Του Αλέξανδρου Μαυρίδη
Σε πλήρη εγρήγορση, λόγω της αρνητικής συγκυρίας που έχει επιδράσει στην αγορά, παραμένει ο όμιλος Fourlis, ένας από τους μεγαλύτερους ομίλους της χώρας στο λιανικό εμπόριο.
Όπως αναφέρουν στο Capital.gr στελέχη του ομίλου, οι θυγατρικές που έχουν ως αντικείμενό τους τη λιανική πώληση, η Intersport και τα ΙΚΕΑ, δεν έχουν επηρεαστεί ακόμη από την κρίση, δεδομένου ότι απευθύνονται στο μέσο καταναλωτή. Σύμφωνα, όμως, με τα όσα υποστηρίζει η ίδια η εταιρεία, εάν επιδεινωθεί η κρίση, τότε αναπόφευκτα θα υπάρξουν επιπτώσεις. Οι ίδιοι, πάντως, υποστηρίζουν ότι η οικονομική κρίση θα συνεχιστεί για αρκετό καιρό και σημειώνουν πως η πολιτική του ομίλου απέναντι στηn κατάσταση που έχει διαμορφωθεί είναι να πραγματοποιεί κινήσεις που του αποδίδουν ρευστότητα.
Με τα σημερινά δεδομένα, οι επικεφαλής του ομίλου θεωρούν πως οι στόχοι που τέθηκαν για το 2008 θα είναι εφικτοί, εκτός βέβαια και αν η αγορά χειροτερέψει δραματικά. Σε επίπεδο πωλήσεων, ο στόχος έχει τεθεί στα 815 εκατ. ευρώ, ενώ για τα κέρδη προ φόρων και μετά φόρων ο πήχης έχει τοποθετηθεί στα 85 και 64 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Επίσης, η εταιρεία επιδιώκει το μηδενισμό των μακροπρόθεσμων υποχρεώσεών της μέσα στην επόμενη τριετία.
Επενδύσεις
Σε ό,τι αφορά τα καταστήματα IKEA, η Fourlis επιδιώκει τη δημιουργία άλλων 8 σημείων πώλησης έως το 2013. Σήμερα, ο όμιλος διαθέτει 4 καταστήματα, δύο στην Αθήνα, ένα στη Θεσσαλονίκη και ένα στην Κύπρο. Το μέχρι στιγμής πλάνο προβλέπει στη διετία 2009 - 2010 τη δημιουργία:
*Δύο καταστημάτων στην επαρχία το 2009 (πρώτα στη Λάρισα και έπειτα στα Ιωάννινα, επιφάνειας των 20 χιλ. τ.μ. το καθένα).
*Ενός καταστήματος στη Βουλγαρία το 2010.
Στη συνέχεια και από το 2010 μέχρι το 2013 θα δημιουργηθούν:
* Δύο καταστήματα στη Βουλγαρία (λίγο μεγαλύτερα από 25 χιλ. τ.μ.).
*Δύο καταστήματα στην ελληνική επαρχία (20 χιλ. τ.μ.) και πιο συγκεκριμένα στην Κρήτη και τη Βοριοανατολική Ελλάδα.
*Ένα καταστήματα στην Αθήνα (των 25 χιλ. τ.μ.).

Για την Intersport προβλέπεται ο διπλασιασμός των σημερινών σημείων πώλησης. Σήμερα διαθέτει 35 καταστήματα και μέχρι το 2013 πρόθεση είναι η δημιουργία άλλων 35. Το κόστος της επένδυσης θα είναι 400.000 ευρώ για το κάθε κατάστημα. Η επένδυση θα αφορά μόνο τη διαμόρφωση του κάθε καταστήματος, μαζί με τα αποθέματα, καθώς δε θα αγοράσει κάποιο οικόπεδο ούτε θα χτίσει ή αγοράσει κάποια υποδομή. Τα παραπάνω καταστήματα θα ανήκουν σε τρίτους και θα χρησιμοποιούνται με μορφή franchise.
Οι προσδοκίες για την Intrersport είναι να ξεπεραστεί το ποσό των 120 εκατ. ευρώ σε επίπεδο τζίρου, σε διάστημα 3 εώς 5 χρόνων (σε πλήρη ανάπτυξη). Σύμφωνα με την εταιρεία, τα Intersport σημειώνουν πολύ καλές πωλήσεις, διότι απευθύνονται κυρίως στο μέσο καταναλωτή και ο συγκεκριμένος κλάδος στη χώρα μας δεν εμφανίζει ιδιαίτερο ανταγωνισμό. Συνολικά, ο όμιλος Fourlis αναμένει το τζίρο του να φθάσει το 1 δισ. ευρώ το 2013, σε πλήρη ανάπτυξη.
Όσον αφορά τη χονδρική πώληση (FOURLIS TRADE, Genco, euroELECTRONICS, SERVICE ONE, PRIME TELECOM και TRADE LOGISTICS), αυτή όχι μόνο έχει αποφέρει τα προσδοκώμενα, παρά το γεγονός ότι έχουν συρρικνωθεί τα περιθώρια κέρδους στον τομέα της χονδρικής πώλησης ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, αλλά και σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας, τα αποτελέσματα είναι καλύτερα από αυτά που αναμένονται. Μεγάλο ρόλο σε αυτήν την εξέλιξη διαδραματίζει και το γεγονός ότι η Samsung κερδίζει συνεχώς μερίδια αγοράς.
Σύμφωνα με τα στελέχη της διοίκησης, ο στρατηγικός σχεδιασμός του ομίλου εστιάζεται στην οριζόντια ανάπτυξη των εργασιών, κάτι που σημαίνει πως η εταιρεία θα συνεχίσει να δραστηριοποιείται στους ίδιους τομείς, εξετάζοντας παράλληλα τυχόν επέκταση και σε ομοειδείς τομείς.