Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 03-Ιουν-2008 08:37

    "Ωρα μηδέν" για τον ΟΛΠ

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Του Στέλιου Κράλογλου

    «Ανοίγουν» σήμερα οι οικονομικές προσφορές που κατέθεσαν οι διαγωνιζόμενοι για το ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ προκειμένου να αναδειχθεί ο πλειοδότης που θα συνεχίσει τις διαπραγματεύσεις με τη διοίκηση της ΟΛΠ Α.Ε. Ναυτιλιακές πηγές εκτιμούν τώρα ότι η οικονομική προσφορά, η οποία θα κρίνει ποιο σχήμα (Hutchison ή Cosco) θα αναδειχθεί ανάδοχος για το ΣΕΜΠΟ της ΟΛΠ ΑΕ, θα κυμανθεί στα δύο δισ. ευρώ.

    Στόχος του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας είναι λίαν προσεχώς να έχουν και στα δύο λιμάνια προσδιοριστεί οι ανάδοχοι ώστε, η όλη διαδικασία να επικυρωθεί και στις ετήσιες Γενικές Συνελεύσεις των Οργανισμών που αναμένεται να πραγματοποιηθούν εντός Ιουνίου.

    Υπενθυμίζεται ότι τα κριτήρια τα οποία πρέπει να πληροί ο ανάδοχος είναι καταρχήν η εμπειρία λειτουργίας λιμένων διαχείρισης άνω των πέντε εκατ. teu σε ετήσια βάση, την τελευταία τριετία.

    Τα έσοδα πρέπει να υπερβαίνουν τα 300 εκατ. ευρώ, ενώ η καθαρή του θέση θα πρέπει να είναι μεγαλύτερη των 500 εκατ. ευρώ.

    Ο ανάδοχος θα πρέπει να καταβάλει αρχικά το ποσό των 50 εκατ. ευρώ και ενοίκιο ανά έτος. Το ενοίκιο θα είναι μεταβλητό ανάλογα με τα έσοδά του. Η διάρκεια παραχώρησης αφορά 30 + 5 έτη + 5, σύνολο 40 ετών.

    Επίσης, υπάρχει πρόβλεψη για καταβολή εγγυημένου τιμήματος ανεξάρτητα της μελλοντικής διακύμανσης των εσόδων του αναδόχου κατά 70% του επιχειρηματικού μοντέλου που υπέβαλε. 

    Ο ανάδοχος θα λάβει όλα τα προβλεπόμενα μέτρα ώστε να έχει σε ετοιμότητα το 65% της εκάστοτε δυναμικότητας του λιμανιού. Σε αντίθετη περίπτωση θα καταπίπτουν ρήτρες και θα απομακρύνεται αν δεν τηρεί τον όρο της ετοιμότητας για περισσότερα από τρία έτη. 

    Κυρίαρχο στοιχείο στις υποχρεώσεις του αναδόχου είναι η αναβάθμιση του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού του προβλήτα ΙΙ και η κατασκευή του προβλήτα ΙΙΙ με παράλληλο εξοπλισμό τελευταίας τεχνολογίας. 

    Ο ΟΛΠ έχει ως στόχο για την παραχώρηση των ΣΕΜΠΟ σε ιδιώτες να γίνουν επενδύσεις 450 εκατ. ευρώ και δυνατότητα διακίνησης 4,7 εκατ. teu έως το 2015.

    Στο μεταξύ, «φουντώνει» η μάχη μεταξύ των δυνάμει στρατηγικών εταίρων για τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, με αιχμή του δόρατος, την κατάθεση εκατέρωθεν ενστάσεων, αναφορικά με τη νομιμότητα συμμετοχής στον διεθνή διαγωνισμό. 

    Η Dubai Ports κατέθεσε νέα ένσταση κατά της Hutchison, ενώ την ίδια στιγμή και η Hutchison κατέθεσε από την πλευρά της ενστάσεις κατά της Dubai Ports και κατά της Cosco. Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι οι εν λόγω κινήσεις αποκαλύπτουν τις προθέσεις των σχημάτων όσον αφορά τη διεκδίκηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ