Με προσωπική περιουσία 1,2 δισ. δολάρια ο Δρ. Ιωάννης Κούστας συμπεριλαμβάνεται στη λίστα του Forbes με τους ανά τον κόσμο δισεκατομμυριούχους. Η εταιρεία του, Danaos Shipping (
DAC), πέρασε το κατώφλι της Wall Street προ δύο ετών και βρίσκεται στην κορυφή των μεγαλύτερων παγκοσμίως μεταφορέων εμπορευματοκιβωτίων, ελέγχοντας έναν πανίσχυρο στόλο που σε τρία χρόνια -όταν θα έχει ολοκληρωθεί το επενδυτικό πρόγραμμα- θα αριθμεί 71 πλοία.
Με σταθερά βήματα στο πέρασμα δύο δεκαετιών, ο Έλληνας εφοπλιστής Ιωάννης Κούστας, κατάφερε να μετατρέψει τη ναυτιλιακή εταιρεία Danaos σε κυρίαρχο παίκτη στην παγκόσμια αγορά μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Ήταν το 1987 όταν ανέλαβε για πρώτη φορά καθήκοντα «καπετάνιου» στην εταιρεία. Ήταν τότε που πήρε τη σκυτάλη της διαδοχής από τον πατέρα του, τον Δημήτρη Κούστα, ο οποίος είχε δώσει σάρκα και οστά στη Danaos Shipping από το 1972. Ένας έμπειρος εφοπλιστής που μάλιστα είχε θητεύσει από το 1963 στο επιχειρηματικό πεδίο της βιομηχανίας.
Από πολύ νεαρή ηλικία δίπλα στο πλευρό του πατέρα του, ο Ιωάννης Κούστας, άρχισε να γνωρίζει σιγά-σιγά τα μυστικά της ναυτιλιακής βιομηχανίας, ενώ παράλληλα σπούδαζε στο Λονδίνο, από το οποίο επέστρεψε με τον τίτλο του “Διδάκτορα”, έχοντας αποκτήσει διδακτορικό στην πληροφορική. Από το 1987 που ανέλαβε τα «ηνία» ο Ιωάννης Κούστας, η εταιρεία γνώρισε ραγδαίους ρυθμούς ανάπτυξης. Διαθέτοντας μόλις τρία πλοία η Danaos εκείνη την εποχή, έφτασε σήμερα να ελέγχει έναν πανίσχυρο στόλο αποτελούμενο από 39 conteinership.
Ενδεικτικό της ανάπτυξης που γνώρισε η εταιρεία, είναι ότι από το 1993 έως και το 2005, η μεταφορική ικανότητα του στόλου της εταιρείας αυξανόταν από χρόνο σε χρόνο κατά 32%.
Η Danaos είναι σήμερα ο τρίτος σε μέγεθος ανεξάρτητος μεταφορέας εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, διαθέτοντας 39 σύγχρονα πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 155.000 teu, τα περισσότερα εκ των οποίων έχουν ναυπηγηθεί την τελευταία πενταετία. Το 2011 όταν θα έχει ολοκληρωθεί το επενδυτικό πρόγραμμα-μαμούθ της εταιρείας, για κατασκευή 32 πλοίων μεταφοράς κοντέινερ σε ναυπηγεία της Κορέας, η Danaos θα διαθέτει έναν από τους μεγαλύτερους παγκοσμίως στόλους με 71 πλοία, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 390.000 κοντέινερ.
Πρόκειται, δίχως αμφιβολία, για ένα από τα μεγαλύτερα επενδυτικά προγράμματα στη ναυτιλιακή βιομηχανία που βρίσκονται σε εξέλιξη, η αξία του οποίου υπερβαίνει το 1 δισ. δολάρια.
Τον Οκτώβριο του 2006 η εταιρεία πέρασε το κατώφλι του Χρηματιστηρίου της Νέας Υόρκης, με την κεφαλαιοποίηση της να ανέρχεται σήμερα σε περίπου 1,5 δισ. δολάρια. Πάγια πολιτική της εταιρείας είναι η χρονοναύλωση των πλοίων για μεγάλο χρονικό διάστημα -άνω της δεκαετίας στις περισσότερες των περιπτώσεων- σε παγκόσμιας φήμης ναυλωτές. Τα τρέχοντα συμβόλαια χρονοναύλωσης των πλοίων της Danaos, υπερβαίνουν σε αξία τα 3 δισ. δολάρια.
Στο πλαίσιο μάλιστα του επενδυτικού προγράμματος της εταιρείας που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, πρόσφατα ενισχύθηκε ο στόλος της με δύο ακόμη νέα πλοία μεταφοράς κοντέινερ: Δύο νεότευκτα containerships συνολικής μεταφορικής ικανότητας 8.500 teu, τα οποία χτίσθηκαν στα κορεάτικα ναυπηγεία της Samsung Ηeavy Industries και είναι ήδη ναυλωμένα με συμβόλαια 12ετούς διάρκειας.
Αποτέλεσμα πάντως της μέγιστης δυνατής αξιοποίησης του στόλου ήταν και η εκρηκτική αύξηση εσόδων και κερδών που σημείωσε η εταιρεία κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου της τρέχουσας χρήσης. Τα έσοδα της Danaos Corporation, ανήλθαν σε 143,8 εκατ. δολάρια, έναντι 124,9 εκατ. δολαρίων στο αντίστοιχο περυσινό διάστημα και τα καθαρά κέρδη έφτασαν τα 65,3 εκατ. δολάρια, από 53 εκατ. δολάρια που είχε παρουσιάσει το πρώτο εξάμηνο του 2007.