Του Φώτη Φωτεινού
Σε νέες περιπέτειες εισέρχεται ο σπουδαιότερος διαγωνισμός της εγχώριας αγοράς Logistics. Ύστερα από καταγγελία στην Ε.Ε. κοινοπραξίας που διεκδικεί το έργο κατασκευής και εκμετάλλευσης του εμπορευματικού κέντρου του ΟΣΕ στο Θριάσιο Πεδίο, η ΓΑΙΑΟΣΕ καλείται να δώσει εξηγήσεις στην Κοινότητα σχετικά με την πορεία του διαγωνισμού και τα αποτελέσματα της τεχνικής αξιολόγησης.
Το έργο διεκδικούν οι κοινοπραξίες των Prologis – J&P Άβαξ και Άκτωρ - Συγγελίδης - Θεοχαράκης - Goldair Cargo.
Στα αποτελέσματα των τεχνικών προσφορών, οι οποίες αντιστοιχούν στο 30% του διαγωνισμού (70% αντιστοιχεί στις οικονομικές προσφορές), η κοινοπραξία Prologis - J&P Άβαξ είχε καταθέσει την καλύτερη τεχνική προσφορά, ενώ το επόμενο και τελικό στάδιο του διαγωνισμού αποτελεί το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών.
Εάν αποσυρθεί μια από τις δυο κοινοπραξίες, σύμφωνα με στελέχη του ΟΣΕ, φαντάζει εφικτή η ακύρωση του διαγωνισμού, κάτι το οποίο θα αποβεί «καταστροφικό» για την ανάπτυξη του εμπορευματικού έργου του σιδηροδρόμου, αλλά και των συνδυασμένων μεταφορών της Ελλάδας.
Τι σημαίνει αυτό; Καθίσταται αδύνατη η αποθήκευση εμπορευμάτων από το λιμάνι του Ικονίου στο Θριάσιο και αντιστρόφως, με αποτέλεσμα ο ΟΛΠ να μην μπορεί να εξυπηρετήσει μεταφορές προς και από το σιδηρόδρομο.
Τόσο το υπουργείο Μεταφορών, όσο και ο ΟΣΕ προσδίδουν μεγάλη σημασία στον εν λόγω διαγωνισμό, καθώς το εμπορευματικό του Θριασίου θα ακολουθούσαν τα αντίστοιχα της Θεσσαλονίκης και της Ηγουμενίτσας.
Κομβικό έργο για την ανάπτυξη της εγχώριας αγοράς logistics
Ο διαγωνισμός για το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο Πεδίο (συνολική επιφάνεια γης 590 στρέμματα, συνολική δομήσιμη επιφάνεια 240.000m²), αρχικού προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ, αναφέρεται στην παραχώρηση, για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα (30+10 χρόνια), έκτασης 600 στρεμμάτων, ενώ η πλήρης λειτουργία του αναμένεται το 2010, όπως και η σιδηροδρομική σύνδεση του λιμένα Ικονίου με το Θριάσιο.
Το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του εμπορευματικού κέντρου του ΟΣΕ στο Θριάσιο Πεδίο έγκειται στην τοποθεσία του. Πέρα από τη σιδηροδρομική σύνδεση με τον εμπορικό λιμένα του Ικονίου, το δίκτυο του Προαστιακού και τον άξονα ΠΑΘΕ του ΟΣΕ, το Θριάσιο παρέχει οδική σύνδεση με την Αττική Οδό και την λεωφόρο ΝΑΤΟ.