Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 20-Οκτ-2008 09:45

    Παρελθόν η υποθαλάσσια αρτηρία της Θεσσαλονίκης

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Του Φάνη Γαβρινιώτη 

    Τελειώνει πριν ακόμη ξεκινήσει το μεγάλο έργο της υποθαλάσσιας αρτηρίας της Θεσσαλονίκης, αφού –όπως αναφέρουν πληροφορίες του Capital.gr– η σύμβαση παραχώρησης των 472 εκατ. ευρώ πρόκειται να ακυρωθεί και το ΥΠΕΧΩΔΕ, σε συνεργασία με τους φορείς της συμπρωτεύουσας, θα αναζητήσει και θα προωθήσει την υλοποίηση εναλλακτικών υποδομών για τη βελτίωση της κυκλοφορίας των οχημάτων στο κέντρο της πόλης. 

    Οι συζητήσεις που είχαν το προηγούμενο διάστημα παράγοντες του υπουργείου με στελέχη της αναδόχου κοινοπραξίας του έργου και με φορείς της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να ξεπεραστούν τα προβλήματα και να προχωρήσει η υλοποίηση της σύμβασης παραχώρησης, δεν κατέληξαν σε συμφωνία, με αποτέλεσμα το έργο να οδεύει πλέον προς ματαίωση. Αυτό πιθανότητα, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, θα ανακοινωθεί επισήμως μετά την επικείμενη έκδοση της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας όπου έχουν προσφύγει πολίτες της Θεσσαλονίκης προκειμένου να πετύχουν την ακύρωση του έργου. Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί πως το ΣτΕ ζήτησε και έχει ήδη λάβει γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, σύμφωνα με την οποία για να γίνει το έργο θα πρέπει να αλλάξει ριζικά ο τρόπος κατασκευής του (η σήραγγα του αυτοκινητόδρομου να γίνει πλέον σε βάθος 25 μέτρων κάτω από τον πυθμένα με τη χρήση μετροπόντικα) και επομένως και το κόστος.  

    Από την πλευρά του το ΥΠΕΧΩΔΕ υποστηρίζει σήμερα πως αυτή τη στιγμή δεν έχει ληφθεί καμία οριστική απόφαση για την τύχη του έργου, παραδέχεται ωστόσο ότι το ενδεχόμενο ματαίωσής του συγκεντρώνει πλέον τις περισσότερες πιθανότητες. Ξεκαθαρίζει δε πως σε κάθε περίπτωση μέχρι τα τέλη του έτους θα έχει γίνει γνωστή η έκβαση της υπόθεσης. 

    Αποφυγή αποζημιώσεων με απευθείας ανάθεση νέων έργων

    Η ματαίωση του έργου της υποθαλάσσιας αρτηρίας πρακτικά σημαίνει πως η ανάδοχος κοινοπραξία, δηλαδή το σχήμα των Άκτωρ Παραχωρήσεις του ομίλου Ελλάκτωρ (συμμετέχει με 50%), Archirodon Group (32,5%) και Boscalis (17,5%), μπορεί να διεκδικήσει από το ελληνικό δημόσιο αποζημίωση αρκετών εκατομμυρίων ευρώ (σ.σ. γίνεται λόγος για περίπου 100 εκατ. ευρώ). Ωστόσο, δεν αποκλείεται να υπάρξει συμβιβασμός ανάμεσα στις δύο πλευρές και το ΥΠΕΧΩΔΕ να αποφύγει να καταβάλει αποζημίωση, αναθέτοντας στα μέλη της αναδόχου κοινοπραξίας τις συμβάσεις για τα νέα οδικά έργα που θα γίνουν στη Θεσσαλονίκη σε αντικατάσταση της υποθαλάσσιας αρτηρίας. 

    Εκτός από το οικονομικό όφελος, μέσω της απευθείας ανάθεσης των νέων αυτών έργων το υπουργείο θα εξασφαλίσει παράλληλα και την ταχύτερη υλοποίησή τους, καθώς δεν θα χρειαστεί να πραγματοποιήσει διαγωνιστική διαδικασία, κάτι που συνήθως απαιτεί ένα μεγάλο χρονικό διάστημα μέχρις ότου ολοκληρωθεί.   

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ