Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 03-Ιουλ-2008 09:14

    ΑΤΤΙ – ΚΑΤ: Επιστροφή στο... μέλλον

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Του Φάνη Γαβρινιώτη 

    Απαντήσεις σε κρίσιμα ερωτήματα που έχουν να κάνουν με το μέλλον της ίδιας της επιχείρησής του θα πρέπει να δώσει τους επόμενους μήνες ο ιδρυτής και πρόεδρος της κατασκευαστικής εταιρείας ΑΤΤΙ – ΚΑΤ κ. Παναγιώτης Πανούσης, η αποφυλάκιση του οποίου ανοίγει πλέον το δρόμο για την «επόμενη μέρα» της εισηγμένης. 

    Το επίπεδο της σχέσης με τον όμιλο της ΓΕΚ είναι το στοιχείο εκείνο που εν πολλοίς θα καθορίσει τη μελλοντική πορεία της ΑΤΤΙ – ΚΑΤ και που σχετικά σύντομα θα κληθεί να ξεκαθαρίσει ο επικεφαλής της. Τις εξελίξεις στην κατασκευαστική εταιρεία είχε «παγώσει» εδώ και περίπου τρεις μήνες η περιπέτεια του κ. Παναγιώτη Πανούση, ο οποίος στα τέλη του περασμένου Μαρτίου προφυλακίσθηκε για την υπόθεση των χρηματιστηριακών συναλλαγών της εταιρείας Σ. Σιγάλας την περίοδο 1999 – 2000. Η προφυλάκιση του κ. Πανούση, όπως άλλωστε ήταν φυσικό, προκάλεσε ισχυρό σοκ τόσο στην ίδια την ΑΤΤΙ – ΚΑΤ όσο και στον όμιλο της ΓΕΚ που το 2007 είχε αποκτήσει στρατηγική συμμετοχή στην εισηγμένη αγοράζοντας το 21,5% των μετοχών της. Ωστόσο τα πράγματα κύλησαν πολύ καλύτερα απ’ ότι ίσως θα περίμενε κανείς: Από τη μια πλευρά, η ΑΤΤΙ – ΚΑΤ συνέχισε απρόσκοπτα τις εργασίες της στις εργολαβίες που είχε αναλάβει, υπογράφοντας μάλιστα νέες συμβάσεις που ενίσχυσαν περαιτέρω το ανεκτέλεστο υπόλοιπό της. Από την άλλη, ο όμιλος της ΓΕΚ έδειξε υπομονή και δεν προέβη σε καμία απολύτως ενέργεια που θα διατάρασσε τις σχέσεις της με τους ανθρώπους της ΑΤΤΙ – ΚΑΤ. 

    Ειδικά όσον αφορά την απρόσκοπτη λειτουργία της κατασκευαστικής εταιρείας κατά τη διάρκεια του τελευταίου -δύσκολου γι’ αυτή- τριμήνου, καθοριστικό ρόλο φαίνεται πως έχει παίξει η παρουσία των δύο μεγαλύτερων παιδιών του κ. Παναγιώτη Πανούση που ήταν σε καθημερινή βάση στα εργοτάξια της επιχείρησης, παρακολουθώντας στενά την πορεία των εργασιών. Η Αγγελική και ο Σωτήρης Πανούσης, αν και μόλις 26 και 23 ετών αντίστοιχα, κατάφεραν –όπως τουλάχιστον ακούγεται στους κύκλους του κλάδου– να αντικαταστήσουν επάξια τον πατέρα τους στους εργοταξιακούς χώρους και να αποτρέψουν τον κίνδυνο ενός «κατασκευαστικού αποσυντονισμού» της ΑΤΤΙ – ΚΑΤ. 

    Όπως είναι γνωστό, ο κ. Πανούσης ήλεγχε πάντα από κοντά τα έργα της εταιρείας του, γεγονός στο οποίο οφείλεται κυρίως η κατασκευαστική ικανότητα της ΑΤΤΙ – ΚΑΤ. Όπως ήταν φυσικό, η προφυλάκισή του  δημιούργησε αναστάτωση ακόμη και στο ίδιο το ΥΠΕΧΩΔΕ, δεδομένου ότι η τεχνική εταιρεία του κ. Πανούση έχει αναλάβει κρίσιμες εργολαβίες στο πέταλο του Μαλιακού και την Εγνατία Οδό, έργα που ενδιαφέρουν ιδιαίτερα το υπουργείο. Οι δύο νεαροί πολιτικοί μηχανικοί, υπό την καθοδήγηση του πατέρα τους, κατάφεραν να διασκεδάσουν αυτές τις ανησυχίες και να προωθήσουν την ολοκλήρωση των κρίσιμων εργολαβιών εντός –αν όχι πιο πριν– των προκαθορισμένων χρονοδιαγραμμάτων. Επισημαίνεται πως η Αγγελική Πανούση εργάζεται στα εργοτάξια της ΑΤΤΙ – ΚΑΤ εδώ και περίπου τρία χρόνια, ενώ ανάλογη εμπειρία –έστω και μικρή– έχει και ο αδελφός της Σωτήρης που αποφοίτησε πρόσφατα από τη σχολή πολιτικών μηχανικών του Πανεπιστημίου Κύπρου. 

    Πιο κοντά με τη ΓΕΚ 

    Η στάση που τήρησε η ΓΕΚ στη δύσκολη αυτή περίοδο για την ΑΤΤΙ – ΚΑΤ δείχνει να έχει φέρει πιο κοντά τις δύο επιχειρήσεις, γεγονός που δεν αποκλείεται να τις οδηγήσει σε μια στενότερη μεταξύ τους σχέση (μετοχική και επιχειρησιακή). Έτσι, εκτιμάται πως το επόμενο διάστημα οι διοικήσεις των ΓΕΚ και ΑΤΤΙ – ΚΑΤ θα εξετάσουν υπό τα νέα δεδομένα το θέμα της μετέπειτα πορείας και συνεργασίας τους, λαμβάνοντας φυσικά υπόψη τους και τις εξελίξεις στους δύο ισχυρότερους πόλους του κατασκευαστικού κλάδου, δηλαδή στους ομίλους της Ελληνικής Τεχνοδομικής (ή Ελλάκτωρ όπως μετονομάσθηκε πρόσφατα) και της J&P Άβαξ. Σημαντικό ρόλο αναμένεται να διαδραματίσει, όμως, και η υπόθεση της διεκδίκησης του μεγάλου έργου παραχώρησης των επεκτάσεων της Αττικής Οδού, καθώς η ΑΤΤΙ – ΚΑΤ ως μέλος της κοινοπραξίας (με ποσοστό 10%) που έχει κατασκευάσει και διαχειρίζεται τη σημερινή Αττική Οδό έχει –μαζί φυσικά με την Ελληνική Τεχνοδομική και την J&P Άβαξ– βαρύνουσα σημασία στις διαπραγματεύσεις που θα γίνουν για τη συγκρότηση των σχημάτων που θα τελικά λάβουν μέρος στον επαναπροκηρυχθέντα διαγωνισμό. 

    Επιπλέον, μια στενότερη σχέση ανάμεσα στην ΑΤΤΙ – ΚΑΤ και τη ΓΕΚ είναι πολύ πιθανό να οδηγήσει σε συνέργιες και στη δεύτερη εταιρεία συμφερόντων του κ. Πανούση, την επίσης εισηγμένη Παρνασσός ΑΒΕΤΤΕ. Όπως είναι γνωστό, η εν λόγω επιχείρηση έχει κερδίσει κατόπιν διεθνούς διαγωνισμού το έργο αξιοποίησης - διαχείρισης για διάστημα 45 ετών της ολυμπιακής εγκατάστασης του Αγίου Κοσμά στο θαλάσσιο μέτωπο της Αττικής. Το project, προϋπολογισμού άνω των 150 εκατ. ευρώ, προφανώς και ενδιαφέρει αρκετά τη ΓΕΚ. Μάλιστα, παλαιότερα –όπως ανέφεραν σχετικές πληροφορίες– είχε ήδη συζητήσει το ενδεχόμενο απόκτησης συμμετοχής σ’ αυτό χωρίς οι δύο πλευρές να καταλήξουν τότε σε συμφωνία. Προς το παρόν η διοίκηση της Παρνασσός διαμηνύει ότι δεν υπάρχει κανένα ενδεχόμενο μεταβίβασης ποσοστού του έργου, ωστόσο τίποτε δεν πρέπει να θεωρείται οριστικό σε ό,τι αφορά τη συγκεκριμένη υπόθεση.  

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ