Η Ολυμπιακή Εταιρεία Καυσίμων (ΟΕΚ), η οποία ιδρύθηκε το 1998, έχει αναλάβει μέχρι το 2021 -και μετά από διεθνή διαγωνισμό που προκήρυξε ο ΔΑΑ- την αποκλειστική λειτουργία του συστήματος αποθήκευσης και διανομής αεροπορικού καυσίμου στο «Ελ. Βενιζέλος», το οποίο σχεδίασε και κατασκεύασε, με αυτοχρηματοδότηση, η ίδια η εταιρεία.

    Πέρα από την Ο.Α., στην ΟΕΚ μετέχει η Motor Oil με 14% (σύμφωνα με πληροφορίες, διατηρεί το προβάδισμα στο διαγωνισμό), η Avin με 14%, η Sky Tanking Belgium με 5% και η Hansa Consult με 1%. 

    Χαρακτηριστικά οικονομικά μεγέθη της τελευταίας διετίας για την ΟΕΚ, αποτελούν τα διανεμηθέντα μερίσματα στους μετόχους της, τα οποία ανέρχονται σε 1,17 εκατ. ευρώ για το 2007 και 1,13 εκατ. ευρώ για το 2006.  

    Ολυμπιακή Ανεφοδιαστική Εταιρεία Αεροπορικού Καυσίμου 

    Πέρα από την ΟΕΚ, η ΟΑ-Υ διαθέτει πλειοψηφικό ποσοστό (66%) στην Ολυμπιακή Ανεφοδιαστική Εταιρεία Αεροπορικού Καυσίμου (Olympic Into Plane Company), ενώ το υπόλοιπο 35% ανήκει στην Total France, η οποία διατηρεί, σύμφωνα με πληροφορίες, το προβάδισμα στο διαγωνισμό.

    Η εταιρεία παρέχει υπηρεσίες επίγειας εξυπηρέτησης ανεφοδιασμού με καύσιμα των αεροσκαφών στο ΔΑΑ.  

    Χαρακτηριστικά οικονομικά, στην τελευταία διετία 2006-7, αποτελούν τα κέρδη μετά από φόρους, τα οποία ανήλθαν σε 295 χιλιάδες ευρώ για το 2007 και 397 χιλιάδες ευρώ για το 2006, εκ των οποίων τις 445 χιλιάδες ευρώ έλαβε η ΟΑ σαν μέρισμα.

    Όπως η ΟΕΚ, η εταιρεία διαδραματίζει ρυθμιστικό ρόλο στην συγκράτηση των τιμών ανεφοδιασμού καυσίμου στο ΔΑΑ, σαν ανταγωνιστική της δεύτερης ανεφοδιαστικής εταιρείας που λειτουργεί στο αεροδρόμιο, της Safco (θυγατρική των BP, Shell, EKO). 

    Η ΟΑ-Υ, συμμετέχει επίσης με μειοψηφική συμμετοχή (17%) και στην εταιρεία του αγωγού (έχει μήκος 53 χιλιόμετρα) μεταφοράς αεροπορικού καυσίμου από τα διυλιστήρια των ΕΛΠΕ στο αεροδρόμιο (τα ΕΛΠΕ διαθέτουν το 50% της εταιρείας). 

    Ποσοστό 17% ανήκει στο ΔΑΑ, ο οποίος φέρεται να ενδιαφέρεται για την απόκτηση του 17% της ΟΑ. 

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ