Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 27-Μαρ-2008 20:32

    ΝΕΛ: Αύξηση εσόδων, περιορισμός λειτουργικών ζημιών στο 2007

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Με αύξηση του κύκλου εργασιών και με σημαντικό περιορισμό των λειτουργικών ζημιών έκλεισε το 2007 για τη Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου. Τα καθαρά κέρδη της εταιρείας επηρεάστηκαν -σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση- από τις αυξημένες τιμές του πετρελαίου, ενώ επισημαίνεται παράλληλα πως τα αντίστοιχα περυσινά μεγέθη είχαν ωφεληθεί με ποσό 55,180 εκατ. ευρώ συνεπεία ρυθμίσεων δανείων λόγω δυσλειτουργίας των ταχυπλόων πλοίων. 

    Αναλυτικότερα, σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας ο κύκλος εργασιών του ομίλου αυξήθηκε κατά 67% (παρά τον έντονο ανταγωνισμό που υπήρξε στις γραμμές που δραστηριοποιήθηκε και ειδικά στην κύρια γραμμή Χίου - Μυτιληνής) και διαμορφώθηκε στα 45,090 εκατ. ευρώ έναντι 26,979 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση. Η αύξηση των εσόδων αποδίδεται κυρίως στην επαναδραστηριοποίηση και δρομολόγηση, των δύο ταχυπλόων πλοίων "Αίολος Κεντέρης και "Αίολος Κεντέρης ΙΙ" σε νέες γραμμές καθώς και στην ενσωμάτωση στη χρήση 2007 του κύκλου εργασιών της θυγατρικής εταιρείας C-Link Ferries τα πλοία της οποίας απασχολούνται κυρίως σε επιδοτούμενες άγονες γραμμές. 

    Επίσης, ο Όμιλος περιόρισε σημαντικά τις λειτουργικές ζημιές σε 805 χιλ. ευρώ από 7,851 εκατ. ευρώ το 2006. Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση οι κυριότεροι λόγοι που επηρέασαν ευεργετικά τα λειτουργικά αποτελέσματα του Ομίλου στην παρούσα χρήση σε σχέση με την προηγούμενη ήταν: α) η αύξηση των εσόδων των πλοίων ανά διανυόμενο μίλι κατά 3% οφειλόμενη στην αύξηση των τιμών των εισιτηρίων και β) η μείωση του συνολικού λειτουργικού κόστους ανά διανυόμενο μίλι κατά 19%. Ειδικότερα και όσον αφορά το λειτουργικό κόστος σημειώνεται πως το κόστος καυσίμων μειώθηκε κατά 14% ανά μίλι, το κόστος αμοιβών πληρωμάτων ανά μίλι μειώθηκε κατά 7%, τα ασφάλιστρα των πλοίων ανά μίλι μειώθηκαν κατά 25%, ενώ το κόστος των επισκευών και αναβαθμίσεων εξοπλισμού των πλοίων, η συμμετοχή του οποίου στο συνολικό λειτουργικό κόστος στη παρούσα χρήση δεν ξεπέρασε το 11%, αυξήθηκε ανά μίλι κατά 48% εξαιτίας του εκτεταμένου προγράμματος επισκευών που βελτίωσε σημαντικά την λειτουργική ικανότητα του στόλου. 

    Η μείωση του λειτουργικού κόστους αποδίδεται στην πώληση και αποδρομολόγηση των ταχυπλόων πλοίων "Αίολος Κεντέρης" και "Παναγία Πάρου" στην επαδραστηριοποίηση των ταχυπλόων πλοίων "Αίολος Κεντέρης Ι" και "Αίολος Κεντέρης ΙΙ", στην αποτελεσματικότερη διαχείριση των υλών καθώς και στην πληρέστερη και αποδοτικότερη αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού. 

    Τα έξοδα Διοίκησης και Διάθεσης (εκτός προμηθειών πρακτορείων) του Ομίλου αυξήθηκαν κατά 14% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση οφειλόμενα κατά μέρος στη μη ενσωμάτωση στη προηγούμενη χρήση των αποτελεσμάτων της θυγατρικής εταιρείας C-Link Ferries. 

    Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (ΕΒΙDΤΑ) διαμορφώθηκαν στα 2,120 εκατ. ευρώ από 43,77 εκατ. ευρώ το 2006 και τέλος τα ΄Κέρδη/ζημίες μετά από φόρους ΄ ανήλθαν σε ζημία 9,830 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 32,077 εκατ. ευρώ στη χρήση 2006. 

    Στην ανακοίνωση τονίζεται πως τα αποτελέσματα της προηγουμένης χρήσεως είχαν ωφεληθεί με ποσό 55,180 εκατ. ευρώ συνεπεία ρυθμίσεων δανείων λόγω δυσλειτουργίας των ταχυπλόων πλοίων. Καθοριστικό ανασταλτικό ρόλο στη διαμόρφωση των αποτελεσμάτων της παρούσης χρήσεως διαδραμάτισε η ραγδαία άνοδος των τιμών του πετρελαίου (η τιμή του brent υπερδιπλασιάσθηκε από τις αρχές του 2007 ως σήμερα) η οποία περιόρισε αισθητά τα περιθώρια κέρδους και ανέτρεψε τον σχεδιασμό της Διοίκησης. 

    Η καθαρή θέση του Ομίλου ανήλθε σε 54,520 εκατ. ευρώ έναντι 58,736 εκατ. ευρώ το 2006. Οι δανειακές υποχρεώσεις του Ομίλου μειώθηκαν σε σημαντικό βαθμό και διαμορφώθηκαν το 2007 σε 70,667 εκατ. ευρώ έναντι 117,362 εκατ. ευρώ το 2006. Η μείωση αυτή είχε ως συνέπεια τη βελτίωση του δείκτη δανειακής επιβάρυνσης του ομίλου κατά 54% σε σχέση με το 2006. 

    Το συνολικό μεταφορικό έργο του Ομίλου κατά το 2007 ανήλθε σε 934.177 επιβάτες, 125.662 ΙΧ οχήματα και 27.897 φορτηγά αυτοκίνητα σε σχέση με το 2006 που ήταν 603.548 επιβάτες, 77.990 ΙΧ οχήματα και 23.003 φορτηγά αυτοκίνητα. Η αύξηση αυτή του μεταφορικού έργου αποδίδεται τόσο στην επαναδραστηριοποίηση των ταχυπλόων πλοίων που ήταν σε αδράνεια στη χρήση 2006 όσο και στο μεταφορικό έργο της θυγατρικής εταιρείας C-Links Ferries που για πρώτη φορά ενσωματώθηκε στη χρήση 2007. 

    Πρόθεση της Διοίκησης του Ομίλου είναι η δημιουργία των βάσεων και του περιβάλλοντος εκείνου που θα διευκολύνει την προσφορά ανταγωνιστικών υπηρεσιών καθώς και η δημιουργία σύγχρονων δομών λειτουργίας στις εταιρείες του Ομίλου. Στόχοι και προτεραιότητα επιλογών αποτελούν για τη Διοίκηση του Ομίλου η διατήρηση και επαύξηση των μεριδίων αγοράς στις δραστηριοποιούμενες γραμμές, η απόκτηση μεριδίου αγοράς σε νέες γραμμές ικανές να συνεισφέρουν θετικά στο μικτό λειτουργικό της περιθώριο καθώς επίσης και η ενίσχυση και ανανέωση του στόλου του.  

    Σημειώνεται πως το 2007 ήταν η τρίτη οικονομική χρήση που οι οικονομικές καταστάσεις συντάχθηκαν με βάση τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Πληροφόρησης. 

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ