Του Φώτη Φωτεινού
ΟΤΕ, Profile και Altec διεκδικούν την πληροφοριακή αναβάθμιση της ΕΘΕΛ. Το εν λόγω έργο, ύψους 4 εκατ. ευρώ, επιμερίζεται σε τρεις επιμέρους διαγωνισμούς.
Συγκεκριμένα, στο διαγωνισμό για την εγκατάσταση δομημένης καλωδίωσης, η οποία θα παράσχει άμεση πληροφοριακή διασύνδεση μεταξύ των 7 αμαξοστασίων της ΕΘΕΛ, μειοδότησε ο ΟΤΕ.
Αντίστοιχα, στο διαγωνισμό για την εγκατάσταση warehouse management προηγείται η Profile, ενώ για την εγκατάσταση συστήματος ERP (το ERP είναι ένας τρόπος να ενσωματωθούν τα στοιχεία και οι διαδικασίες μιας οργάνωσης σε ένα ενιαίο σύστημα) «μάχη» δίνουν η Altec και η Profile.
Τα τρία παραπάνω έργα θεωρούνται κομβικά για την αναβάθμιση των εσωτερικών λειτουργιών της ΕΘΕΛ, ενός οργανισμού που καταμετρά 6.000 άτομα προσωπικό.
Το 51% των μετακινήσεων πραγματοποιείται με την ΕΘΕΛ
Σύμφωνα με στοιχεία του ΟΑΣΑ, το 51% των μετακινήσεων με ΜΜΜ πραγματοποιείται με λεωφορεία της ΕΘΕΛ, η επιβατική κίνηση του μέσου εμφανίζεται το 2007 χαμηλότερη κατά 7 εκατ. επιβάτες περίπου από αυτήν του 2005, αν και ελαφρώς αυξημένη από το 2006, οπότε και παρουσίασε σημαντική πτώση καταγράφοντας 356,8 εκατ. επιβάτες έναντι 369,5 εκατ. επιβάτες το 2007. Παράλληλα, περίπου 1 εκατ. λιγότεροι επιβάτες επιβιβάστηκαν στα τρόλεϊ το 2007 σε σχέση με το 2001 οπότε οι μετακινήσεις με τα οχήματα του ΗΛΠΑΠ ανήλθαν στα 83,5 εκατ. επιβάτες.
Η χαμηλότερη κίνηση παρατηρείται το 2005 οπότε και στα τρόλεϊ επιβιβάστηκαν 78,4 εκατ. επιβάτες έναντι 81 εκατ. το 2007.
Ενισχυμένοι κατά 8,2 εκατ. επιβάτες ήταν οι συρμοί του ηλεκτρικού σιδηρόδρομου το 2007, σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά (έχουν «κερδίσει» την τελευταία εξαετία συνολικά 23 εκατ. επιβάτες, αποδεικνύοντας την προτίμηση των επιβατών στα μέσα σταθερής τροχιάς).
Ενθαρρυντική εικόνα παρουσιάζουν τόσο το μετρό όσο και το τραμ, γεγονός που συνδέεται φυσικά με τη διεύρυνση του δικτύου από το 2001 έως σήμερα, για το μετρό, και από το 2004 για το τραμ.
Συγκεκριμένα, οι επιβάτες του μετρό ανήλθαν στα 190 εκατ. το 2007, αυξημένοι κατά 11,2 εκατ. σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά και σχεδόν κατά 71 εκατ. σε σχέση με το 2001.
Αντιστοίχως οι επιβάτες του τραμ από 3,2 εκατ. που ήταν το 2004 (πρώτη χρονιά λειτουργίας του μέσου) το 2007 άγγιξαν τα 16 εκατ., ενώ αυξημένοι κατά 758.784 εμφανίστηκαν οι επιβάτες του προαστιακού το 2007 σε σχέση με το προηγούμενο έτος, στο αστικό δίκτυο του μέσου.