Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 12-Σεπ-2008 11:25

    Μάρακ: Ανάληψη έργου 516.000 ευρώ για θαλάσσιες έρευνες

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Έργο που αφορά την προμήθεια εξοπλισμού για θαλάσσιες έρευνες ανέλαβε η Μάρακ Ηλεκτρονική, στο πλαίσιο διαθνούς διαγωνισμού που προκύρηξε το Ελληνικό Κέντρο Θαλάσσιων Ερευνών (ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε).


    Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το έργο αφορά την Προμήθεια και Εγκατάσταση Πολυδεσμικού Βυθομέτρου και Συστήματος Τομογράφου Υποδομής Πυθμένα στο ερευνητικό σκάφος του Υδροβιολογικού Σταθμού Ρόδου και το συνολικό ύψος της δαπάνης ανέρχεται στα 516.000 ευρώ. Επισημαίνεται ότι η Μάρακ  ανακηρύχθηκε μειοδότης στο διαγωνισμό.

     

    Παράλληλα, όπως αναφέρεται, η εταιρεία θα συμμετάσχει στην εκπαίδευση του επιστημονικού και τεχνικού προσωπικού του ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε για τη χρήση του νέου εξοπλισμού, ο οποίος θα εγκατασταθεί στο υπό ναυπήγηση ερευνητικό σκάφος του Υ.Σ.Ρ του ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε. Το σκάφος αυτό θα ενισχύσει σημαντικά τις επιχειρησιακές δυνατότητες του Ελληνικού Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών στον τομέα της διεύρυνσης, με ακουστικές - γεωφυσικές μεθόδους, του υποθαλασσίου πυθμένα της υφαλοκρηπίδας και των παράκτιων και αβαθών περιοχών, όπου η πρόσβαση μέχρι σήμερα είναι εξαιρετικά δύσκολη ή απαγορευτική με το διαθέσιμο εξοπλισμό.

     

    Σημειώνεται ότι η δυνατότητα καταγραφής υψηλής ανάλυσης δεδομένων βαθυμετρίας - ανακλαστικότητας (με το Multi-Beam) και δεδομένων υποδομής (με το Sub-Bottom Profiler) για τον υποθαλάσσιο πυθμένα, θα συμβάλει σημαντικά στη χαρτογράφηση και μελέτη της μορφολογίας του, των βιοτόπων του (σκληρό-μαλακό υπόστρωμα, κοράλλια, ποσειδώνια), των ωκεανογραφικών χαρακτηριστικών του, καθώς επίσης και των γεωλογικών διεργασιών του (παράκτιες ολισθήσεις, κατολισθήσεις, ενεργά ρήγματα).

     

    Τέλος, σύμφωνα με την ανακοίνωση, είναι ιδιαίτερα σημαντικό το γεγονός ότι αυξάνονται οι δυνατότητες του ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε. στον εντοπισμό, αποτύπωση και καταγραφή των ανθρωπογενών επιδράσεων και των ανθρωπογενούς προέλευσης αντικειμένων στον υποθαλάσσιο πυθμένα, στις αρχαιολογικές έρευνες (αρχαία ναυάγια) και στις σωστικές έρευνες (ναυάγια και συντρίμμια πρόσφατων ναυτικών ή αεροπορικών ατυχημάτων).

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ