Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 07-Οκτ-2008 10:01

    Πώληση της HSW πίσω από την δημόσια πρόταση του Γκριμάλντι;

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Του Κώστα Νάνου 

    Μήνυμα με πολλούς αποδέκτες αποτελεί η δημόσια πρόταση του Ιταλού εφοπλιστή Εμμάνουελ Γκριμάλντι για την απόκτηση των μετοχών των Μινωικών Γραμμών. Άσχετα από το αν οι Κρήτες μικρομέτοχοι που κατέχουν σήμερα το περίπου 20% του μετοχικού κεφαλαίου της ακτοπλοϊκής εταιρείας, αποδεχθούν ή όχι στο σύνολο τους την ιταλική «προσφορά», είναι βέβαιο πως όταν λήξει η περίοδος της δημόσιας πρότασης, ο Ιταλός εφοπλιστής θα έχει στα χέρια του ένα ποσοστό που κανείς πλέον δεν θα μπορεί να αμφισβητήσει την κυριαρχία του στις Μινωικές Γραμμές.

    Και όντας κυρίαρχος της εταιρείας, η επόμενη κίνηση που βρίσκεται στο επιχειρησιακό πλάνο του Ιταλού, αφορά την πώληση του ποσοστού της Hellenic Seaways που κατέχουν σήμερα οι Μινωικές Γραμμές.

    Έτσι, η δημόσια πρόταση για την απόκτηση των μετοχών θα μπορούσε να εκληφθεί και ως πρόσκληση ενδιαφέροντος για την εξαγορά του 33,3% των μετοχών της HSW. Μια πρόσκληση βέβαια που απευθύνεται στην Sea Star Capital του Γιάννη Βαρδινογιάννη και στην οποία συμμετέχει με υψηλό ποσοστό ο Βίκτωρ Ρέστης, η οποία κατέχει τον τίτλο του βασικού μετόχου στην HSW. 

    Εξάλλου, όταν ο Εμμ. Γκριμάλντι απέκτησε το 26,71% των Μινωικών Γραμμών από την Sea Star με αντάλλαγμα το ποσοστό που κατείχε εκείνος στην ΑΝΕΚ, οι δύο πλευρές φέρονται να είχαν προαποφασίσει από τότε την κατάληξη των μετοχών της HSW σε περίπτωση πώλησης τους. 

    «Πακέτο» HSW αξίας 149 εκατ. ευρώ

    Η πλευρά Γκριμάλντι, όπως αναφέρουν πληροφορίες, δεν πρόκειται να αρνηθεί μια προσφορά στα επίπεδα των 5,75 ευρώ ανά μετοχή. Στην ίδια δηλαδή τιμή που είχε συμφωνήσει η Sea Star Capital να αγοράσει το 34,7% της εταιρείας από τον εφοπλιστή Πάνο Λασκαρίδη. Μια συμφωνία σε αυτά τα επίπεδα τιμών θα αποφέρει έσοδα της τάξεως των 149 εκατ. ευρώ στον Εμμ. Γκριμάλντι. 

    Πρόκειται για μια εξέλιξη πραγμάτων, που από τη μία θα καταστήσει την Sea Star απόλυτο αφεντικό στην HSW και από την άλλη θα «χρηματοδοτήσει» την δημόσια πρόταση του Ναπολιτάνου εφοπλιστή.

    Τα χρήματα τα οποία απαιτούνται να δοθούν σε θεσμικούς και μικρομετόχους για την απόκτηση των 47,3 εκατ. μετοχών περίπου που αντιστοιχούν στο 66,7% του υπόλοιπου μετοχικού κεφαλαίου, υπολογίζονται σε 250 εκατ. ευρώ. Ακόμα δηλαδή και αν αποδεχθει το σύνολο των μετόχων τη δημόσια πρόταση, το κόστος για τον Ιταλό εφοπλιστή δεν θα υπερβεί τα 100 εκατ. ευρώ, αφού τα υπόλοιπα θα προέλθουν από την πώληση των μετοχών της HSW.

    Αρχίζει η «ναυμαχία» στην Αδριατική

    Η δημόσια πρόταση όμως συνιστά μήνυμα και στους ανταγωνιστές της εταιρείας στις γραμμές της Αδριατικής, πως η μάχη τώρα αρχίζει. Αυτός άλλωστε είναι και ο λόγος που απέκτησε τις Μινωικές Γραμμές. Η δραστηριοποίηση στην αγορά με την εφαρμογή ενός σχεδίου που αποβλέπει στην απόκτηση πρωταγωνιστικού ρόλου στη διακίνηση φορτίων στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου. 

    Πρώτης προτεραιότητας στρατηγική κίνηση για την κρητική εταιρεία, αποτελεί η ανανέωση των δύο πλοίων(Ευρώπη Παλάς και Ολύμπια Παλάς) που είναι δρομολογημένα στη γραμμή της Ανκόνα, με δύο νεότερης τεχνολογίας πλοία, που θα διαθέτουν γκαράζ πολύ μεγαλύτερης χωρητικότητας.

    Στο επίκεντρο της επόμενης στρατηγικής κίνησης της εταιρείας σε βάθος χρόνου 1-2 ετών, θα βρεθεί η γραμμή της Βενετίας, όπου προβλέπεται και εκεί η ανανέωση των δύο πλοίων που δραστηριοποιούνται σήμερα (Ίκαρος Παλάς και Πασιφάη Παλάς) με δύο επίσης νεότερης τεχνολογίας πλοία που θα διαθέτουν γκαράζ σαφέστατα μεγαλύτερης χωρητικότητας.

    Σήμερα, οι Μινωικές Γραμμές δραστηριοποιούνται στην Αδριατική με 4 πλοία(2 στην γραμμή της Βενετίας και 2 στη γραμμή της Ανκόνας).

    Η Superfast Ferries της Attica Group διαθέτει 4 πλοία, τα τρία εκ των οποίων είναι δρομολογημένα στην γραμμή της Ανκόνας και το τέταρτο στη γραμμή Πάτρα – Μπάρι. Την παρουσία του ομίλου στην Αδριατική συμπληρώνει η Blue Star που έχει δρομολογημένο 1 πλοίο στη γραμμή του Μπάρι.

    Η ΑΝΕΚ έχει 4 πλοία στην Αδριατική που εποχιακά αυξάνονται σε 5 και τα οποία είναι δρομολογημένα στις γραμμές της Ανκόνα και της Βενετίας.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ