Του Φάνη Γαβρινιώτη
Τη συγκρότηση ελληνογαλλικού «μετώπου» απέναντι στη γερμανική Hochtief με στόχο τη διεκδίκηση του μεγάλου έργου παραχώρησης του 1,5 δισ. ευρώ που αφορά την κατασκευή και εκμετάλλευση του αεροδρομίου στο Καστέλι της Κρήτης, προωθούν οι τρεις ισχυροί εγχώριοι κατασκευαστικοί όμιλοι, o οίκος Vinci και η Aeroports de Paris Management. 
Πληροφορίες αναφέρουν πως οι προκαταρκτικές συζητήσεις που είχαν το τελευταίο διάστημα η Hochtief και οι ελληνικές τεχνικές εταιρείες που ενδιαφέρονται για το έργο, κατέδειξαν την απόσταση που χωρίζει τις δύο πλευρές με αποτέλεσμα οι όμιλοι Ελλάκτωρ (πρώην Ελληνική Τεχνοδομική), J&P Άβαξ και ΓΕΚ να στραφούν πλέον στους δύο γαλλικούς οίκους που διαθέτουν σημαντική εμπειρία όσον αφορά την ανάπτυξη και διαχείριση αεροδρομίων. 
Εξάλλου, η Ελλάκτωρ και η J&P Άβαξ συνεργάζονται εδώ και χρόνια με τη Vinci στο έργο της γέφυρας Ρίου – Αντίρριου, ενώ πρόσφατα ανέλαβαν από κοινού και τις συμβάσεις για τα οδικά έργα παραχώρησης Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα και Μαλιακός – Κλειδί. Σημειώνεται πως στα δύο αυτά έργα συμμετέχει και η Hochtief, η οποία στην πρώτη φάση διεκδίκησής τους βρίσκονταν σε αντίπαλη κοινοπραξία (σ.σ. στη συνέχεια υπήρξε συμφωνία συνεργασίας ανάμεσα στις κοινοπραξίες που διεκδίκησαν τα έργα). Επιπλέον, η J&P Άβαξ συνεργάζεται με την Aeroports de Paris Management στο έργο επέκτασης και λειτουργίας για διάστημα 25 ετών του αεροδρομίου Queen Alia στο Αμμάν της Ιορδανίας. 
Στη «μάχη» με τον όμιλο Κοπελούζου οι Γερμανοί; 
Σε ό,τι αφορά τη γερμανική Hochtief, αν στο μεταξύ δεν αλλάξουν τα σημερινά δεδομένα, δεν αποκλείεται να διεκδικήσει το έργο του νέου αεροδρομίου της Κρήτης από κοινού με τον όμιλο Κοπελούζου που ήδη κατέχει το 5% της εταιρείας Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε. και η οποία ως γνωστόν διαχειρίζεται σήμερα το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» στα Σπάτα. 
Υπενθυμίζεται πως στην εταιρεία Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε. το ελληνικό δημόσιο συμμετέχει με 55%, ο όμιλος της Hochtief με 40% και τα μέλη της οικογένειας Δ. Κοπελούζου με το υπόλοιπο 5%. Πάντως, εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι η δημοπράτηση του έργου στο Καστέλι έχει προσδιοριστεί χρονικά περί τα τέλη του 2009, γεγονός που σημαίνει ότι υπάρχει αρκετός χρόνος για ζυμώσεις ανάμεσα στις εταιρείες που επιθυμούν να διεκδικήσουν τη νέα σύμβαση παραχώρησης. Το αεροδρόμιο στο Καστέλι, το οποίο θα αντικαταστήσει το αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης» του Ηρακλείου, θα αναπτυχθεί σε έκταση περίπου 6.000 στρεμμάτων που το ελληνικό δημόσιο θα αρχίσει να απαλλοτριώνει σταδιακά από τον επόμενο χρόνο.