Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 12-Σεπ-2008 08:51

    Το "σχέδιο" Γκριμάλντι για τις Μινωικές Γραμμές

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Του Κώστα Νάνου 

    Την ανανέωση του στόλου που δραστηριοποιείται στις γραμμές της Ανκόνα και της Βενετίας στη Βόρεια Αδριατική, προβλέπει το επιχειρησιακό σχέδιο του Εμμάνουελ Γκριμάλντι για τις Μινωικές Γραμμές.
     
    Πρώτης προτεραιότητας στρατηγική κίνηση για την κρητική εταιρεία, αποτελεί -σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr- η ανανέωση των δύο πλοίων (Ευρώπη Παλάς και Ολύμπια Παλάς) που είναι δρομολογημένα στη γραμμή της Ανκόνα, με δύο νεότερης τεχνολογίας πλοία, που θα διαθέτουν γκαράζ πολύ μεγαλύτερης χωρητικότητας.

    Στο επίκεντρο της επόμενης στρατηγικής κίνησης της εταιρείας σε βάθος χρόνου 1-2 ετών, θα βρεθεί η γραμμή της Βενετίας, όπου προβλέπεται και εκεί η ανανέωση των δύο πλοίων που δραστηριοποιούνται σήμερα (Ίκαρος Παλάς και Πασιφάη Παλάς) με δύο επίσης νεότερης τεχνολογίας πλοία που θα διαθέτουν γκαράζ σαφέστατα μεγαλύτερης χωρητικότητας.

    Το σκεπτικό της νέας στρατηγικής που ετοιμάζεται να θέσει σε εφαρμογή η εταιρεία, βασίζεται στα εξής δεδομένα: Τα μερίδια αγοράς που κατέχουν οι Μινωικές Γραμμές στις γραμμές της Βόρειας Αδριατικής είναι ήδη μεγάλα. Συγκεκριμένα, κατέχει το 39% των επιβατών, το 42,5% των Ι.Χ. και των 34% των φορτηγών που διακινούνται μέσω των γραμμών αυτών. Κατά συνέπεια, εκείνο στο οποίο μπορεί να προσβλέπει η εταιρεία δεν είναι η αύξηση των μεριδίων της, αλλά η κερδοφορία στις γραμμές αυτές. Και για να γίνουν κερδοφόρες, αυτό που χρειάζεται είναι η εκμετάλλευση πλοίων με μεγαλύτερης χωρητικότητας γκαράζ. 

    Στα νεότερης τεχνολογίας πλοία, η κατανάλωση καυσίμων θα είναι χαμηλότερη, αλλά εξαιτίας του επιπλέον όγκου τους, τα κόστη θα κινούνται στα ίδια περίπου επίπεδα με σήμερα, με το μεταφορικό, όμως, έργο να είναι πολύ μεγαλύτερο. Δηλαδή, αυξημένα έσοδα, αλλά ίδια κόστη. 

    Με την αγορά λοιπόν της Αδριατικής να αποτελεί διακαή πόθο του Ναπολιτάνου εφοπλιστή, οι εμπορικές γραμμές-φιλέτα της Ανκόνα και της Βενετίας ήταν αυτές που μαγνήτισαν ευθύς εξαρχής το επενδυτικό βλέμμα του βασικού μετόχου των Μινωικών Γραμμών.

    Κι αυτό, γιατί η συνολική αξία των δύο γραμμών της Βόρειας Αδριατικής σε επίπεδο τζίρου ανέρχεται σε περίπου 400 εκατ. ευρώ, όταν στις γραμμές της Νότιας Αδριατικής (Μπάρι, Πρίντεζι), τα έσοδα κυμαίνονται μεταξύ 100-150 εκατ. ευρώ.

    Παράλληλα όμως, θα πρέπει να σημειωθεί ότι μέσω της παρουσίας του στην Αδριατική, ο ιταλικός όμιλος προσβλέπει και στην κατάκτηση ενός μεριδίου από την κοινοτική πίτα των κονδυλίων που προβλέπονται για τη χρηματοδότηση του ευρωπαϊκού προγράμματος Marco Polo II. Το πρόγραμμα, υπεύθυνη για τη σχεδίαση του οποίου είναι η αρμόδια επιτροπή της Κομισιόν, αφορά τη χρηματοδότηση των θαλάσσιων μεταφορών με σκοπό:
     
    - Την αποσυμφόρηση των εθνικών δρόμων, δίνοντας κίνητρα για τη μεταφορά εμπορευμάτων από τους δρόμους της θάλασσας και
     
    - τη μείωση των ατμοσφαιρικών ρύπων, ως αποτέλεσμα της αύξησης των μεταφορών δια θαλάσσης.
     
    Ένας τέτοιος θαλάσσιος δρόμος είναι η σύνδεση Ελλάδας-Ιταλίας και ο Ναπολιτάνος εφοπλιστής με την είσοδο του στην αγορά της Αδριατικής, μέσω των Μινωικών Γραμμών βάζει σοβαρή υποψηφιότητα για τη διεκδίκηση των κοινοτικών κονδυλίων που θα χρηματοδοτήσουν αυτήν τη δράση.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ