Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 24-Ιουλ-2008 09:34

    Alapis: Τα οφέλη από το deal Hutchison – ΟΛΘ

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Του Νίκου Χρυσικόπουλου

    Στη βελτίωση των περιθωρίων κερδοφορίας της μέσω... Θεσσαλονίκης προσβλέπει η Alapis. Η συμμετοχή της εταιρείας στην κοινοπραξία με τον βρετανικών συμφερόντων όμιλο Hutchison που όπως όλα δείχνουν θα αναλάβει την εκμετάλλευση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) του ΟΛΘ, εκτιμάται τόσο από τη διοίκηση της εισηγμένης όσο και από αναλυτές πως θα εξασφαλίσει χαμηλότερα τιμολόγια για τη διακίνηση των προϊόντων της Alapis μέσω του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, επιδρώντας θετικά στο περιθώριο κερδοφορίας της εισηγμένης. 

    Αυτός εξάλλου ήταν ένας από τους λόγους που οδήγησαν τον επικεφαλής της εταιρείας Λ. Λαυρεντιάδη να προχωρήσει στην από κοινού με την Hutchison διεκδίκηση των Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ. 

    Σε πρόσφατες συνεντεύξεις του σε «Βήμα» και «Κόσμο του Επενδυτή» είχε αναφέρει πως ενδεχόμενη ανάληψη ενός ή και των δύο ΣΕΜΠΟ, μόνον οφέλη μπορεί να έχει αφού η δαπάνη της επένδυσης θα είναι μικρή σε σχέση με τα μεγέθη του ομίλου, ενώ πέραν της επιδιωκόμενης βελτίωσης της τιμολόγησης θα προκύψουν και σημαντικά έσοδα, καθώς η Hutchison θα πολλαπλασιάσει τους όγκους που θα διακινούνται από το λιμάνι. 

    Υπενθυμίζεται πως η κοινοπραξία των Hutchison Port και Hutchison Investment με τις Alapis και ΛΥΔ, συμφερόντων Λ. Λαυρεντιάδη, κατέθεσε την υψηλότερη προσφορά για την εκμετάλλευση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) του ΟΛΘ και αναμένεται να ανακηρυχθεί και ο προσωρινός ανάδοχος του διαγωνισμού έπειτα από την προσεχή συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του του ΟΛΘ. Η προσφορά ανήλθε στα 419 εκατ. ευρώ, σχεδόν τριπλάσια της κινεζικής Cosco (πλειοδότριας στον αντίστοιχο διαγωνισμό για το λιμάνι του Πειραιά) ύψους 131 εκατ. ευρώ.

    Ο νικητής του διαγωνισμού πάντως θα χρειαστεί να περιμένει για να βάλει «πόδι» στον ΟΛΘ. Μετά την προσεχή συνεδρίαση του δ.σ. του ΟΛΘ θα ανακοινωθεί ο προσωρινός πλειοδότης, θα ακολουθήσει η ολοκλήρωση των γραφειοκρατικών διαδικασιών εντός του 2008, η υπογραφή της τελικής σύμβασης και η κύρωσή της από την Βουλή. Εκτιμάται πως ο ανάδοχος θα εγκατασταθεί στον ΣΕΜΠΟ στις αρχές 2009 ώστε να ξεκινήσουν οι επενδύσεις ύψους 300 εκατ. ευρώ που στοχεύουν στον υπερτριπλασιασμό της δυναμικότητας του σταθμού.

    Σύμφωνα με έκθεση της Drewry Shipping Consultants, ο όμιλος Hutchison Whampoa Limited θυγατρική του οποίου είναι η Hutchison Port Holding Ltd, θεωρείται ο μεγαλύτερος διαχειριστής λιμενικών τερματικών σταθμών στον κόσμο με παρουσία σε 24 χώρες και 47 λιμάνια σε όλο τον κόσμο.
     
    nikos.chrissikopoulos@capital.gr

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ