Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 07-Απρ-2008 09:35

    "Αντι-Γερμανός" η Microland

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Του Νίκου Χρυσικόπουλου

    Το κενό που άφησε στην τηλεπικοινωνιακή αγορά η Γερμανός μετά την εξαγορά της από την Cosmote επιθυμεί να εκμεταλλευτεί η Microland. Η θυγατρική του ομίλου Altec είναι σήμερα το μόνο δίκτυο λιανικής που συνεργάζεται και με τους τρεις παρόχους κινητής τηλεφωνίας (Cosmote, Vodafone, Wind) της αγοράς. Στελέχη της Microland ανέφεραν σε πρόσφατη παρουσίαση στην ΕΘΕ πως σύμφωνα με έρευνες, το 35% των πελατών στην αγορά κινητής τηλεφωνίας δεν επιθυμεί τη δια παντός «δέσμευση» με μια συγκεκριμένη εταιρεία, αλλά προτιμά να επιλέγει πάροχο ανάλογα με τις ανά διαστήματα ανάγκες του. 

    Το κομμάτι αυτό της αγοράς θέλει να αξιοποιήσει η Microland που ήδη έχει θέσει σε εφαρμογή σχέδιο για την ευρεία ανάπτυξη του δικτύου της μέσω franchise. Η εταιρεία στο τέλος του 2007 διάθετε 61 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα (13 ιδιόκτητα και τα υπόλοιπα μέσω δικαιόχρησης) και στόχος είναι να αυξηθούν σε 100 μέσα στο 2008. Όπως ανέφερε η διοίκηση της εισηγμένης, το πλάνο προβλέπει τη δημιουργία 40-50 σημείων πώλησης ετησίως με μελλοντικό στόχο στο τέλος της τετραετίας να λειτουργούν 230 καταστήματα.

    Το concept ανάπτυξης του δικτύου προβλέπει τη δημιουργία «έξυπνων» καταστημάτων «γειτονιάς» που δεν θα ξεπερνούν τα 50 τ.μ. και θα είναι εστιασμένα στις τηλεπικοινωνίες (κινητή, σταθερή και ίντερνετ). Έμφαση δίνεται στην υψηλού επιπέδου παροχή υπηρεσιών με τη χρήση τεχνολογιών (τα καταστήματα διαθέτουν live κέντρο εξυπηρέτησης), στο χαμηλό λειτουργικό κόστος και στο μικρό απόθεμα προϊόντων. 

    «Πρόκειται επί της ουσίας για ηλεκτρονικά μαγαζιά με φυσική όμως παρουσία που παρέχουν πρόσβαση σε χιλιάδες προϊόντα χωρίς αυτά να βρίσκονται στο κατάστημα», ανέφερε ο Κώστας Τσικουράς, γενικός διευθυντής προϊόντων του ομίλου.

    Πρόθεση των επικεφαλής της Microland είναι να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες που δημιουργούνται στην τηλεπικοινωνιακή αγορά από τη σταδιακή μεταφορά πελατών καρτοκινητής σε συμβόλαια, από τη μεγέθυνση των εσόδων από air time, από τον ανταγωνισμό μεταξύ των παρόχων κινητής τηλεφωνίας αλλά και από την ανάπτυξη της ευρυζωνικότητας. 

    Σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρεία βρίσκεται την περίοδο αυτή σε συζητήσεις για να διαθέτει μέσω του δικτύου καταστημάτων Microland όλα τα προϊόντα και υπηρεσίες όλων των παρόχων κινητής, σταθερής τηλεφωνίας και ευρυζωνικών προϊόντων και υπηρεσιών, όπως δηλαδή κάνει σήμερα και για τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας. 

    Επίσης, στόχος είναι να αξιοποιήσει τις συνέργιες μεταξύ των άλλων εταιρειών του ομίλου (Altec, Altec Telecoms) και να εκμεταλλευτεί τη συνδρομητική τους βάση τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους. 

    To 2007 ήταν η δεύτερη χρονιά υλοποίησης του νέου επιχειρηματικού πλάνου της Microland, με αποτέλεσμα τα οικονομικά της αποτελέσματα να κινηθούν αναλόγως. Σε επίπεδο μητρικής, ο κύκλος εργασιών της Microland αυξήθηκε σε ποσοστό 8,79% (στα 85,3 εκατ. ευρώ), τα EBITDA υποχώρησαν κατά 13,88% (στα 4,2 εκατ. ευρώ) και τα κέρδη μετά φόρων μειώθηκαν σε ποσοστό 39,75% (στα 1,3 εκατ. ευρώ). 

    Μέτοχοι της εταιρείας είναι με ποσοστό 48,08% η Altec και με 27,30% ο Θανάσης Αθανασούλης, βασικός μέτοχος της Altec.

    nikos.chrissikopoulos@capital.gr

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ