Το νέο guidance
Νωρίτερα σήμερα με επίσημη ανακοίνωσή της η διοίκηση της Coca-Cola 3E ανακοίνωσε πως προχώρησε σε αναπροσαρμογή των ετήσιων στόχων σε συνέχεια της περαιτέρω οικονομικής επιβράδυνσης και των συνεχιζόμενων δυσμενών καιρικών συνθηκών σε ορισμένες βασικές αγορές κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου. Υπενθυμίζεται πως σε ανάλογη κίνηση είχε προχωρήσει η εταιρεία τον Ιούνιο.
Στην ανακοίνωση αναφερόταν ότι η διοίκηση όντας "επιφυλακτική για το υπάρχον οικονομικό περιβάλλον και τη συνεχιζόμενη αστάθεια στις αγορές χρήματος", προβαίνει σε αναδιαμόρφωση των στόχων για το έτος 2008 ως εξής:
* Αύξηση όγκου πωλήσεων περίπου 4% (προηγουμένως 6%)
* Λειτουργικό κέρδος (EBIT) στα επίπεδα της προηγούμενης χρονιάς (προηγουμένως 5%-7%)
* Κέρδη ανά μετοχή (EPS) στα επίπεδα της προηγούμενης χρονιάς (προηγουμένως 5%-8%)
Το λειτουργικό κέρδος (EBIT) της εταιρείας από την αρχή του έτους έχει επηρεαστεί τόσο από την επιβράδυνση της αύξησης του όγκου των πωλήσεων, όσο και τη μείωση της καταναλωτικής δαπάνης σε υψηλού περιθωρίου προϊόντα και σημεία πώλησης.
Επισημαίνεται ωστόσο πως κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου, η εταιρεία πέτυχε διαδοχικές, μηνιαίες βελτιώσεις της κερδοφορίας μέσω αύξησης των τιμών των προϊόντων και περιορισμό των δαπανών. Σαν αποτέλεσμα, η Coca-Cola 3E αναμένει ότι η αύξηση του λειτουργικού κέρδους (EBIT) κατά το τρίτο τρίμηνο θα παραμείνει στα επίπεδα της περυσινής χρονιάς.

Σύμφωνα πάντα με την ίδια ανακοίνωση, στο τρίτο τρίμηνο, η Coca-Cola Τρία Έψιλον πέτυχε συνεχή αύξηση του όγκου των πωλήσεων κατά 4,5%, μία σημαντική επίδοση που ακολούθησε την ισχυρή αύξηση του όγκου των πωλήσεων κατά 12% στην αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Ωστόσο, η απόδοσή το τρίτο τρίμηνο κινήθηκε χαμηλότερα των προσδοκιών της που προέβλεπαν αύξηση του όγκου των πωλήσεων κατά 7%. Το γεγονός αυτό οφείλεται κατά κύριο λόγο στις "δυσμενείς καιρικές συνθήκες σε βασικές χώρες όπου δραστηριοποιούμαστε, καθώς και στην κάμψη της καταναλωτικής εμπιστοσύνης, που προέρχεται από την επιβράδυνση της οικονομικής ανάπτυξης και τις αυξανόμενες πληθωριστικές πιέσεις. Εντούτοις, συνεχίζουμε να διατηρούμε ή να αυξάνουμε τα μερίδιά αγοράς μας στις περισσότερες από τις αγορές όπου δραστηριοποιούμαστε".
Η εταιρεία πρόσθεσε πως καθώς ξεκινά το εποχιακά λιγότερο σημαντικό τέταρτο τρίμηνο, αναμένει να επιτύχει συνεχή βελτίωση του λειτουργικού κέρδους μέσω μείωσης των δαπανών και αύξησης των εσόδων.
Στην ίδια ανακοίνωση τονιζόταν ότι στη Ρωσία, τη μεγαλύτερη από τις αγορές που δραστηριοποιείται η εταιρεία βάσει όγκου πωλήσεων, οι συνεχιζόμενες δυσμενείς καιρικές συνθήκες συνέβαλαν στη μείωση του όγκου των πωλήσεων κατά 4,5% το τρίτο τρίμηνο. Επιπλέον, υπάρχουν ενδείξεις ότι ο σταθερά υψηλός πληθωρισμός και η πρόσφατη αστάθεια στις αγορές χρήματος έχουν επίδραση στην καταναλωτική εμπιστοσύνη, "γεγονός που μας υποχρεώνει να υιοθετήσουμε μία πιο επιφυλακτική πρόβλεψη για την ετήσια απόδοσή μας". Παρά το δυσχερές οικονομικό περιβάλλον, η Coca-Cola 3E συνεχίζει να αυξάνει τον όγκο των πωλήσεων της και το μερίδιο αγοράς της στη Ρωσία στο σύνολο της κατηγορίας των μη αλκοολούχων ποτών.
Ο Δώρος Κωνσταντίνου, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola Τρία Έψιλον, σχολίασε: "Σε συνέχεια της περαιτέρω οικονομικής επιβράδυνσης και των συνεχιζόμενων δυσμενών καιρικών συνθηκών σε ορισμένες από τις βασικές αγορές μας κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου, προχωρούμε σήμερα σε αναπροσαρμογή των ετήσιων στόχων μας. Ενώ συνεχίζουμε να παρακολουθούμε με προσοχή τις οικονομικές εξελίξεις, εξακολουθούμε να εστιάζουμε στη συνέχιση της επιτυχημένης δραστηριοποίησής μας στις αγορές, ώστε να αυξήσουμε τα μερίδια αγοράς μας και την κερδοφορία μας. Επιπλέον, καθώς ξεκινάμε τον επιχειρηματικό μας σχεδιασμό για το 2009, εντοπίζουμε περαιτέρω ευκαιρίες για τον περιορισμό του κόστους μας και την ευθυγράμμιση των υποδομών μας με τον αναμενόμενο όγκο πωλήσεων. Οι κύριοι άξονες της επιχειρηματικής μας δραστηριότητας παραμένουν σταθεροί, όπως αποδεικνύεται και από την αύξηση των μεριδίων αγοράς μας στις περισσότερες από τις αγορές όπου δραστηριοποιούμαστε. Συνεχίζουμε να πιστεύουμε ότι η γεωγραφική μας διάρθρωση και το διαφοροποιημένο χαρτοφυλάκιο των προϊόντων μας, τοποθετούν την Εταιρεία σε ιδανική θέση για τη μεγιστοποίηση των μακροπρόθεσμων θετικών τάσεων του κλάδου και τη δημιουργία αξίας για τους μετόχους μας."