Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 23-Μαϊ-2008 09:16

    "Επιταχύνονται" οι αναθέσεις σε ΟΛΠ και ΟΛΘ

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Στέλιου Κράλογλου

    Στην επίσπευση των διαδικασιών ανάθεσης σε ιδιώτες των εμπορευματικών σταθμών στα Λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης προχωρά η κυβέρνηση και αρμόδιοι φορείς, καθώς βάζουν νέο  στόχο να ολοκληρώσουν τις διαγωνιστικές διαδικασίες στις αρχές του επόμενου μήνα!

    Η διοίκηση του ΟΛΠ εκτιμά ότι σήμερα ή το πολύ τη Δευτέρα ο σύμβουλος του οργανισμού Ernst & Young και η επιτροπή αξιολόγησης του διαγωνισμού θα έχουν αποφασίσει σχετικά με την ένσταση που κατέθεσε η Cosco Pacific κατά της κοινοπραξίας Hutchison - Λαυρεντιάδη. Απόφαση θα εκδώσει το Δ.Σ. της ΟΛΠ ΑΕ, το οποίο θα συνεδριάσει για τα θέμα αυτό την προσεχή Τετάρτη 28 Μαΐου. H ένσταση φέρεται να αφορά την εγγυητική επιστολή που κατατέθηκε από την κοινοπραξία και τις διασφαλίσεις ως προς τη χρηματοδότηση των απαιτούμενων επενδύσεων.

    Εξάλλου, ξεκίνησε από χθες το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών που κατατέθηκαν στον ΟΛΠ από την Cosco και την Hutschison. Ο διαγωνισμός βρίσκεται πλέον στην πιο κρίση καμπή του. Ναυτιλιακές πηγές εκτιμούν ότι η οικονομική προσφορά, η οποία θα κρίνει  ποια από τις δύο κινεζικών συμφερόντων εταιρείες θα αναδειχθεί ανάδοχος για το ΣΕΜΠΟ της ΟΛΠ ΑΕ, θα κυμανθεί στο ένα δισ. ευρώ 

    Επίσης, την επόμενη Tετάρτη, αναμένεται να συνεδριάσει η επιτροπή αξιολόγησης των προσφορών προκειμένου να κρίνει την ένσταση την οποία κατέθεσε η Dubai Ports World κατά της προσφοράς που έχει καταθέσει για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης η κοινοπραξία της Hutchison.  H ένσταση, όπως και στην περίπτωση του OΛΠ, αφορά την εγγυητική επιστολή και τις διασφαλίσεις που παρέχει σχετικά με τη χρηματοδότηση των επενδύσεων. Εκτιμάται από την αγορά ότι όποιος οργανισμός αποφασίσει πρώτος για την ορθότητα ή μη της ένστασης θα επηρεάσει και τον άλλον.

    Υπενθυμίζεται ότι τα κριτήρια τα οποία πρέπει να πληροί ο ανάδοχος είναι καταρχήν η εμπειρία λειτουργίας λιμένων διαχείρισης άνω των πέντε εκατ. teu σε ετήσια, την τελευταία τριετία.

    Τα έσοδά πρέπει να υπερβαίνουν τα 300 εκατ. ευρώ, ενώ η καθαρή του θέση να είναι μεγαλύτερη των 500 εκατ. ευρώ.

    Ο ανάδοχος θα πρέπει να καταβάλει αρχικά το ποσό των 50 εκατ. ευρώ και ενοίκιο ανά έτος. Το ενοίκιο θα είναι μεταβλητό ανάλογα με τα έσοδά του. Η διάρκεια παραχώρησης αφορά 30 + 5 έτη + 5, σύνολο 40 ετών.

    Επίσης, υπάρχει πρόβλεψη για καταβολή εγγυημένου τιμήματος ανεξάρτητα της μελλοντικής διακύμανσης των εσόδων του αναδόχου κατά 70% του επιχειρηματικού μοντέλου που υπέβαλε. 

    Ο ανάδοχος θα λάβει όλα τα προβλεπόμενα μέτρα ώστε να έχει σε ετοιμότητα το 65% της εκάστοτε δυναμικότητας του λιμανιού. Σε αντίθετη περίπτωση θα καταπίπτουν ρήτρες και θα απομακρύνεται αν δεν τηρεί τον όρο της ετοιμότητας για περισσότερα από τρία έτη. 

    Κυρίαρχο στοιχείο στις υποχρεώσεις του αναδόχου είναι η αναβάθμιση του ηλεκτρομηχανολογικού του προβλήτα ΙΙ και η κατασκευή του προβλήτα ΙΙΙ με παράλληλο εξοπλισμό τελευταίας τεχνολογίας. 

    Ο ΟΛΠ έχει ως στόχο για την παραχώρηση των ΣΕΜΠΟ σε ιδιώτες να γίνουν επενδύσεις 450 εκατ. ευρώ και δυνατότητα διακίνησης 4,7 εκατ. teu έως το 2015.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ