Του Στέλιου Κράλογλου
Εναλλακτικό σχέδιο ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ σε περίπτωση που οι διαγωνισμοί για την αξιοποίηση των ΣΕΜΠΟ οδηγηθούν σε αδιέξοδο «βγάζει» από το συρτάρι η κυβέρνηση για... κάθε ενδεχόμενο!
Σύμφωνα με πληροφορίες το εναλλακτικό σχέδιο της κυβέρνησης προβλέπει ότι σε περίπτωση που ο διαγωνισμός για τον ΟΛΠ κηρυχθεί άγονος τότε το Δημόσιο θα προχωρήσει (όπως έγινε πέρυσι και στην περίπτωση του ΟΤΕ) στη διάθεση ποσοστού που κατέχει στο μετοχικό κεφάλαιο του ΟΛΠ (έως 25%) με στόχο την αναζήτηση ιδιώτη για στρατηγική συνεργασία στη διοίκηση του Οργανισμού. Σε επόμενο στάδιο θα πραγματοποιηθεί και αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου στην οποία θα συμμετέχει και το Δημόσιο.
Η κυβέρνηση πάντως, επισήμως, εμφανίζεται αισιόδοξη για την ομαλή έκβαση των διαγωνισμών σε ΟΛΠ και ΟΛΘ μετά και την απόφαση της MSC να παραλάβει την προκήρυξη του ΟΛΠ για λογαριασμό του βελγικού ομίλου διαχείρισης λιμένων, Europe Terminal. H εμφάνιση της MSC πυροδοτεί σενάρια ακόμα και για ανατροπή των συμμαχιών στο λιμάνι του Πειραιά αν και πολλοί παράγοντες της αγοράς θεωρούν πιθανό το ενδεχόμενο αποχώρησης και άλλων εκ των λεγόμενων «φαβορί».
Στο μεταξύ, παράταση της αρρυθμίας στα εμπορικά λιμάνια και της «αγωνίας» των παραγωγικών τάξεων, που έχει επέλθει το πρώτο τρίμηνο του έτους εξαιτίας της αποχής των λιμενεργατών από υπερωριακή απασχόληση, εργασίες Σαββατοκύριακου και αργιών των λιμενεργατών, αποφάσισε να δώσει για ένα ακόμη μήνα, η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ).
Η Ομοσπονδία απορρίπτει στο σύνολό της τη φιλοσοφία της επιχειρούμενης μεταρρύθμισης στο λιμενικό τομέα, η οποία ωστόσο εξελίσσεται απρόσκοπτα όσον αφορά την πρώτη φάση της διαδικασίας του διεθνούς διαγωνισμού για τους ΣΕΜΠΟ των ΟΛΠ και ΟΛΘ.
Την τρέχουσα εβδομάδα, και εφόσον οι Δικηγορικοί Σύλλογοι διακόψουν τις δικές τους κινητοποιήσεις για το ασφαλιστικό, αναμένεται να εκδικαστεί η έφεση που έχει ασκήσει ο ΟΛΠ κατά της απόφασης του Μονομελούς Πρωτοδικείου Πειραιώς, με την οποία απερρίφθη στο σύνολό της η προσφυγή με ασφαλιστικά μέτρα κατά των συνδικαλιστικών φορέων των λιμενεργατών με στόχο τη διακοπή των κινητοποιήσεων.
Κύκλοι του υπουργείου δεν έκρυβαν τον προβληματισμό τους για την τροπή που λαμβάνει το όλο ζήτημα, αλλά και τη συγκρατημένη αισιοδοξία τους ότι τελικά θα κερδηθεί η έφεση.
Η τροπή που λαμβάνει η όλη υπόθεση καθιστά εξαιρετικά επίκαιρες τις τελευταίες επισημάνσεις της Διεθνούς Ναυτικής Ενώσεως, η οποία έχει χαρακτηρίσει αδιανόητο λιμενεργάτες και διοικήσεις των λιμένων μετά δίμηνο «διάλογο» να μην μπορούν να καταλήξουν σε ένα θετικό αποτέλεσμα,