Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 17-Μαρ-2008 09:07

    "Μπλόκο" της ΥΠΑ στην Aegean Airlines

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Του Φώτη Φωτεινού
     
    Σε θρίλερ εξελίσσεται το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Χίος της Aegean Airlines, το οποίο έχει προγραμματιστεί να εγκαινιαστεί την 1η Μαΐου. Το εν λόγω δρομολόγιο διεξάγεται σήμερα από τις Ο.Α., καθώς συγκαταλέγεται στις άγονες γραμμές.

    Η σύμβαση που έχουν υπογράψει οι Ο.Α. με το ελληνικό Δημόσιο, για το συγκεκριμένο δρομολόγιο, λήγει στις 30/4/08, αν και υπάρχει η δυνατότητα παράτασης μέχρι τις 28/2/09.    

    Η Aegean φιλοδοξεί να πραγματοποιήσει το δρομολόγιο την 1η Μαΐου, αν και πληροφορίες αναφέρουν πως η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας έχει ενημερώσει την εταιρεία για τη δυνατότητα παράτασης της σύμβασης με τις Ο.Α. μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου του 2009.

    Εφόσον οι Ο.Α. κάνουν χρήση του δικαιώματός τους, εγείρονται σοβαρές αμφιβολίες εάν η Aegean προχωρήσει τελικά στη διεξαγωγή του δρομολογίου την 1η Μαΐου, ενώ είναι ορατό το ενδεχόμενο να αποσύρει το ενδιαφέρον της μέχρι τη λήξη της παράτασης της σύμβασης. 

    Στο μέλλον η εταιρεία θεωρείται σίγουρο ότι θα εκδηλώσει ενδιαφέρον για την εκμετάλλευση και άλλων άγονων γραμμών, εφόσον αυτές παρουσιάζουν εμπορικό ενδιαφέρον (κυρίως από τη Θεσσαλονίκη).          
    Αποχαρακτηρίζονται οι άγονες γραμμές 

    Το σίγουρο είναι ότι η είσοδος της Aegean Airlines σε μια από τις 25 άγονες γραμμές της Ελλάδας (Θεσσαλονίκη – Χίος), χωρίς κρατική επιδότηση, σηματοδοτεί τον αποχαρακτηρισμό του εν λόγω δρομολογίου ως «άγονης γραμμής», καθώς εκδηλώνεται εμπορικό ενδιαφέρον για την εκμετάλλευση του με κανόνες της ελεύθερης αγοράς. 

    Το σύνολο των άγονων γραμμών εκτελείται μέχρι σήμερα από τις Ολυμπιακές Αερογραμμές, οι οποίες λαμβάνουν ετησίως, για την πραγματοποίησή τους, 30 εκατ. ευρώ με μορφή κρατικής επιδότησης.

    Αρκετές από τις άγονες γραμμές, οι οποίες υπολογίζεται ότι αντιπροσωπεύουν μερίδιο 12-15% της εγχώριας επιβατικής κίνησης, συγκεντρώνουν σημαντικό εμπορικό ενδιαφέρον, όπως η γραμμή Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα.

    Το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα των άγονων γραμμών αποτελεί ο χαμηλός τους ναύλος, καθώς η τιμή του εισιτηρίου δεν περιλαμβάνει το Τέλος Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αεροδρομίου (ΤΕΑΑ), το οποίο (λανθασμένα) αναπαράγεται ως «σπατόσημο».   

    Η E.E. διαθέτει συνολικά 216 γραμμές παροχής δημόσιας υπηρεσίας (Public Service Obligations). «Πρωταθλήτρια» αναδεικνύεται η Γαλλία με 66, ακολουθούν η Πορτογαλία με 27, το Ηνωμένο Βασίλειο με 26, ενώ η Ισπανία διαθέτει μόλις 16 και η Γερμανία 3.    
     
    Οι 25 άγονες γραμμές της Ελλάδας 

    Γραμμή

    Λήξη σύμβασης

    Ανάδοχος

    Αλεξανδρούπολη –Σητεία -

    30/4/08*

    ΟΑ

    Αθήνα - Αστυπάλαια

    30/4/08*

    ΟΑ

    Αθήνα - Ικαρία

    30/4/08*

    ΟΑ

    Αθήνα - Κάλυμνος

    30/4/10

    ΟΑ

    Αθήνα - Κάρπαθος

    31/03/09

    ΟΑ

    Αθήνα - Κύθηρα

    31/03/09

    ΟΑ

    Αθήνα - Λέρος

    30/4/08*

    ΟΑ

    Αθήνα - Μύλος

    30/4/08*

    ΟΑ

    Αθήνα - Νάξος

    31/03/09

    ΟΑ

    Αθήνα - Πάρος

    31/03/09

    ΟΑ

    Αθήνα - Σητεία

    31/03/09

    ΟΑ

    Αθήνα - Σκιάθος

    31/03/09

    ΟΑ

    Αθήνα - Σκύρος

    30/4/08

    Διαγωνισμός σε εξέλιξη

    Κέρκυρα - Πρέβεζα – Κεφαλονιά - Ζάκυνθος

    31/03/09

    ΟΑ

    Λήμνος - Μυτιλήνη – Χίος – Σάμος – Ρόδος 

    30/4/08*

    ΟΑ

    Πρέβεζα - Σητεία

    30/4/08*

    ΟΑ

    Ρόδος - Κάρπαθος – Κάσος – Σητεία

    30/4/08*

    ΟΑ

    Ρόδος - Καστελόριζο

    30/4/08

    Διαγωνισμός σε εξέλιξη

    Ρόδος - Κως – Λέρος – Αστυπάλαια

    31/03/09

    ΟΑ

    Θεσσαλονίκη - Χίος

    30/4/08*

    ΟΑ

    Θεσσαλονίκη - Καλαμάτα

    30/4/10

    ΟΑ

    Θεσσαλονίκη - Κέρκυρα

    31/03/09

    ΟΑ

    Θεσσαλονίκη - Λήμνος – Ικαρία

     

    Δεν κατατέθηκε καμία προσφορά

    Θεσσαλονίκη - Σάμος

    30/4/08*

    ΟΑ

    Θεσσαλονίκη - Σκύρος

    30/4/08

    Διαγωνισμός σε εξέλιξη


    Πηγή: Ε.Ε., *Με δυνατότητα παράτασης μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου 2009
     
     
     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ