ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: 18:06
Με προσφορά ύψους 419 εκατ. ευρώ (μεγαλύτερη κατά 19 εκατ. ευρώ από τις αρχικές εκτιμήσεις) η κοινοπραξία Hutchison – Alapis φαίνεται ότι θα ανακηρυχθεί ο προσωρινός ανάδοχος στο διαγωνισμό για την παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ του ΟΛΘ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το μεσημέρι της Τρίτης, πραγματοποιήθηκε το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών που κατέθεσαν οι διαγωνιζόμενοι για τον ΟΛΘ.
Έκπληξη προκαλεί η οικονομική προσφορά της Dubai Ports η οποία περιορίστηκε στα μόλις 68 εκατ. ευρώ, ενώ ο όμιλος της Cosco, ο οποίος αναλαμβάνει και τη διαχείριση του ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ, κατέθεσε προσφορά ύψους 131 εκατ. ευρώ.
Σημειώνεται ότι οι τιμές αυτές υπολογίζονται σε τρέχουσες αξίες (η συνολική αξία της προσφοράς της Hutchison εκτιμάται πάνω από 1 δισ. ευρώ) και δεν περιλαμβάνουν τις προκαταβολές των 40 εκατ. ευρώ και τα ενοίκια.
Η επίσημη ανακοίνωση
Πραγματοποιήθηκε σήμερα 22/7 η αποσφράγιση των φακέλων τεχνικής και οικονομικής προσφοράς, κατά σειρά πρωτοκόλλου κατάθεσης, για το Διαγωνισμό παραχώρησης του Προβλήτα 6 του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων της Ο.Λ.Θ. ΑΕ από την Επιτροπή Διαγωνισμού, παρουσία εκπροσώπων των Υποψηφίων εταιρειών.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, η Επιτροπή Διαγωνισμού θα συντάξει πρακτικό, το οποίο θα υποβάλλει στο Δ.Σ./Ο.Λ.Θ. ΑΕ προκείμενου να ληφθεί απόφαση του για την ανακήρυξη του προσωρινού πλειοδότη και να εισέλθει ο Διαγωνισμός στην τελευταία του φάση, σύμφωνα με τη Διακήρυξη.
Από την αποσφράγιση των φακέλων των οικονομικών προσφορών προέκυψαν τα ακόλουθα ποσά:
|
HPH LTD – HPΙ SARL – ALAPIS AEBE – ΛΥΔ ΑΕ
|
P&O – ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ ΑΕ – ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΑΕ
|
COSCO PACIFIC LTD
|
Διάρκεια παραχώρησης: 30 Έτη
|
Τρέχουσα αξία
|
Καθαρή Παρούσα Αξία με συντελεστή προεξόφλησης 9% ετησίως
|
Τρέχουσα αξία
|
Καθαρή Παρούσα Αξία με συντελεστή προεξόφλησης 9% ετησίως
|
Τρέχουσα αξία
|
Καθαρή Παρούσα Αξία με συντελεστή προεξόφλησης 9% ετησίως
|
|
(Ευρώ .000)
|
(Ευρώ .000)
|
(Ευρώ .000)
|
(Ευρώ .000)
|
(Ευρώ .000)
|
(Ευρώ .000)
|
1. Σύνολο ανταλλάγματος υπολογιζόμενου επί του τζίρου
|
3.107.742
|
599.241
|
430.422
|
97.651
|
881.288
|
188.538
|
2. Σύνολο Εγγυημένου Ανταλλάγματος
[70% * (1)]
|
2.175.419
|
419.468
|
301.295
|
68.356
|
616.902
|
131.977
|
3. Σύνολο Παγίου Μισθώματος Κρηπιδώματος Σ. ΕΜΠΟ
|
173.201
|
41.628
|
185.753
|
41.362
|
131.361
|
32.339
|
4. Σύνολο Παγίου Μισθώματος Έκτασης Σ.ΕΜΠΟ
|
191.805
|
44.421
|
162.885
|
38.109
|
169.914
|
40.138
|
5. Αρχική Καταβολή
|
40.000
|
38.181
|
40.000
|
38.181
|
40.000
|
38.181
|
6. Σύνολο ανταλλάγματος κατά τη διάρκεια της Παραχώρησης (1+3+4+5)
|
3.512.748
|
723.471
|
819.060
|
215.304
|
1.222.563
|
299.197
|
7. Σύνολο εγγυημένου ανταλλάγματος κατά τη διάρκεια της Παραχώρησης (2+3+4+5)
|
2.580.425
|
543.698
|
689.933
|
186.009
|
958.177
|
242.635
|
|
|
|
|
|
|
|
Σύνολο επενδύσεων στο ΣΕΜΠΟ
|
489.031
|
|
468.087
|
|
331.533
|
|
Γ. Βουλγαράκης: "Η Θεσσαλονίκη αλλάζει σελίδα"
"Με την αποσφράγιση των προσφορών ολοκληρώνεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο μια σημαντική φάση του διαγωνισμού και γίνονται φανερά τα οικονομικά οφέλη, που θα προκύψουν για το Ελληνικό Δημόσιο, τον ΟΛΘ και την τοπική κοινωνία", δήλωσε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιώργος Βουλγαράκης.
Όπως σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση, ο κ. Βουλγαράκης, ενημερώθηκε από τον πρόεδρο του ΟΛΘ, κ. Λάζαρο Καναβούρα και τον διευθύνοντα σύμβουλο, κ. Γιάννη Τσάρα, για τις οικονομικές προσφορές των τριών εταιρειών, που συμμετείχαν στο διαγωνισμό παραχώρησης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του Λιμένος Θεσσαλονίκης και στη συνέχεια ενημέρωσε τον πρωθυπουργό.
"Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι η Θεσσαλονίκη αλλάζει σελίδα", υπογράμμισε ο κ. Βουλγαράκης και πρόσθεσε. "Με την υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου και τις παράλληλες δραστηριότητες που θα αναπτυχθούν, η Θεσσαλονίκη δε θα είναι πια ένα μικρό λιμάνι που θα εξυπηρετεί εσωτερικές ανάγκες. Γίνεται λιμενικός κόμβος μεταξύ Ανατολής και Δύσης, πύλη του διεθνούς εμπορίου για τις χώρες των Βαλκανίων αλλά και ολόκληρης της Ανατολικής Ευρώπης. Πέραν αυτών θα δημιουργηθούν χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας. Αυτό που δεν μπορεί να μετρηθεί με αριθμούς είναι τα πολιτικά και στρατηγικά πλεονεκτήματα, που αποκτά η Θεσσαλονίκη και η Βόρειος Ελλάδα γενικότερα".
Όπως δήλωσε ο υπουργός, "με την παραχώρηση δραστηριοτήτων στους εμπορευματικούς σταθμούς των λιμένων Θεσσαλονίκης και Πειραιά εξασφαλίζεται πλήρως ο ανταγωνισμός και η Ελλάδα μπαίνει δυναμικά στον παγκόσμιο λιμενικό χάρτη, με τεράστια οφέλη για τη χώρα μας και τελικά τον πολίτη".
"Για την υλοποίηση αυτής της μεγάλης μεταρρύθμισης, η κυβέρνηση εργάσθηκε μεθοδικά ξεπερνώντας τις δυσκολίες και τα εμπόδια που τέθηκαν όλο αυτό το διάστημα, για να εξυπηρετήσουν ορισμένοι μικροκομματικές σκοπιμότητες", σημείωσε ο κ. Βουλγαράκης.
"Κλείνοντας, επιθυμώ να συγχαρώ την διοίκηση του ΟΛΘ για τα αποτελέσματα του διαγωνισμού και να την ευχαριστήσω για την άρτια προετοιμασία και την υλοποίηση του. Θα ακολουθήσει τις επόμενες ημέρες η διαδικασία ανάδειξης προσωρινού αναδόχου, μέσα στο χρονοδιάγραμμα που από την αρχή είχαμε θέσει", τόνισε ο υπουργός.
Στέλιος Κράλογλου