Του Κώστα Νάνου
Σε περίοδο σημαντικών εξελίξεων εισέρχονται πλέον οι «Μινωικές Γραμμές». Υπό την καθοδήγηση του μεγαλομετόχου Ναπολιτάνου εφοπλιστή, Εμμανουέλε Γκριμάλντι -ο οποίος μάλιστα τις τελευταίες ημέρες βρίσκεται στην Κρήτη- η εταιρεία στρέφει ευθέως το βλέμμα της προς τη Νοτιοανατολική Μεσόγειο.
Παρουσία του Ιταλού εφοπλιστή συνεδρίασε χθες το Διοικητικό Συμβούλιο των Μινωικών Γραμμών στα γραφεία της εταιρείας, όπου μεταξύ άλλων συζητήθηκε το θέμα της ενίσχυσης του στόλου στο αμέσως προσεχές διάστημα, αλλά και η επέκταση της επιχειρησιακής δραστηριότητας της στη θάλασσα της Μεσογείου. Εκεί δηλαδή που χτυπά η «καρδιά» του επενδυτικού ενδιαφέροντος του ομίλου Γκριμάλντι.
Σε ό,τι αφορά την προσθήκη νέων πλοίων στο στόλο της κρητικής εταιρείας, αυτή συνδέεται πρωτίστως με την πορεία των διεθνών τιμών καυσίμων. Βάσει των όσων σχεδιάζονται στην εταιρεία, στόχος της διοίκησης είναι η ενίσχυση να γίνει με πλοία μεγαλύτερης χωρητικότητας γκαράζ για μεταφορά περισσότερων οχημάτων. Μια τέτοια κίνηση θα μπορεί ουσιαστικά να λειτουργήσει σαν «αντίδοτο» στη ραγδαία αύξηση του κόστους λειτουργίας που προκύπτει από την τρελή κούρσα ανόδου των τιμών του πετρελαίου.
Δεδομένου μάλιστα ότι στην παρούσα χρονική περίοδο βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη ευρύ επενδυτικό πρόγραμμα για τη ναυπήγηση νέων πλοίων από τον εφοπλιστικό όμιλο Γκριμάλντι, είναι πολύ πιθανό κάποιο ή κάποια εξ αυτών των μονάδων που κατασκευάζονται να φέρουν το σήμα και τα χρώματα των Μινωικών Γραμμών.
Παράλληλα, η εταιρεία μελετά κάποιες νέες γραμμές στην Ανατολική Μεσόγειο, σχεδιάζοντας την επέκταση της στην αγορά της επιβατηγού και οχηματαγωγού ναυτιλίας στην ευρύτερη αυτή περιοχή. Είναι ξεκάθαρο άλλωστε ότι στις προθέσεις του Ναπολιτάνου εφοπλιστή δεν είναι να καταστεί περισσότερο «απειλητικός» στο Αιγαίο και αυτό προκύπτει και από τα λεγόμενα στελέχους της διοίκησης των Μινωικών Γραμμών που δεν αφήνουν περιθώρια για παρερμηνείες. «Εκεί θα γίνουν οι όποιες επεκτάσεις της εταιρείας», εννοώντας της περιοχή της Νοτιοανατολικής Μεσογείου.
Η επισημοποίηση βέβαια της έλλειψης ενδιαφέροντος για τις θαλάσσιες «λεωφόρους» στο Αιγαίο θα συμβεί, όταν και εφόσον πουληθεί το ποσοστό συμμετοχής των Μινωικών Γραμμών στην Hellenic Seaways, που ανέρχεται στο περίπου 33% του μετοχικού της κεφαλαίου.