Συνεχης ενημερωση
Ένα θερμό καλοκαίρι αναμένεται να εξελιχτεί φέτος για την ελληνική ακτοπλοΐα. Η Αδριατική είναι το έπαθλο και το όπλο οι προσφορές προς τις μεταφορικές εταιρείες.
Οι επιπτώσεις στις μεγάλες και μικρότερες ακτοπλοϊκές εταιρείες από την εκτόξευση της τιμής του αργού πετρελαίου και κατ’ επέκταση των ναυτιλιακών καυσίμων δεν είναι ο μόνος λόγος που οι τρεις μεγάλοι στόλοι (Minoan /Grimaldi – AΝΕΚ – MIG/Superfast) ακονίζουν τα μαχαίρια τους για την φετινή σεζόν. Για πρώτη φορά τα δεδομένα άλλαξαν τόσο πολύ για τις τρεις μεγάλες ελληνικές (;) εταιρείες.
Με «άρωμα» Dubai , Νάπολης και ολίγον... Ρέστη, τα επιτελεία των εμπορικών τμημάτων προσαρμόζονται στα νέα δεδομένα, με ιδιαίτερη στόχευση στη διακίνηση των φορτηγών αυτοκινήτων που αποτελούν την πιο προσοδοφόρα (και επί δωδεκάμηνης βάσης) πηγή εσόδων για τα πλοία της Αδριατικής.
Η ΑΝΕΚ, ο βασικός μέτοχος της οποίας είναι ο Γιάννης Σ. Βαρδινογιάννης, τάραξε φέτος τα νερά του ακτοπλοϊκού χάρτη, ενισχυμένη και από την έμμεση συμμετοχή του υπερδραστήριου εφοπλιστή της ποντοπόρου Βίκτορα Ρέστη, δείχνει έτοιμη να μην αφήσει χώρο στην πρωτοκαθεδρία που απέκτησε με κόπο στην Αδριατική τα τελευταία χρόνια.
Από την άλλη, η Attica στα χέρια πλέον του μεγαλύτερου ελληνικού ομίλου - MIG - του Ανδρέα Βγενόπουλου και των Αράβων και Ελλήνων (μεταξύ των οποίων μεγάλων εφοπλιστών) επενδυτών και τέλος η Minoan στα χέρια ενός εκ των μεγαλυτέρων παγκοσμίως εφοπλιστών του Ναπολιτάνικου ομίλου Grimaldi οι διαθέσεις του οποίου τρομάζουν όποιον και όπου τον ανταγωνίστηκε από την Μεσόγειο έως τη Βαλτική.
Οι επιπτώσεις στις μεγάλες και μικρότερες ακτοπλοϊκές εταιρείες από την εκτόξευση της τιμής του αργού πετρελαίου και κατ’ επέκταση των ναυτιλιακών καυσίμων δεν είναι ο μόνος λόγος που οι τρεις μεγάλοι στόλοι (Minoan /Grimaldi – AΝΕΚ – MIG/Superfast) ακονίζουν τα μαχαίρια τους για την φετινή σεζόν. Για πρώτη φορά τα δεδομένα άλλαξαν τόσο πολύ για τις τρεις μεγάλες ελληνικές (;) εταιρείες.
Με «άρωμα» Dubai , Νάπολης και ολίγον... Ρέστη, τα επιτελεία των εμπορικών τμημάτων προσαρμόζονται στα νέα δεδομένα, με ιδιαίτερη στόχευση στη διακίνηση των φορτηγών αυτοκινήτων που αποτελούν την πιο προσοδοφόρα (και επί δωδεκάμηνης βάσης) πηγή εσόδων για τα πλοία της Αδριατικής.
Η ΑΝΕΚ, ο βασικός μέτοχος της οποίας είναι ο Γιάννης Σ. Βαρδινογιάννης, τάραξε φέτος τα νερά του ακτοπλοϊκού χάρτη, ενισχυμένη και από την έμμεση συμμετοχή του υπερδραστήριου εφοπλιστή της ποντοπόρου Βίκτορα Ρέστη, δείχνει έτοιμη να μην αφήσει χώρο στην πρωτοκαθεδρία που απέκτησε με κόπο στην Αδριατική τα τελευταία χρόνια.
Από την άλλη, η Attica στα χέρια πλέον του μεγαλύτερου ελληνικού ομίλου - MIG - του Ανδρέα Βγενόπουλου και των Αράβων και Ελλήνων (μεταξύ των οποίων μεγάλων εφοπλιστών) επενδυτών και τέλος η Minoan στα χέρια ενός εκ των μεγαλυτέρων παγκοσμίως εφοπλιστών του Ναπολιτάνικου ομίλου Grimaldi οι διαθέσεις του οποίου τρομάζουν όποιον και όπου τον ανταγωνίστηκε από την Μεσόγειο έως τη Βαλτική.
Στο επιτελείο της Νάπολης, καταστρώνονται σχέδια για την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη διείσδυση σε μεταφορικές εταιρείες και εταιρείες logistics με κάθε δυνατή συμφωνία ακόμα και με συμμετοχή σε κοινά εγχειρήματα, κάτι το οποίο δείχνει και τις μελλούμενες διαθέσεις της εν Ελλάδι πλέον θυγατρικής τους, Minoan. Eιπλέον ο όμιλος Grimaldi αρχίζει πριν το καλοκαίρι να παραλαμβάνει τα νέου τύπου, θηριώδη, RoRo και όλα δείχνουν ότι θα τα δρομολογήσει στην Αδριατική.
Με γέφυρα την Ιταλία
Μέσα στο Μάρτιο ο ιταλικός όμιλος ετοιμάζει ένα μεγάλο πακέτο προσφοράς «γέφυρας» των ανατολικών χωρών (Ελλάδα, Βουλγαρία, Τουρκία) με τις κεντρικές και νότιες χώρες (Γαλλία, Ισπανία, Πορτογαλία) της Μεσογείου συνδέοντας ουσιαστικά μέσω Ιταλίας τους στόλους του ομίλου Grimaldi ανατολικά και δυτικά της Ιταλίας, με βλέψεις και στη Μαύρη Θάλασσα.
Τα εισιτήρια που θα προσφέρονται θα είναι δηλαδή «πακέτο» και το δέλεαρ για τις ελληνικές μεταφορικές εταιρείες μεγάλο.
Οι μεγάλες ελληνικές εταιρείες διαμεταφοράς, freight forwarders και logistics διακινούν ετησίως δεκάδες χιλιάδες φορτηγά μέσω της Αδριατικής τα οποία όμως δεν τους ανήκουν (στην πλειοψηφία) λόγω της απίστευτης ελληνικής νομοθεσίας αδειοδότησης που προστατεύει το επάγγελμα και ουδείς υπουργός Μεταφορών έχει ασχοληθεί με την επίλυση του προβλήματος. Πολλές μεγάλες όμως εταιρείες, έχουν αφενός ιδιόκτητα ή μισθωμένα trailers που ταξιδεύουν «ασυνόδευτα» προς και από την Ιταλία (χωρίς δηλαδή τον τράκτορα που τα ελκύει) αλλά και μόνιμες συνεργασίες με αυτοκινητιστές, είτε μικρομεσαίους είτε μεγάλους συνεταιρισμούς.
Ο κλάδος της διαμεταφοράς αποτελείται όχι μόνο από τις επιχειρήσεις αλλά και από μεμονωμένους αυτοκινητιστές πολλοί από τους οποίους διαχειρίζονται στόλους 20, 30 ακόμα και περισσότερων φορτηγών.
Όσον αφορά τις εταιρείες, από τις δέκα πολύ μεγάλες του κλάδου, οι μισές ανήκουν σε πολυεθνικά και αλλοδαπά συμφέροντα την πρωτοκαθεδρία του οποίου επί σειρά ετών έχει η πολυεθνική Kuehne & Nagel/Πρόοδος.
Πολύ μεγάλο όγκο φορτίων στην Αδριατική διακινούν και οι: Schenker (γερμανική), Βεΐνόγλου, Omega, (ελληνικών και γαλλικών συμφερόντων), DHL – Danzas (πολυεθνική), Ιmperio – Αργώ, Ballauf Hellas (γερμανικών και ελληνικών συμφερόντων), Goldair, Καμπέρος, Supertrans, Transcombi, κ.α.
Στον κλάδο μεταφορών και logistics διαφαίνεται τάση consolidation εταιρειών όχι μόνο διότι οι υψηλές τιμές του πετρελαίου έχουν ελαχιστοποιήσει τα περιθώρια κέρδους, αλλά διότι αντίστοιχη τάση συγχωνεύσεων και εξαγορών κυριαρχεί στις αγορές του εξωτερικού. Στο ελληνικό χρηματιστήριο η μόνη εισηγμένη του κλάδου είναι η Imperio ποσοστό 10% της οποίας έχει αποκτήσει μέσω του ΧΑ ο όμιλος Ρέστη.
Με γέφυρα την Ιταλία
Μέσα στο Μάρτιο ο ιταλικός όμιλος ετοιμάζει ένα μεγάλο πακέτο προσφοράς «γέφυρας» των ανατολικών χωρών (Ελλάδα, Βουλγαρία, Τουρκία) με τις κεντρικές και νότιες χώρες (Γαλλία, Ισπανία, Πορτογαλία) της Μεσογείου συνδέοντας ουσιαστικά μέσω Ιταλίας τους στόλους του ομίλου Grimaldi ανατολικά και δυτικά της Ιταλίας, με βλέψεις και στη Μαύρη Θάλασσα.
Τα εισιτήρια που θα προσφέρονται θα είναι δηλαδή «πακέτο» και το δέλεαρ για τις ελληνικές μεταφορικές εταιρείες μεγάλο.
Οι μεγάλες ελληνικές εταιρείες διαμεταφοράς, freight forwarders και logistics διακινούν ετησίως δεκάδες χιλιάδες φορτηγά μέσω της Αδριατικής τα οποία όμως δεν τους ανήκουν (στην πλειοψηφία) λόγω της απίστευτης ελληνικής νομοθεσίας αδειοδότησης που προστατεύει το επάγγελμα και ουδείς υπουργός Μεταφορών έχει ασχοληθεί με την επίλυση του προβλήματος. Πολλές μεγάλες όμως εταιρείες, έχουν αφενός ιδιόκτητα ή μισθωμένα trailers που ταξιδεύουν «ασυνόδευτα» προς και από την Ιταλία (χωρίς δηλαδή τον τράκτορα που τα ελκύει) αλλά και μόνιμες συνεργασίες με αυτοκινητιστές, είτε μικρομεσαίους είτε μεγάλους συνεταιρισμούς.
Ο κλάδος της διαμεταφοράς αποτελείται όχι μόνο από τις επιχειρήσεις αλλά και από μεμονωμένους αυτοκινητιστές πολλοί από τους οποίους διαχειρίζονται στόλους 20, 30 ακόμα και περισσότερων φορτηγών.
Όσον αφορά τις εταιρείες, από τις δέκα πολύ μεγάλες του κλάδου, οι μισές ανήκουν σε πολυεθνικά και αλλοδαπά συμφέροντα την πρωτοκαθεδρία του οποίου επί σειρά ετών έχει η πολυεθνική Kuehne & Nagel/Πρόοδος.
Πολύ μεγάλο όγκο φορτίων στην Αδριατική διακινούν και οι: Schenker (γερμανική), Βεΐνόγλου, Omega, (ελληνικών και γαλλικών συμφερόντων), DHL – Danzas (πολυεθνική), Ιmperio – Αργώ, Ballauf Hellas (γερμανικών και ελληνικών συμφερόντων), Goldair, Καμπέρος, Supertrans, Transcombi, κ.α.
Στον κλάδο μεταφορών και logistics διαφαίνεται τάση consolidation εταιρειών όχι μόνο διότι οι υψηλές τιμές του πετρελαίου έχουν ελαχιστοποιήσει τα περιθώρια κέρδους, αλλά διότι αντίστοιχη τάση συγχωνεύσεων και εξαγορών κυριαρχεί στις αγορές του εξωτερικού. Στο ελληνικό χρηματιστήριο η μόνη εισηγμένη του κλάδου είναι η Imperio ποσοστό 10% της οποίας έχει αποκτήσει μέσω του ΧΑ ο όμιλος Ρέστη.
-
11:16 Συνάντηση Μ. Βαρβιτσιώτη με τον ΥΠΕΞ της Αγίας Έδρας στο Βατικανό
-
11:09 Ρωσία: Η ρωσική υπηρεσία ασφαλείας έθεσε υπό κράτηση Ουκρανό διπλωμάτη
-
11:09 ΓΕΣ: Θάνατος στρατιώτη σε μονάδα της Λήμνου
-
10:57 Ιαπωνία: Αποφασισμένη να διεξαγάγει τους Ολυμπιακούς Αγώνες αυτό το καλοκαίρι
-
10:50 Χ. Θεοχάρης: Εξαιρετικά εποικοδομητική η επίσκεψη στη Μόσχα
-
10:45 Η SpaceX του Musk νίκησε την Blue Origin του Bezos για το σύστημα προσελήνωσης της NASA
-
10:44 Ινδία: Ρεκόρ με 234.692 νέα κρούσματα κορονοϊού το τελευταίο 24ωρο
-
10:39 Υεμένη: 96 νεκροί στις συνεχιζόμενες μάχες γύρω από τη Μαρίμπ
-
10:29 Αργεντινή: Νέο ρεκόρ 29.400+ κρουσμάτων κορονοϊού και 160 θάνατοι το τελευταίο 24ωρο
-
10:23 Γερμανία: 219 θάνατοι και σχεδόν 24.000 κρούσματα κορονοϊού σε 24 ώρες
-
Ερντογάν: Το Ισραήλ είναι εχθρός του ισλάμ, και θα το μάθει όλος ο κόσμος
-
Τι αλλάζει με την αυτόματη διασύνδεση τραπεζών και Taxis
-
Ποιοι πήραν και πόσα δάνεια με εγγύηση του δημοσίου
-
Ξεκινά το πρώτο κρας τεστ για τον τουρισμό
-
Τι ισχύει από σήμερα σε όλη τη χώρα λόγω της πανδημίας
-
Έρχονται δύσκολες αποφάσεις για τις έρευνες υδρογονανθράκων
-
Good diplomacy ε!
-
Επιτέλους, συνέβη το αυτονόητο
-
Η σημασία της μονομαχίας Λάσετ-Ζέντερ για την διαδοχή της Μέρκελ
-
Αναστέλλονται έως και 12 μήνες οι πλειστηριασμοί για τους πληγέντες από θεομηνίες
-
Good diplomacy ε! (7)
-
Τι αλλάζει με την αυτόματη διασύνδεση τραπεζών και Taxis (5)
-
Ερντογάν: Το Ισραήλ είναι εχθρός του ισλάμ, και θα το μάθει όλος ο κόσμος (2)
-
Ξεκινά το πρώτο κρας τεστ για τον τουρισμό (2)
-
Ποιοι πήραν και πόσα δάνεια με εγγύηση του δημοσίου (2)
-
Ποιος πληρώνει τα χρέη της πανδημίας στην ΕΕ; (1)
-
Έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον για αιολικά και φωτοβολταϊκά πάρκα (1)
-
Η κοκαΐνη από την Κολομβία ψάχνει νέα δίοδο στην Ευρώπη (1)
-
Έρχονται δύσκολες αποφάσεις για τις έρευνες υδρογονανθράκων (1)

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
