Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 01-Σεπ-2008 09:45

    ΑΕΓΕΚ: Στο Γιάννη Μαρούλη τα ηνία

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Του Φάνη Γαβρινιώτη 

    Στα χέρια του νέου της ιδιοκτήτη, αν και τυπικά αυτός δεν έχει ακόμη αποκτήσει ποσοστό συμμετοχής, βρίσκεται πλέον η ΑΕΓΕΚ. 

    Ο κατασκευαστής κ. Γιάννης Μαρούλης, με τον οποίο οι πιστώτριες τράπεζες συμφώνησαν στην υλοποίηση σχεδίου διάσωσης της εισηγμένης, έχει ουσιαστικά αναλάβει τη διοίκηση της επιχείρησης, αφού το τελευταίο διάστημα –σε συνεργασία με τη μεταβατική διευθυντική ομάδα της ΑΕΓΕΚ– συμμετέχει ενεργά στη λήψη των αποφάσεων σχετικά με τις δραστηριότητες της εταιρείας και του ομίλου της. 

    Αξίζει να σημειωθεί πως το ενδιαφέρον του κ. Μαρούλη επικεντρώνεται στην επανεργοποίηση του κατασκευαστικού μηχανισμού της ΑΕΓΕΚ, που λόγω των οικονομικών της προβλημάτων, είχε ατονήσει τους τελευταίους μήνες. Μάλιστα, όπως αναφέρουν σχετικές πληροφορίες, ο νέος ιδιοκτήτης επισκέπτεται ένα – ένα τα εργοτάξια της εταιρείας ανά την Ελλάδα, προκειμένου να επιλύσει επιτόπου τις εκκρεμότητες και να τα θέσει ξανά σε λειτουργία. Ήδη, τα περισσότερα από τα έργα που είχε αναλάβει η ΑΕΓΕΚ και η υλοποίησή τους καθυστερούσε, "μπήκαν μπροστά", καθώς ο κ. Μαρούλης επιθυμεί να καλυφθεί το ταχύτερο δυνατόν το χαμένο έδαφος και οι εργασίες να προχωρήσουν με γρήγορους ρυθμούς. 

    Υπενθυμίζεται πως η ΑΕΓΕΚ συμμετέχει σε σημαντικά έργα υποδομής, όπως είναι το μετρό της Θεσσαλονίκης και της Αθήνας, εργολαβίες που βρίσκονταν στον "αέρα", με τις εργασίες να έχουν ουσιαστικά διακοπεί εδώ και μερικούς μήνες. Όμως, η ανάληψη του ελέγχου της ΑΕΓΕΚ από τον κ. Γιάννη Μαρούλη αλλάζει τα δεδομένα, καθώς η νέα ηγεσία της εισηγμένης είναι ιδιαίτερα έμπειρη στη διοίκηση και εκτέλεση έργων.
     
    Κακό εξάμηνο και ελπίδες ανάκαμψης  

    Σε ό,τι αφορά την εξέλιξη των οικονομικών μεγεθών της ΑΕΓΕΚ, σημειώνεται πως στο πρώτο εξάμηνο του 2008 τα αποτελέσματά της επιδεινώθηκαν περαιτέρω, δεδομένου ότι επρόκειτο για μία από τις δυσκολότερες περιόδους των τελευταίων ετών για την εισηγμένη (ακύρωση συμφωνίας με DSC, αναζήτηση νέου επενδυτή, παύση εργασιών στα εργοτάξια κτλ). 

    Έτσι, την περίοδο Ιανουαρίου – Ιουνίου ο κύκλος εργασιών της εταιρείας μειώθηκε σε ποσοστό 44% (από 69,5 εκατ. ευρώ πέρυσι σε 38,7 εκατ. ευρώ), ενώ σε επίπεδο ομίλου κατά 30% (από 80,2 εκατ. ευρώ σε 56,2 εκατ. ευρώ). Παράλληλα διευρύνθηκαν οι ζημιές, καθώς αυτές σχεδόν τετραπλασιάσθηκαν σε ενοποιημένη βάση (από 14,2 εκατ. ευρώ σε 57,7 εκατ. ευρώ, μετά από φόρους). Πάντως, σε εταιρική βάση, οι ζημιές της ΑΕΓΕΚ μετά από φόρους περιορίσθηκαν στα 5,8 εκατ. ευρώ, έναντι 11,3 εκατ. ευρώ το περσινό πρώτο εξάμηνο. Επισημαίνεται πως κατά κύριο λόγο οι ζημιές αποδίδονται στις υψηλές χρηματοοικονομικές δαπάνες που κατέβαλε η εισηγμένη από τις αρχές του έτους, προκειμένου να μειώσει τις τραπεζικές της υποχρεώσεις. 

    Η συμφωνία ανάμεσα στις πιστώτριες τράπεζες και τον κατασκευαστή, κ. Γιάννη Μαρούλη, δημιουργεί νέες συνθήκες στην πορεία της εισηγμένης (επιχειρηματικά και οικονομικά) που εκτιμάται πως θα αποτυπωθεί στα αποτελέσματά της τους επόμενους μήνες, η βελτίωση των οποίων θεωρείται δεδομένη. 

    Ανακατατάξεις στον κλάδο

    Η μεταβολή στο ιδιοκτησιακό καθεστώς της ΑΕΓΕΚ δε θα έχει, όμως, επιπτώσεις μόνο στην ίδια την εισηγμένη επιχείρηση. Η ΑΕΓΕΚ ήταν ένας από τους ισχυρούς πόλους του κατασκευαστικού κλάδου στη χώρα μας με μεγάλες δυνατότητες, τεχνογνωσία και εμπειρία. Ωστόσο, άστοχες επιχειρηματικές επιλογές αποδυνάμωσαν την ΑΕΓΕΚ και σταδιακά την έβγαλαν εκτός ελίτ. Η ανάληψη της ηγεσίας της από το Γιάννη Μαρούλη, εκτιμάται πως θα ξαναβάλει σύντομα στο "παιχνίδι" την ιστορική εταιρεία, μοιράζοντας προφανώς εκ νέου την... τράπουλα στον κλάδο. 

    Αυτήν τη στιγμή οι όμιλοι Ελλάκτωρ, J&P – Άβαξ και ΓΕΚ κυριαρχούν στην ελληνική κατασκευαστική αγορά. Η επανεργοποίηση της ΑΕΓΕΚ, εφόσον η νέα της ηγεσία πετύχει τους στόχους της, ενδέχεται να σημάνει και ανακατατάξεις στο σημερινό σκηνικό. 

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ