Του Κώστα Νάνου
Τη δική της αντεπίθεση στο Αιγαίο ετοιμάζει η ΑΝΕΚ, επιδιώκοντας να διευρύνει τους επενδυτικούς της ορίζοντες σε νέες γραμμές. Η έλευση του "Έλυρος", που σύμφωνα με το σχεδιασμό της εταιρείας, πρόκειται να συνδυαστεί με την απόκτηση ενός τουλάχιστον ακόμη πλοίου νέας τεχνολογίας, όχι μόνο ισχυροποιεί την εταιρεία στις γραμμές της Κρήτης που δραστηριοποιείται, αλλά "υπόσχεται" την παρουσία της και σε άλλες γραμμές-φιλέτα.
Το νέο απόκτημα της ΑΝΕΚ θα δρομολογηθεί άμεσα στη γραμμή Πειραιάς – Χανιά, δημιουργώντας δίδυμο με το "Αριάδνη" της Hellenic Seaways, που ελέγχεται από τη Sea Star Capital, συμφερόντων Γιάννη Βαρδινογιάννη. Η χανιώτικη εταιρεία είναι σαφές ότι αναβαθμίζει τη θέση της στη γραμμή της Κρήτης, που το τελευταίο διάστημα πραγματοποιούσε δρομολόγια με το "Λατώ". Πλέον, η συνδυασμένη παρουσία του "Έλυρος" με το "Αριάδνη" στα Χανιά, εκ των πραγμάτων δεν αφήνει περιθώρια για είσοδο πλοίου από άλλη εταιρεία.
Το νέας τεχνολογίας επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο "Έλυρος", με μήκος 192 μ. και πλάτος 27 μ., αναπτύσσει ταχύτητα 24 κόμβων και έχει δυνατότητα μεταφοράς 1.900 επιβατών και γκαράζ χωρητικότητας 650 Ι.Χ. αυτοκινήτων ή 110 φορτηγά και 55 Ι.Χ. αυτοκινήτων.

Το πλοίο που έχει ναυπηγηθεί το 1998, αγοράστηκε πέρυσι τον Ιούλιο από την Ιαπωνία και πρόσφατα ολοκληρώθηκαν οι εργασίες μετασκευής του στα ιαπωνικά ναυπηγεία της Mitsubishi. Σύμφωνα μάλιστα με την εταιρεία, οι κεφαλαιουχικές δαπάνες που συμπεριελήφθησαν στο πρώτο εξάμηνο του 2008 και αφορούσαν τη μετασκευή του πλοίου ανήλθαν σε 26,6 εκατ. ευρώ.
Στα άμεσα σχέδια της εταιρείας είναι η περαιτέρω ανανέωση του στόλου της με νέας τεχνολογίας πλοία και ήδη βρίσκεται σε αναζήτηση ευκαιριών από την αγορά των secondhand πλοίων. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, η αγορά της Ιαπωνίας προσφέρει εξαιρετικές ευκαιρίες για εταιρείες που επιδιώκουν να αποκτήσουν μεγάλου μεγέθους πλοία, όπως είναι το "Αριάδνη" και το "Έλυρος", το μήκος των οποίων αγγίζει τα 200 μέτρα. Βέβαια, λόγω του μεγάλου τους όγκου, τα μοναδικά λιμάνια στην Ελλάδα που έχουν τις υποδομές να δεχθούν τέτοια πλοία είναι, κυρίως, στην Κρήτη και τα Δωδεκάνησα.
Πέραν εξάλλου της ενίσχυσης της παρουσίας της εταιρείας, εκεί που "χτυπά"... η καρδιά της, η απόκτηση ενός ακόμη πλοίου διευκολύνει τα σχέδια της για την έξοδο της και πέρα από τις γραμμές της Κρήτης. Για πρώτη φορά άλλωστε το φετινό καλοκαίρι, η ΑΝΕΚ άνοιξε πανιά για τις Κυκλάδες, δρομολογώντας το "Πρέβελη" στη γραμμή Πάρος-Νάξος-Ίος-Σαντορίνη, και όπως όλα δείχνουν η εταιρεία μπήκε στην αγορά αυτή για να μείνει, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν καλοβλέπει και άλλες γραμμές-φιλέτα στο Αιγαίο.