Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 09-Απρ-2008 15:10

    Δικαιώνει τον ΟΛΠ το Εφετείο για τους διαγωνισμούς (upd)

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Στέλιου Κράλογλου

     

    Καταχρηστική έκρινε την απεργία των εργαζομένων στον ΟΛΠ το Εφετείο Πειραιά στο οποίο είχε προσφύγει η διοίκηση του Οργανισμού, σύμφωνα με πληροφορίες. Σημειώνεται ότι ο ΟΛΠ είχε προσφύγει στο Μονομελές Πρωτοδικείο ζητώντας ασφαλιστικά μέτρα για την απεργία των εργαζομένων. Το Μονομελές Πρωτοδικείο απέρριψε τα ασφαλιστικά μέτρα, όμως η διοίκηση του ΟΛΠ προσέφυγε στο Εφετείο το οποίο -σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες- δικαίωσε τον Οργανισμό.

    Σε σχετική του ανακοίνωση ο ΟΛΠ δηλώνει: "Το Εφετείο Πειραιώς στην σημερινή του απόφαση απορρίπτει την ένσταση  της αναρμοδιότητας του Δικαστηρίου, ακυρώνει την πρωτόδικο απόφαση, αναγνωρίζει το σύνολο των κινητοποιήσεων των εργαζομένων για την προ της απόφασης χρονική περίοδο ως παράνομο και καταχρηστικό, αναγνωρίζοντας περαιτέρω και το γεγονός πραγματοποίησης της λευκής απεργίας, το οποίο και το θεωρεί επίσης παράνομη και καταχρηστική συμπεριφορά. Θα πρέπει ιδιαίτερα να επισημανθεί ότι το Δικαστήριο δέχεται με την απόφασή του ότι διασφαλίζονται πλήρως οι θέσεις των εργαζομένων και κατοχυρώνονται τα εργασιακά τους δικαιώματα. Με το ίδιο παραπάνω σκεπτικό απαγορεύει του λοιπού και για τους ίδιους λόγους τη συνέχιση των πάσης φύσεως κινητοποιήσεων, περιλαμβανόμενης και της μείωσης παραγωγικότητας, δηλαδή τη συνέχιση της λευκής απεργίας. Μετά τα ανωτέρω, η Διοίκηση του ΟΛΠ θεωρεί ότι οι εργαζόμενοι θα επανεξετάσουν τη συμπεριφορά τους και θα επανέλθουν άμεσα στους φυσιολογικούς ρυθμούς εργασίας τους, εξασφαλίζοντας την απρόσκοπτη επί 24ώρου βάσεως λειτουργία του λιμανιού για το καλό του Οργανισμού και γενικότερα της αγοράς και της εθνικής οικονομίας".

     

    Πάντως, όπως ανέφερε το Capital.gr σε πρωινό δημοσίευμά του με τίτλο "Προσφυγή στο ΣτΕ θέτει σε κίνδυνο τους διαγωνισμούς σε ΟΛΠ και ΟΛΘ": "Σοβαρά προβλήματα στην ομαλή εξέλιξη και ολοκλήρωση των διαγωνισμών για την παραχώρηση σε ιδιώτες των ΣΕΜΠΟ των ΟΛΠ και ΟΛΘ εγείρει η χθεσινή προσφυγή της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος στο ΣτΕ. Η ΟΜΥΛΕ προσβάλει τη νομική βάση του συγκεκριμένου εγχειρήματος και θέτει θέμα εξουσιοδότησης νόμου αλλά και αντισυνταγματικότητας. Επικαλείται μάλιστα κείμενο επεξεργασίας του ΣτΕ του ΄98, περίοδο κατά την οποία είχε αλλάξει, ως γνωστόν, το νομικό πλαίσιο που διέπει τα λιμάνια, εγείροντας ζήτημα αν επιτρέπεται παραχώρηση στην παραχώρηση. 

    Η εξέλιξη αυτή αναμένεται να πυροδοτήσει αλυσιδωτές αντιδράσεις τόσο στο εσωτερικό της κυβέρνησης όσο και στην αγορά, καθώς ενισχύει ακόμα περισσότερο τα σενάρια τα οποία προβλέπουν ότι οι συγκεκριμένοι διαγωνισμοί μπορεί να κηρυχθούν άγονοι. Σενάρια τα οποία τροφοδοτούνται για την ώρα από την επικοινωνία των υποψηφίων αναδόχων με τις διοικήσεις των ΟΛΠ και ΟΛΘ προκειμένου να διευκρινιστούν πολλά "θολά" σημεία στις επιμέρους ρήτρες των διαγωνισμών. 

    Στην προσφυγή πάντως υποστηρίζεται ότι οι προϋποθέσεις για την παραχώρηση εκμετάλλευσης του Πειραιά σε ιδιώτες θα πρέπει να προβλέπονται από νόμο, κάτι που στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν ισχύει καθώς «δεν προβλέπεται από κανένα νόμο, με συνέπεια η διακήρυξη παραχώρησης να είναι παράνομη». 

    Επίσης, στην ίδια προσφυγή, το διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΠ χαρακτηρίζεται αναρμόδιο να λάβει απόφαση για ιδιωτικοποίηση του εμπορικού λιμένα Πειραιώς με συνέπεια η διακήρυξη να θεωρείται παράνομη. Σημειώνεται ότι από τις αρχές Μαρτίου για τον ίδιο λόγο είχε προσφύγει στο Ανώτατο Ακυρωτικό Συμβούλιο και ο δήμαρχος Περάματος.

    Υπενθυμίζεται πως πρόσφατα η Dubai Ports World απέσυρε το αρχικό ενδιαφέρον που είχε εκφράσει για τον ΟΛΠ και στρέφει πλέον το ενδιαφέρον της στο ΣΕΜΠΟ του ΟΛΘ τον οποίο αναμένεται να διεκδικήσει μέχρι τέλους και η Hutchison (όμιλος με έδρα το Χονγκ – Κονγκ).

    Πληροφορίες αναφέρουν ως πιθανή τη δημιουργία κοινοπρακτικού σχήματος το οποίο θα διεκδικήσει τον ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ και θα περιλαμβάνει την κινεζική Cosco, τη δανέζικη Maersk και την Hutchison. Σύμφωνα όμως με ναυτιλιακούς παράγοντες, από το συγκεκριμένο σχήμα ενδέχεται τελικά να αποχωρήσει, καθώς ο όμιλος που συγκαταλέγεται στα «φαβορί» εκφράζει έντονο προβληματισμό για το γεγονός ότι οι διαγωνισμοί αφορούν στην παραχώρηση έργου για το οποίο υπάρχουν ακόμα κενά στην κείμενη νομοθεσία.

    Όπως έχει ήδη αναφέρει το Capital.gr το εναλλακτικό σχέδιο της κυβέρνησης, σε περίπτωση ακύρωσης των διαγωνισμών προβλέπει ότι σε περίπτωση που ο διαγωνισμός για τον ΟΛΠ κηρυχθεί άγονος τότε το Δημόσιο θα προχωρήσει (όπως έγινε πέρυσι και στην περίπτωση του ΟΤΕ) στη διάθεση ποσοστού που κατέχει στο μετοχικό κεφάλαιο του ΟΛΠ (έως 25%) με στόχο την αναζήτηση ιδιώτη για στρατηγική συνεργασία στη διοίκηση του Οργανισμού. Σε επόμενο στάδιο θα πραγματοποιηθεί και αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου στην οποία θα συμμετέχει και το Δημόσιο.

    Στις 11 εβδομάδες της παράλυσης που έχει επιφέρει στο λιμενικό σύστημα η αντίδραση των εργαζομένων προς την παραχώρηση των εμπορευματικών τους σταθμών σε ιδιώτες η διοίκηση του ΟΛΠ εκτιμά ότι οι ζημίες του Οργανισμού ανέρχονται σε 1,5 - 1,8 εκατ. ευρώ κάθε εβδομάδα. Επίσης υπολογίζεται ότι η ναυτιλιακή οικονομία του Πειραιά απώλεσε όλο αυτό το διάστημα περισσότερα από 120 εκατ. ευρώ, ενώ στη Βόρεια Ελλάδα ένα 27% των επιχειρήσεων έχει υποστεί απώλειες έως και 1 εκατ. ευρώ".

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ