Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 09-Μαϊ-2008 13:27

    Hutchison-Alapis εναντίον Cosco για ΟΛΠ (update)

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: 17:25

    Του Στέλιου Κράλογλου

    Δεσμευτικές προσφορές για την αξιοποίηση του εμπορευματικού σταθμού στον Πειραιά υπέβαλε ο όμιλος Cosco και ο όμιλος Hutchison μαζί με εταιρείες του ομίλου Λαυρεντιάδη (Alapis και ΛΥΔ) στο πλαίσιο του διαγωνισμού που είχε προκηρύξει η κυβέρνηση και έληξε σήμερα.

    Σημειώνεται ότι την πρόθεση των δύο ομίλων να καταθέσουν προσφορές είχε αποκαλύψει στις 8/5 το Capital.gr.  

    Με την υποβολή δύο δεσμευτικών προσφορών απετράπη, για την ώρα, ο κίνδυνος να κηρυχθεί άγονος ο διαγωνισμός, ένα ενδεχόμενο που είχε αναπτυχθεί μέσω έντονης φημολογίας. Ναυτιλιακοί παράγοντες εκτιμούσαν ότι θα υποβληθεί μόνο μια προσφορά η οποία δεν θα επαρκούσε για να καλύψει τις ανάγκες του Πειραιά. 

    Οι δύο αυτές προσφορές θα ανοιχθούν την επόμενη Δευτέρα, σηματοδοτώντας την είσοδο του διαγωνισμού στη δεύτερη φάση. 

    Εξάλλου, σε εξέλιξη μέχρι τις 15/5 βρίσκεται και ο διαγωνισμός για την αξιοποίηση του ΣΕΜΠΟ του ΟΛΘ τον οποίον θα διεκδικήσουν τουλάχιστον τέσσερις ενδιαφερόμενοι, εκ των οποίων οι τρεις είναι διεθνείς λιμενικοί διαχειριστές (Hutchison, DP και PSA) και η Cosco. 

    Η εξέλιξη αυτή δικαιώνει πλήρως τις προσδοκίες που αναπτύχθηκαν  μετά από την επίσκεψη του πρωθυπουργού Κ. Καραμανλή και τις επαφές του υπουργού Οικονομίας Γ. Αλογοσκούφη στην Κίνα. 

    Επιπροσθέτως, επιβεβαιώνει και το γεγονός ότι οι μεγάλες εταιρείες διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων έχουν "μοιράσει" τις σφαίρες επιρροής επιχειρησιακού ενδιαφέροντος στην ανατολική Μεσόγειο.

    Δηλώσεις Βουλγαράκη 

    Ο ΥΕΝΑΝΠ, Γιώργος Βουλγαράκης δήλωσε σχετικά με την εξέλιξη γύρω από διαγωνισμό του ΟΛΠ τα εξής: «Εκφράζω την ικανοποίηση μου για τη θετική εξέλιξη. Φθάσαμε εδώ μετά από συστηματική δουλειά πολλών μηνών, ξεπερνώντας αρκετές αντιξοότητες και προβλήματα. Η κατάθεση προσφορών για την παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ του Οργανισμού Λιμένα Πειραιώς εκ μέρους της Hutchison Port Holdings  και της Cosco Pacific, δύο εκ των μεγαλυτέρων παγκόσμιων διαχειριστών τερματικών σταθμών, σηματοδοτεί την έναρξη μιας νέας εποχής για την λιμενική βιομηχανία της χώρας. Για την επιτυχή ολοκλήρωση του πρώτου σταδίου του διαγωνισμού ενημέρωσα τον πρωθυπουργό. Θέλω να  πιστεύω πως το ίδιο ενδιαφέρον θα εκδηλωθεί και για τον Οργανισμό Λιμένα Θεσσαλονίκης».

    Ποια είναι η Cosco

    Η κινεζική Cosco, ημικρατική εταιρεία, "στήθηκε" το 1961 στη Λαϊκή Δημοκρατία της Κίνας για να είναι ο εκπρόσωπός της στην διεθνή ναυτιλιακή αγορά.

    Η Cosco ήταν παρούσα εξ αρχής στην "κούρσα" για τα ελληνικά λιμάνια, αφού ο αρχικός σχεδιασμός ήταν να αναλάβει η ίδια τη διαχείριση του εμπορευματικού σταθμού του ΟΛΠ μέσω διακρατικής συμφωνίας. Ο σχεδιασμός αυτός ακυρώθηκε λόγω των αντιδράσεων που υπήρξαν, όμως οι Κινέζοι φαίνεται να παραμένουν με ισχυρό ενδιαφέρον παρόντες στην υπόθεση παραχώρησης του ΟΛΠ και του ΟΛΘ.

    Η Cosco σήμερα διαχειρίζεται ένα στόλο από 600 πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 35 εκατ. τόνων και έχει τη δυνατότητα να διακινεί παγκοσμίως περί τα 300 εκατ. τόνους εμπορευμάτων. Ο όμιλος είναι "παρών" σε 1.300 λιμάνια σε περισσότερες από 60 χώρες σε όλο τον κόσμο και απασχολεί 80.000 εργαζόμενους, εκ των οποίων 5.000 είναι ξένοι.

    Ποια είναι η Hutchison

    Η Hutchison Wampoa είναι από το 1972 εταιρεία εισηγμένη στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ. Ιδρυτής της και πρόεδρός της είναι ο Κινέζος επιχειρηματίας Li Ka Shing. Εκτός από λιμάνια η Hutchison διαχειρίζεται σιδηροδρομικά δίκτυα, ξενοδοχεία, τηλεφωνικά και ενεργειακά δίκτυα σε 55 χώρες και απασχολεί 220.000 εργαζόμενους σε αυτές. 

    Διαχειρίζεται 46 λιμάνια σε 23 χώρες και το 2006 διακίνησε περί τα 60 εκατ. teus. Όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα του ομίλου, διαχειρίζεται πέντε από τα επτά πιο πολυσύχναστα εμπορικά λιμάνια του κόσμου, ενώ το 2006 ο κύκλος εργασιών της έφθασε τα 34 δισ. δολ.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ