Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 05-Μαρ-2008 15:28

    Αρχές του 2010 η νέα μονάδα της Motor Oil

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Τις δραστηριότητες και τα οικονομικά μεγέθη της, όπως επίσης και τους στόχους και τη στρατηγική ανάπτυξής της παρουσίασε η Motor Oil στο πλαίσιο της ετήσιας ενημέρωσης των αναλυτών της εταιρείας στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών.

    Σύμφωνα με την παρουσίαση, το 2007 θεωρείται από την εταιρεία "μία σημαντική χρονιά από άποψη επιχειρηματικών αποφάσεων που αφορούν στο πρόγραμμα επέκτασης του Διυλιστηρίου (Refinery Expansion Program) και ιδιαίτερα θετική σε επίπεδο οικονομικών αποτελεσμάτων".

    Η ολοκλήρωση της επένδυσης του "Ηydrocracker" (η μονάδα συμπλήρωσε ήδη 2 χρόνια λειτουργίας) κατατάσσει την εταιρεία στα πλέον σύγχρονα διυλιστήρια της Ευρώπης με υψηλό βαθμό πολυπλοκότητας, το οποίο έχει τη δυνατότητα παραγωγής καυσίμων κίνησης προδιαγραφών 2008 και 2009 της Ευρωπαϊκής Ένωσης (περιεκτικότητα σε θείο 10 ppm).

    Το Μάιο του 2007, όπως επισημάνθηκε, το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας αποφάσισε την κατασκευή μιας νέας μονάδας ατμοσφαιρικής απόσταξης (Crude Distillation Unit) δυναμικότητος περίπου 60.000 βαρελιών την ημέρα (bbl/d) μετά την ολοκλήρωση της οποίας η συνολική δυναμικότητα παραγωγής του Διυλιστηρίου θα υπερβεί τα 170.000 bbl/d ή τα 9 εκατ. μετρικούς τόννους ετησίως. Η Motor Oil αναμένει πρόσθετα οφέλη από την υποκατάσταση εισαγωγών μαζούτ (Straight Run Fuel Oil) από ιδιοπαραγόμενο, από τη βελτιστοποίηση προμηθειών αργού και από τη δυνατότητα κατεργασίας νέων τύπων αργού.

    Όπως διευκρινίστηκε, η κατασκευή της νέας μονάδας ανετέθη, μετά από διεθνή διαγωνισμό, στην TECHNIP Italy. Το σύνολο της επενδυτικής δαπάνης θα διαμορφωθεί σε 180 εκατ. ευρώ περίπου και η νέα μονάδα αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία στις αρχές του 2010.

    Σύμφωνα με τη Motor Oil, το 2007 τα διεθνή περιθώρια διύλισης κινήθηκαν σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αντικατοπτρίζοντας την αυξανόμενη παγκόσμια ζήτηση για καύσιμα. Τα προϊόντα της εταιρείας συνέχισαν να διοχετεύονται και στις 3 κύριες αγορές: εσωτερική, εξαγωγές, ναυτιλία μέσω ενός "ισχυρού δικτύου πωλήσεων και μακροχρόνιων σχέσεων με τους πελάτες της", όπως επισημάνθηκε.

    Για το 2007 η εταιρεία θα προτείνει συνολικό μέρισμα 1,20 ευρώ ανά μετοχή, που στα τρέχοντα επίπεδα τιμής δίνει μερισματική απόδοση της τάξης του 9%. Ο κύκλος εργασιών της μητρικής για το 2007 ανήλθε σε 3.719 εκατ. ευρώ έναντι 3.630 εκατ. ευρώ για το 2006. Οι πωλήσεις σε όγκο ανήλθαν για τη Motor Oil σε 8,31 εκατ. μετρικούς τόννους έναντι 8,38 εκατ. μετρικούς τόννους το 2006.

    Τα μικτά κέρδη της εταιρείας διαμορφώθηκαν σε 374 εκατ. ευρώ, έναντι 341,4 εκατ. ευρώ του 2006. Τα κέρδη προ αποσβέσεων, χρηματοοικονομικών και φόρων (EBITDA) για το 2007 ήταν 286,3 εκατ. ευρώ έναντι 258,6 εκατ. ευρώ για το 2006. Τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 208,4 εκατ. ευρώ έναντι 189,6 εκατ. ευρώ για το 2006. Τέλος, τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 154,7 εκατ. ευρώ έναντι 127,5 εκατ. ευρώ και τα κέρδη ανά μετοχή σε 1,40 ευρώ έναντι 1,15 ευρώ.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ