Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 23-Μαϊ-2008 10:13

    "Αλμα" στα καθαρά κέρδη α΄ τριμήνου της FG Europe

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    "Αλμα" στα ενοποιημένα καθαρά κέρδη εμφάνισε η FG Europe στο α΄τρίμηνο του 2008, όπως προκύπτει από τις δημοσιευμένες λογιστικές καταστάσεις. 

    Συγκεκριμένα, τα καθαρά κέρδη μετά φόρων και μετά δικαιωμάτων μειοψηφίας για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου, ο όμιλος εμφάνισε καθαρά κέρδη της τάξης των 2,801 εκατ. ευρώ έναντι 348.000 ευρώ πέρυσι. Ωστόσο, ο κύκλος εργασιών του ομίλου εμφάνισε κάμψη 15%, διαμορφούμενος στα 25,2 εκατ. ευρώ από 29,665 εκατ. ευρώ πέρυσι.

    Τα προ φόρων κέρδη διαμορφώθηκαν στα 3,8 εκατ. ευρώ έναντι 1,15 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 230%.

    Τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και συνολικών αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 3,255 εκατ. ευρώ έναντι 1,720 εκατ. ευρώ πέρυσι.

    Ως ποσοστό επί των πωλήσεων τα EBITDA διαμορφώθηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2008 σε 12,92% έναντι 5,80% της αντίστοιχης περιόδου του 2007. Σημειώνεται ότι η σημειωθείσα σημαντική αύξηση του περιθωρίου EBITDA αιτιολογείται από το γεγονός ότι, ενώ ο δείκτης του Περιθωρίου Μικτού Κέρδους αυξήθηκε κατά 78%, η αύξηση των εξόδων της περιόδου, παρά τις σημαντικές επιβαρύνσεις (σταλίες, αυξημένα μεταφορικά), λόγω της απεργίας στα λιμάνια, περιορίσθηκε στο 23,23%.

    Τα μικτά κέρδη του Ομίλου, σημαντικά αυξημένα κατά 51,56% ανήλθαν σε 7,29 εκατ. ευρώ έναντι 4,81 εκατ. ευρώ αυτών του α΄ τριμήνου του 2007. Επισημαίνεται ότι η σημειωθείσα αύξηση των μικτών κερδών, παρά την μείωση των πωλήσεων, οφείλεται στην σαφή βελτίωση του Συντελεστή Μικτού Κέρδους ο οποίος κατά την εξεταζόμενη περίοδο διαμορφώθηκε σε 28,95%, έναντι 16,22% αυτού του αντίστοιχου τριμήνου του 2007, ως αποτέλεσμα της αύξησης των πωλήσεων των διαρκών καταναλωτικών αγαθών από την Μητρική Εταιρεία και της μείωσης των πωλήσεων της χαμηλού περιθωρίου κέρδους δραστηριότητας της μητρικής, στον τομέα της καρτοκινητής. 

    Τα Λειτουργικά Έξοδα (Διοίκησης - Διάθεσης - Λοιπά), ανήλθαν συνολικά το α΄ τρίμηνο του 2008 σε 4,44 εκατ. ευρώ  έναντι 3,60 εκατ. ευρώ  του αντίστοιχου τριμήνου του 2007, αυξημένα κατά 0,84 εκατ. ευρώ  

    Αύξηση κατά 27,32% σημείωσαν οι συνολικές υποχρεώσεις του Ομίλου το α΄τρίμηνο του 2008, ανερχόμενες σε 129,05 εκατ. ευρώ έναντι σε 101,36 εκατ. ευρώ του αντίστοιχου διαστήματος του 2007. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η σημειωθείσα αύξηση οφείλεται στην αύξηση των υποχρεώσεων σε προμηθευτές, λόγω κυρίως των αυξημένων εισαγωγών για την κάλυψη των σημαντικά αυξημένων πωλήσεων των διαρκών καταναλωτικών αγαθών και της αύξησης των βραχυπρόθεσμων τραπεζικών υποχρεώσεων των θυγατρικών (ευρώ 13,00 εκατ.), για τη χρηματοδότηση των υλοποιούμενων έργων στον τομέα της ενέργειας. 

    Σε επίπεδο μητρικής οι πωλήσεις της περιόδου ανήλθαν συνολικά σε 25,00 εκατ. ευρώ έναντι πωλήσεων 29,54 εκατ. ευρώ, της αντίστοιχης περιόδου του 2007, σημειώνοντας μείωση σε ποσοστό 15%, οφειλόμενη κυρίως, στην ακολουθούμενη πολιτική μείωσης των πωλήσεων της καρτοκινητής τηλεφωνίας. Συνολικά οι πωλήσεις των διαρκών καταναλωτικών αγαθών αυξημένες κατά 16,37%, ανήλθαν σε ευρώ 20,70 εκατ. έναντι ευρώ 17,78 εκατ. της αντίστοιχης περιόδου του 2007. 

    Ειδικότερα, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, στον τομέα του κλιματισμού οι πωλήσεις κατά το πρώτο τρίμηνο του 2008 σημείωσαν αύξηση κατά 29,57% ανερχόμενες σε 17,57 εκατ. ευρώ έναντι 13,56 εκατ.  ευρώ του αντίστοιχου τριμήνου του 2007. 

    Οι πωλήσεις κλιματιστικών στην ελληνική αγορά ανήλθαν σε ευρώ 10,27 εκατ., έναντι ευρώ 7,35 εκατ. αυτών του α? τριμήνου του 2007, σημειώνοντας αύξηση κατά 39,73%, ενισχύοντας σημαντικά την ηγετική θέση της Εταιρείας στην αγορά του κλάδου. Όπως αναφέρεται, σημαντική αύξηση κατά 17,34% σημείωσαν και οι εξαγωγές στον τομέα του κλιματισμού, ανερχόμενες σε 7,29 εκατ.  ευρώ έναντι 6,21 εκατ. ευρώ του αντίστοιχου τριμήνου του 2007 εδραιώνοντας περαιτέρω τη θέση της εταιρείας στις αγορές του εξωτερικού όπου δραστηριοποιείται (Βαλκάνια, Ιταλία και από 1/1/2008 στην Τουρκία). 

    Οι πωλήσεις των λευκών συσκευών ESKIMO και SHARP ανήλθαν σε 1,67 εκατ.  ευρώ έναντι 2,04 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης περιόδου του 2007, μειωμένες κατά 18,1%. Ειδικότερα, οι πωλήσεις των προϊόντων της ESKIMO παρουσίασαν μείωση κατά 19,56%, ανερχόμενες σε 0,92 εκατ. ευρώ έναντι 1,15 εκατ. ευρώ του πρώτου τριμήνου του 2007, ενώ οι πωλήσεις των λευκών συσκευών της SHARP ανήλθαν σε 0,75 εκατ. ευρώ έναντι 0,89 εκατ. ευρώ, μειωμένες κατά 15,7%.
    Οι πωλήσεις των Consumer Electronics της SHARP λόγω των συνεχιζόμενων και το πρώτο τρίμηνο του 2008 ελλείψεων σε προϊόντα (τηλεοράσεις LCD), από ευρώ 2,18 εκατ. το πρώτο τρίμηνο του 2007, μειώθηκαν σε ευρώ 1,46 εκατ. 

    Παράλληλα, οι πωλήσεις στον τομέα της καρτοκινητής τηλεφωνίας, σημείωσαν μείωση 63,66%, ως αποτέλεσμα της εφαρμοζόμενης από την εταιρεία πολιτικής σταδιακής μείωσης των δραστηριοτήτων της στον τομέα αυτό. Οι πωλήσεις του τομέα περιορίστηκαν σε ευρώ 4,27 εκατ. έναντι ευρώ 11,75 εκατ. του αντίστοιχου περυσινού τριμήνου. 

    Η αύξηση των πωλήσεων στον τομέα του κλιματισμού, σε συνδυασμό με το θετικό χρηματοοικονομικό αποτέλεσμα του τριμήνου (έσοδο ευρώ 1,69 εκατ.) και της ωφέλειας από την πώληση του 32,25% των μετοχών της ΥΔΡΟΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΑΧΑΪΑΣ Α.Ε. (ευρώ 0,92 εκατ.), διαμόρφωσαν το προ φόρων αποτέλεσμα του τριμήνου, σε κέρδος 4,95 εκατ. ευρώ έναντι 1,23 εκατ. ευρώ του αντίστοιχου τριμήνου του 2007, αυξημένο κατά 301,29%. 

    Τα μετά από φόρους κέρδη της μητρικής, ανήλθαν σε 3,72 εκατ. ευρώ  έναντι 0,36 εκατ.  ευρώ της αντίστοιχης περιόδου του 2007, αυξημένα κατά 940,22%. Σημειώνεται ότι η σημαντική διαφορά στην αύξηση των κερδών μετά από φόρους, οφείλεται στην επιβάρυνση του αντίστοιχου περσινού τριμήνου με φόρους ποσού ευρώ 0,56 εκατ. που προέκυψε από την ολοκλήρωση του φορολογικού ελέγχου των χρήσεων 2003-2005 της μητρικής εταιρείας. 

    Τα βασικά κέρδη ανά μετοχή διαμορφώθηκαν σε 0,0705  ευρώ έναντι 0,0068  ευρώ της αντίστοιχης περιόδου του 2007, αυξημένα κατά 936,76%.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ