14:13 08/09
Mega deal 17 δισ. δολ. μεταξύ SpaceX και EchoStar
Το deal αφορά στην αγορά φάσματος και είναι μεταξύ μεγαλύτερων συμφωνιών φέτος.
Σημαντική άνοδο εμφάνισαν τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας (ΕΑΤΑΜ) της Centric Πολυμέσα και συγκεκριμένα διαμορφώθηκαν στα 3,90 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2008 έναντι 316,21 χιλ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν σε ευρώ 5,24 εκατ. το πρώτο εξάμηνο του 2008 έναντι ευρώ 793,44 χιλ. το πρώτο εξάμηνο του 2007. Σημειώνουμε ότι το κόστος διαχείρισης καθώς και οι δαπάνες διάθεσης και προώθησης της δραστηριότητας της διαδικτυακής ψυχαγωγίας είναι αρκετά χαμηλότερα σε σχέση με το αντίστοιχο κόστος των λοιπών δραστηριοτήτων του Ομίλου.
Παράλληλα, τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων και τόκων (ΕΒΙΤ) ανήλθαν σε 5,09 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2008 έναντι 692,81 χιλ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Αντιστοίχως, τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων (ΕΒΤ) για το πρώτο εξάμηνο του 2008 διαμορφώθηκαν στα 4,25 εκατ. ευρώ έναντι 495,83 χιλ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2007.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ήδη από το πρώτο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης, στις Οικονομικές Καταστάσεις του Ομίλου ενοποιούνται πλήρως και οι θυγατρικές εταιρείες του τομέα διαδικτυακής ψυχαγωγίας που εξαγοράστηκαν κατά τη διάρκεια της χρήσης 2007 (η κατά 100% θυγατρική SEE Sports Limited του Joint Venture Partner της Sportingbet PLC και η κατά 51% θυγατρική ECN Management LTD). Το ποσοστό συμμετοχής στην ECN Management LTD αυξήθηκε πρόσφατα στο 51% έναντι 21% σύμφωνα με την απόφαση της Γενικής Συνέλευση της 5ης Μαΐου 2008.
Κατά συνέπεια, λόγω του ότι οι θυγατρικές εταιρείες του τομέα διαδικτυακής ψυχαγωγίας δεν ενσωματώθηκαν σε ολόκληρη τη χρήση του 2007, τα ενοποιημένα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου δεν είναι άμεσα συγκρίσιμα με αυτά του 2007. Ο Κύκλος Εργασιών του Ομίλου στο πρώτο εξάμηνο του 2008 διαμορφώθηκε στα ευρώ 287,54 εκατ. έναντι ευρώ 7,75 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι με ουσιαστική τη συνεισφορά του αναπτυσσόμενου τομέα διαδικτυακής ψυχαγωγίας που χαρακτηρίζεται από υψηλούς όγκους. Τα Ενοποιημένα Μικτά Κέρδη ανήλθαν σε ευρώ 8,12 εκατ. έναντι ευρώ 1,66 εκατ. το πρώτο εξάμηνο του 2007 ενώ το περιθώριο Μικτού Κέρδους σημείωσε πτώση και διαμορφώθηκε στο 2,82% επί του Ενοποιημένου Κύκλου Εργασιών επηρεασμένο από τα χαμηλά περιθώρια κερδοφορίας που χαρακτηρίζουν ιστορικά τον κλάδο διαδικτυακής ψυχαγωγίας.
Η Διοίκηση του Ομίλου με γνώμονα την υλοποίηση του στρατηγικού σχεδιασμού για την επέκταση των επενδύσεων της στον τομέα της διαδικτυακής ψυχαγωγίας, εξακολουθεί να προσανατολίζεται στη διεύρυνση της γκάμας των προσφερόμενων προϊόντων και υπηρεσιών καθώς και τη γεωγραφική επέκταση μέσω των θυγατρικών εταιριών SEE Sports Limited και ECN MANAGEMENT LTD στην Κεντροανατολική Ευρώπη.
Όσον αφορά την παραδοσιακή δραστηριότητα του Ομίλου δηλαδή της παραγωγής, εμπορίας και αντιπροσώπευσης προϊόντων και υπηρεσιών ψηφιακού περιεχομένου, η CENTRIC έχει υπογράψει συμφωνία για την αποκλειστική αντιπροσώπευση της Warner Brothers Interactive (WBI) στην Ελλάδα, κάνοντας την μια από τις πρώτες εταιρίες στην Ευρώπη στις οποίες αναθέτει επίσημη διανομή των τίτλων της. Παράλληλα, με στόχο τον εξορθολογισμό του οργανωτικού σχεδιασμού του Ομίλου αλλά και στο πλαίσιο της αξιολόγησης της αποδοτικότητας της λειτουργίας των θυγατρικών εταιριών, ολοκληρώθηκε η πώληση της θυγατρικής εταιρίας ZILOS LTD με έδρα την Κύπρο.
Αναφορικά με την πορεία των μεγεθών του Ομίλου, εκτιμάται ότι θα παραμείνει θετική όπως και στο πρώτο εξάμηνο της τρέχουσας χρήσης, σημαντικά ενισχυμένη από τη συνεισφορά των θυγατρικών του τομέα διαδικτυακής ψυχαγωγίας.
Στην ίδια ανακοίνωση σημειώνεται πως η συνέχιση της αναπτυξιακής πορείας της Centric Πολυμέσα. στον τομέα των επενδύσεων στο χώρο της διαδικτυακής ψυχαγωγίας (Online Entertainment) αποτυπώθηκε και στο δεύτερο τρίμηνο του 2008 αποφέροντας έτσι άμεσα και κερδοφόρα οικονομικά αποτελέσματα για το σύνολο του πρώτου εξαμήνου του 2008. Η ιδιαίτερα θετική πορεία του Ομίλου δικαιώνει τη στρατηγική επιλογή της Διοίκησης για τη διείσδυση στο προσοδοφόρο τομέα της διαδικτυακής ψυχαγωγίας (Online Entertainment) από την προηγούμενη χρήση.