Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 08-Μαϊ-2008 00:01

    Hutchison και Cosco υποβάλουν προσφορές για ΟΛΠ

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Του Στέλιου Κράλογλου

    Την τελευταία κυριολεκτικά στιγμή απετράπη το ενδεχόμενο να κηρυχτεί άγονος ο διαγωνισμός για την ανάθεση σε ιδιώτες του ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ καθώς μετά από έντονες παρασκηνιακές διεργασίες και πιέσεις ξεκαθάρισε το τοπίο για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών.

    Σύμφωνα με πληροφορίες, εκτός από το ενδιαφέρον του ομίλου Cosco, το οποίο θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο και αναμένεται να εκδηλωθεί σήμερα, προσφορά, έως την Παρασκευή, αναμένεται να καταθέσει και ο όμιλος Hutchinson για τον ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ. Σημειώνεται ότι η Hutchison εμφανίζεται, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, και διεκδικητής για τον ΣΕΜΠΟ του ΟΛΘ για τον οποίο αναμένεται να "κονταροχτυπηθεί" με την Dubai Ports και την PSA. Η προθεσμία για τον συγκεκριμένο διαγωνισμό λήγει στις 15 Μαΐου.

    H εξέλιξη αυτή, εφόσον πραγματοποιηθεί, θα δικαιώσει πλήρως τις κυβερνητικές προσδοκίες, έτσι όπως αυτές καλλιεργήθηκαν μετά από την επίσκεψη του πρωθυπουργού Κ. Καραμανλή και τις επαφές του υπουργού Οικονομίας Γ. Αλογοσκούφη στην Κίνα. Επιπροσθέτως, θα επιβεβαιώσει και το γεγονός ότι οι μεγάλες εταιρείες διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων έχουν "μοιράσει" τις σφαίρες επιρροής επιχειρησιακού ενδιαφέροντος στην ανατολική Μεσόγειο.

    Η κυβέρνηση περιμένει πάντως με αγωνία τις εξελίξεις της ερχόμενης Παρασκευή (που είναι η καταληκτική ημερομηνία για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού για τον ΟΛΠ) καθώς σε περίπτωση -η οποία θεωρείται σχεδόν απίθανη πλέον- που οι διαδικασίες κηρυχθούν άγονες τότε θα πρέπει να τεθεί σε εφαρμογή ένα νέο σχέδιο: επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού για την παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ με όρους και εγγυήσεις ευνοϊκότερους για την προσέλκυση ξένων ναυτιλιακών εταιρειών. Η λύση άλλωστε της μετοχοποίησης δεν έχει ακόμα βγει από τα υπουργικά συρτάρια.

    Πάντως μέχρι χθες ναυτιλιακοί παράγοντες εκτιμούσαν ότι θα υπάρξει τουλάχιστον από μία εταιρεία εκδήλωση ενδιαφέροντος, εξέφραζαν όμως αμφιβολίες για το αν θα καλύψει τις προδιαγραφές ώστε ο διαγωνισμός να μην καταστεί εν συνεχεία προβληματικός.

    Ποια είναι η Cosco

    Η κινεζική Cosco, ημικρατική εταιρεία, "στήθηκε" το 1961 στη Λαϊκή Δημοκρατία της Κίνας για να είναι ο εκπρόσωπός της στην διεθνή ναυτιλιακή αγορά.

    Η Cosco ήταν παρούσα εξ αρχής στην "κούρσα" για τα ελληνικά λιμάνια, αφού ο αρχικός σχεδιασμός ήταν να αναλάβει η ίδια τη διαχείριση του εμπορευματικού σταθμού του ΟΛΠ μέσω διακρατικής συμφωνίας. Ο σχεδιασμός αυτός ακυρώθηκε λόγω των αντιδράσεων που υπήρξαν, όμως οι Κινέζοι φαίνεται να παραμένουν με ισχυρό ενδιαφέρον παρόντες στην υπόθεση παραχώρησης του ΟΛΠ και του ΟΛΘ.

    Η Cosco σήμερα διαχειρίζεται ένα στόλο από 600 πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 35 εκατ. τόνων και έχει τη δυνατότητα να διακινεί παγκοσμίως περί τα 300 εκατ. τόνους εμπορευμάτων. Ο όμιλος είναι "παρών" σε 1.300 λιμάνια σε περισσότερες από 60 χώρες σε όλο τον κόσμο και απασχολεί 80.000 εργαζόμενους, εκ των οποίων 5.000 είναι ξένοι.
     
    Ποια είναι η Hutchison

    Η Hutchison Wampoa είναι από το 1972 εταιρεία εισηγμένη στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ. Ιδρυτής της και πρόεδρός της είναι ο Κινέζος επιχειρηματίας Li Ka Shing. Εκτός από λιμάνια η Hutchison διαχειρίζεται σιδηροδρομικά δίκτυα, ξενοδοχεία, τηλεφωνικά και ενεργειακά δίκτυα σε 55 χώρες και απασχολεί 220.000 εργαζόμενους σε αυτές. 

    Διαχειρίζεται 46 λιμάνια σε 23 χώρες και το 2006 διακίνησε περί τα 60 εκατ. teus. Όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα του ομίλου, διαχειρίζεται πέντε από τα επτά πιο πολυσύχναστα εμπορικά λιμάνια του κόσμου, ενώ το 2006 ο κύκλος εργασιών της έφθασε τα 34 δισ. δολ.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ